// دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

مدیر نوآوری استودیو سازنده Fable از سمت خود استعفا داد

گری کار مدیر نوآوری استودیوی لایون‌هد پس از دوازده سال فعالیت از این استودیوی معروف جدا شد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

یکی از سخنگویان کمپانی مایکروسافت این خبر را با اعلام بیانیه‌ای تایید کرده و توضیح داد:

گری طی مدت فعالیت خود در استودیوی لایون‌هد دوست و همکاری فوق العاده برای ما بود.

به نظر می‌رسد که گری در آخرین سال‌های فعالیت خود در لایون‌هد وظیفه‌ی زیر نظر گرفتن ایده‌ها و طرح‌های اولیه به علاوه‌ی مراحل ساخت IPهای جدید را بر عهده داشته است. جان نیدهم رئیس این استودیوی انگلیسی سال گذشته درباره‌ی فرایند تولید بازی‌ها و ایده‌های جدید توضیح داد:

ما در استودیو تیمی متشکل از هشت نفر داریم که سعی دارند IP بزرگِ بعدی ما را بسازند.

حال اینکه آن مراحل تولید بازی‌های جدید تا چه اندازه موفق پیش رفته باشند درحال حاضر مشخص نیست. استودیوی لایون‌هد فعلا به شدت بر روی مراحل ساخت بازی Fable Legends که قرار است در سبک اکشن نقش آفرینی به صورت رایگان برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود تمرکز خود را متمرکز کرده اما با این حال ما هنوز هم به جز اینکه بازی قرار است طی سال جاری میلادی منتشر شود، تاریخ عرضه‌ی دقیقی را در اختیار نداریم. سخنگوی مایکروسافت درباره‌ی جدایی کار توضیح داد که:

ما تایید می‌کنیم گری کار که پیش از این در پروژه‌های بزرگی مانند Fable: The Journey، Milo & Kate و The Movies نقش پررنگی ایفا کرده بود از این پس دیگر در استودیوی لایون‌هد سمتی نخواهد داشت.

گری طی مدت فعالیت خود در استودیوی لایون‌هد دوست و همکاری فوق العاده بود و ما از تلاش او برای پیشرفت اعضای تیم و استودیو تشکر می‌کنیم. اعضای تیم ما همچنان تمرکز خود را بر روی مراحل ساخت بازی Fable Legends جمع خواهند کرد و در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن نداریم. ما برای گری در ادامه‌ی راه خود بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.

fable-legends-rgb-8e2ss-horiz-6000-preview

طبق اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که کار قصد دارد تا استودیوی مستقل خود را طی هفته‌های آینده تشکیل دهد. او برای اولین بار طی شروع فعالیت خود در صنعت بازی سازی به استودیوی بول‌فراگ پروداکشنز طی سال ۱۹۸۹ میلادی پیوست. سپس درست قبل از اینکه الکترونیک آرتز آن استودیو را خریداری کند یعنی طی سال ۱۹۹۵ میلادی از آن‌ها جدا شد. پس از آن گری به همراه سه تن از دیگر افراد کلیدی بول‌فراگ، استودیوی مستقل خود با نام ماکی‌فوت را در انگلستان تاسیس کردند.

از اولین ساخته‌ی استودیوی ماکی‌فوت می‌توان به بازی Urban Chaos اشاره کرد که در سبک اکشن ماجرایی بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 1، دریم‌کست و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

گری چندین سال بعد ماکی‌فوت را هم ترک کرده و طی سال ۲۰۰۳ میلادی به استودیوی لایون‌هد پیوست. پس از اینکه پیتر مالینیو طی سال ۲۰۱۲ میلادی از این استودیو جدا شد او به ارشدترین بازی ساز بین دیگر اعضای تیم تبدیل شد. دو سال پیش یعنی سال ۲۰۱۳ میلادی بود که جان نیدهلم، یکی از سازندگان ارشد بازی آنلاین Gazillion به سمت ریاست استودیو لایون‌هد منسوب شد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده