نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بازار سخت افزار پی سی های مخصوص بازی سالم و قدرتمند است

علی رغم تمامِ شایعات منفی در مورد فروش پی‌سی ها، به نظر می‌رسد که بازار پی‌سی‌های گیمینگ خوب کار می‌کند، چرا که بنا بر آخرین گزارش‌ها، سال گذشته فروشِ سخت افزار مرتبط با آن به حدود ۲۱.۵ میلیارد دلار بالغ شده است.

تِد پولاک، تحلیلگرِ ارشد بازی در شرکت JPR نوشته که این بازار ۲۱.۵ میلیاردی بیش از دو برابر بزرگتر از بازار سخت افزارِ کنسول‌های بازی است. او همچنین گفت:

ما همچنان شاهد مهاجرت مشتریانِ کژوال گیمینگ به سمت ابزارهای موبایل خواهیم بود.

file-ed6f8773d6adc2285a

با اینکه این اتفاق در رده‌ی پایینیِ دنیای بازی‌های پی‌سی هم رخ می‌دهد، اما گیمرها پولِ بیشتری را به سمت محدوده‌ی میانی و بالای سیستم‌های پی‌سی و یا برای ارتقای آنها سرازیر می‌کنند. گیمرهای حرفه‌ایِ پی‌سی معمولا به پلتفرم‌هایی که صرفا برای مصرف محتوا ساخته شده‌اند علاقه‌ای ندارند. آنها کاربرانی مجرب هستند و هزینه‌ی زیادی می‌کنند که بتوانند بازی‌ها را در رزولوشن و تنظیماتِ خیلی بالا اجرا کنند و در کنار آن هم با حداکثرِ توانِ در اختیارِ خود به کسب و کار، تولید محتوا، ویرایش عکس و ویدیو و فعالیت‌های دیگرشان در محیط ارگونومیک دسکتاپ خود بپردازند.

گیمینگ به یکی از پایه‌های کل بازار پی‌سی‌های خانگی و شخصی تبدیل شده است. از آنجا که شرکت‌های بزرگ وضعیت بازاریابی و بودجه‌های تحقیق و توسعه‌ی خود را ارزیابی می‌کنند، JPR هم سرمایه گذاری بیشتری را روی طراحی و ساخت محصولاتِ مرتبط با گیمینگ می‌بیند و پول بیشتری هم با هدف تبلیغات برای این گروه از مشتریان هزینه می‌شود.

جان پِدی، رییس JPR می‌نویسد:

اِنویدیا، اینتل و اِی‌اِم‌دی پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک فوق حرفه‌ایی را دارند که بسیار قدرتمند هستند و وقتی با SSD ها و حافظه‌ی سریع ترکیب شوند، حقیقتا می‌توانند توانِ پردازشی و بازیِ جدیدترین نسل کنسول‌ها را هم شکست دهند. توانایی نمایش رزولوشن 4K در میزانِ فریمی قابل قبول، هم اینک هم برای بالاترین ترکیب‌های سخت افزاری پی‌سی به یک واقعیت بدل شده است و بازار تجهیزات عمده هم حالا می‌تواند رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ را پردازش کند. گیمرهای پی‌سی با نمایشگرهای خوب می‌توانند از میلیونها میلیون پیکسل بیشتر از آنچه که گیمرهای کنسولی روی HDTV ها می‌گیرند ، لذت ببرند. این به معنی امکان تجربه‌ی بازیِ بیشتر و با کیفیتِ بهتر است.

بازارِ سخت افزار گیمینگ پی‌سی تنوع زیادی در میان بخش‌های مختلف خود دارد. بخش رده بالا و حرفه‌ایِ آن بسیار شبیه به خریداران ماشین‌های اسپرت به راندمان و سَبک توجه بسیاری دارد. در حالی که رده‌ی پایین آن فقط می‌خواهند روی چیزی بازی کنند و این علتی است که این بخش از سوی راهکارهای گیمینگ ارزان قیمت‌تر در معرضِ تهدید است.

منبع: guru3d


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده