// یکشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

مدیر اجرایی ایکس‌باکس: بدون شک ما برای امسال بهترین انحصاری‌ها را داریم

با توجه به صحبت‌های کودو سونادا یکی از مدیران اجرایی کمپانی مایکروسافت، لاین آپ بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان برای تعطیلات آخر سال شگفت انگیز و بی همتا خواهد بود. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

سونادا عقیده دارد که سونی و نینتندو با گرد و خاکی که مایکروسافت از لحاظ محتوای انحصاری برای پایان سال تدارک دیده توانایی رقابت نخواهند داشت. او در مصاحبه‌ای با مجله رسمی ایکس‌باکس توضیح داد که:

تعداد بازی‌های بزرگ و بلک باستری که شما قادر خواهید بود به صورت انحصاری طی پایان سال بر روی ایکس‌باکس وان تجربه کنید واقعا شگفت انگیز است. یعنی به معنای واقعی کلمه لاین آپ ما فوق العاده خواهد بود. اگر تنها نگاهی به رقبا بیندازید فکر نکنم که به هیچ وجه مردم بتوانند از لحاظ محتوای انحصاری جای دیگری مانند ما پیدا کنند.

«بزرگ‌ترین لاین آپ بازی در تاریخ ایکس‌باکس» جمله‌ای است که ما پیش از این به صورت متداوم از سوی سران مایکروسافت درباره‌ی انحصاری‌هایی که برای تعطیلات پایان سال جاری میلادی تدارک دیده شده، شنیده‌ایم. برخی از این انحصاری‌های بلاک باستر عبارت‌اند از Fable Legends، Rise of the Tomb Raider، Halo 5: Guardians و Forza Motorsport 6 که چندی پیش عرضه شد و توانست از نظر منتقدین به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یابد. همچنین یکی دیگر از مدیران اجرایی مایکروسافت پیش از این گفته بود که از سال ۲۰۰۷ میلادی تا به الان، ایکس‌باکس هیچ وقت به این اندازه از لحاظ عرضه‌ی محتوای انحصاری فوق العاده به نظر نمی‌رسیده است.

اگر بخواهیم بنا را بر مقایسه بگذاریم اندرو هاوس رئیس بخش پلی‌استیشن چندی پیش اعتراف کرد که لاین آپ بازی‌های انحصاری سونی برای امسال کمی پراکنده و کم تعداد است بخاطر همین آن‌ها سعی کردند تا با ایجاد قراردادهای انحصاری بر روی بازی‌های چند پلتفرمی مانند Destiny، Star Wars Battlefront و Call of Duty: Black Ops III کمی این خلا را پر کنند.

sony-playstation-4-star-wars-1

در این میان اگر نگاهی به نینتندو بیندازیم، آنها آنچنان وضع بدی ندارند، از برخی انحصاری‌های بزرگی که آن‌ها برای کنسول‌های Wii U و 3DS تدارک دیده‌اند می‌توان به Star Fox Zero، The Legend of Zelda: Triforce Heroes و Xenoblade Chronicles X اشاره کرد. پیش از این قرار بود که نسخه‌ی جدید سری Legend of Zelda برای کنسول Wii U طی سال جاری میلادی عرضه شود اما نینتندو تاریخ انتشار آن را تا سال آینده تاخیر زد.

سونادا همچنین در ادامه گفت که علاوه بر بازی‌های انحصاری جدید، دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان قادر خواهند بود تا از عرضه‌ی قابلیت جدیدی به اسم «پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی» بهره ببرند که به آن‌ها اجازه خواهد داد تا صدها بازی ایکس‌باکس 360 را بر روی کنسول نسل جدید خود تجربه کنند. این قابلیت قرار است طی ماه نوامبر میلادی به همراه دیگر ویژگی‌های جدید برای عموم عرضه شود. سونادا در این باره گفت:

تعداد محتوای انحصاری ما، طیف وسیعی از گیم‌پلی که قرار است ارائه دهیم و البته ارزش بالایی که با عرضه‌ی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی به وجود خواهد آمد به علاوه‌ی توجه کردن به صدای طرفداران، از نظر من جایی است که برند ایکس‌باکس واقعا می‌درخشد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده