نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶

با تاتسومی کیمیشیما، رئیس جدید نینتندو آشنا شوید

پس از فوت ناگهانی ساتورو ایواتا رئیس فقید نینتندو در تاریخ ۱۱ جولای (۲۰ تیر) سال جاری میلادی، امروز در خبری تاتسومی کیمیشیما به عنوان رئیس جدید این کمپانی معرفی‌ شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

تاتسومی کیمیشیما به عنوان رئیس جدید نینتندو معرفی‌ شد. وی در سال ۲۰۰۰ به کمپانی پوکمون پیوسته بود و در سال ۲۰۰۲ به بخش آمریکای کمپانی نینتندو منتقل شد. در سال ۲۰۰۶ وی به ریاست بخش آمریکای نینتندو رسید و حال از طرف نینتندو به عنوان رئیس جدید این شرکت معرفی‌ شد.

در دیگر تغییراتی که در کمپانی نینتندو صورت گرفته، گنیو تاکدا، علاوه بر حفظ سمت قبلی‌ خود که مدیر عامل بخش تحقیق و توسعه کمپانی بود، سمت جدید «همکار فناوری» را نیز عهده‌دار شد. شیگرو میاموتو نیز با حفظ سمت قبلی خود (مدیر کل بخش تحلیل توسعه و سرگرمی)، سمت «همکار خلاق» را نیز دریافت کرد.

تاتسومی کیمیشیما کیست؟ برای بیشتر آشنا شدن با رئیس جدید نینتندو، در زیر باهم نگاهی‌ به بیوگرافی و سابقه‌ی شغلی‌ وی می‌اندازیم.

کیمیشیما، متولد سال ۱۹۵۰ در ژاپن است. وی به مدت ۲۷ سال سابقه کار در بانک ژاپنی سانوا را داشته است. در طول ۲۷ سالی‌ که برای بانک سانوا کار می‌کرد، در نقاط مختلفی‌ از دنیا زندگی‌ کرده است. نیویورک، لوس آنجلس، سن فرانسیسکو، آمریکای مرکزی و کارائیب از جمله مکان‌هایی بودند که وی در طی‌ مدت ۲۷ سال کار برای بانک سانوا در آنها به انجام مأموریت پرداخته است. در سال ۲۰۰۰، وی با سمت رئیس امور مالی‌ به عضویت کمپانی پوکمون در آمد. یک سال بعد، وی توانست رئیس بخش آمریکای کمپانی پوکمون شود.

در طی‌ سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ که کیمیشیما برای کمپانی پوکمون کار می‌کرد، بازی‌های Pokemon Gold & Silver و Pokemon Crystal توسط این کمپانی برای کنسول گیم‌بوی کالر منتشر شد.

پس از عرضه کنسول گیم‌کیوب در سال ۲۰۰۱، هیروشی یامائوچی، رئیس وقت نینتندو که از سال ۱۹۴۹ این سمت را بر عهده داشت، احساس کرد که زمان استعفایش فرا رسیده است. مینورو آراکاوا، داماد وی جای او را گرفت اما یک سال بعد و در سال ۲۰۰۲ وی نیز از این سمت استعفا داد. نینتندو که با عرضه گیم‌کیوب داشت عرصه رقابت را به کنسول‌های پلی‌استیشن 2 و ایکس‌باکس واگذار می‌کرد، برای رهائی از این وضعیت، تاتسومی کیمیشیما را به ریاست بخش آمریکای نینتندو برگزید. چهار سال بعد، وی دوباره با دریافت ترفیع به مدیر اجرایی و رئیس هیئت مدیره بخش آمریکای این کمپانی تبدیل شد. در زمان ریاست وی، نینتندو توانست با عرضه کنسول Wii به موفقیت عظیمی‌ دست پیدا کند و توانست به دوران طلایی‌ خود که در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی بود، نزدیک شود.

همچنین نام وی در تعدادی از بازی‌های کمپانی نینتندو از قبیل Mario Party، Mario Golf Advanced Tour و Metroid Prime آورده شده است.

منبع: Gematsu / Wikipedia


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده