// شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

پوستر تازه‌ای از فصل ۶ سریال The Walking Dead منتشر شد

ساعاتی پیش، شبکه‌ی AMC در وب‌سایت رسمی خود یک پوستر تازه از فصل ششم سریال مرده‌ی متحرک منتشر کرد. برای مشاهده‌ی این پوستر و پوستر قبلی و یک تصویر تازه از این فصل، با زومجی همراه باشید.

پس از اتفاقات رخ داده در فصل پنجم، دقیقا مشخص نیست که فصل ششم سریال از نظر داستانی به کدام سمت و سو حرکت می‌کند. تصاویر و پوسترهای مختلف منتشر شده از ششمین فصل سریال مرده‌ی متحرک، تا به این لحظه اغلب تمرکز خود را بر روی ریک و مورگان گذاشته است. به نظر می‌رسد سازندگان در این فصل می‌خواهند مانور خوبی روی داستان این شخصیت‌ها داشته باشند. البته این موضوع خیلی دور از انتظار نیست چرا که نحوه‌ی برخورد مورگان با ریک در پایان فصل پنج، مشخصا به شکلی بود که نشان می‌داد این دو در آینده تفکراتی کاملا متفاوت نسبت به هم خواهند داشت و شاید این عقاید متفاوت آن‌ها را در جبهه‌هایی علیه یکدیگر قرار دهد. هرچند این موضوع با توجه به برخی از پوسترها و حتی بخش‌های از تریلر منتشر شده، تقریبا برایمان اثبات شده است. برخلاف پوستر بالا، که به تازگی منتشر شده و فقط ریک را در مرکز توجه خود قرار داده است، اولین پوستر این فصل حالت دیگری داشت:

TWDS6_CC_8x23Banner_FM2_LR-720x2501

ما اطلاعات زیادی از آن‌چه در فصل ششم سریال اتفاق می‌افتد نداریم، اما با استفاده از چیزهایی مانند همین پوستر، می‌توانیم حدس‌هایی در رابطه با داستان فصل ۶ داشته باشیم. بر اساس اطلاعاتی که از مکان‌های مختلف جمع‌آوری کرده‌ایم و صد البته با توجه به نکاتی که در اولین پوستر فصل ششم نهفته است، حدس‌هایمان را بیان می‌کنیم:

۱- درگیری ریک با مورگان: نگاهی که ریک بر روی پوستر به مورگان دارد، حقیقتا چیزی عادی نیست. به نظر می‌رسد که ممکن است به دلایلی مختلف ریک اصلا دوستی ویژه‌ای با مورگان پیدا نکند و این دو با یکدیگر اختلافات و مشکلات زیادی داشته باشند. این موضوع با در نظر گرفتن شخصیت مورگان و صدالبته اولین صحنه‌ای که مورگان از ریک در الکساندریا دید منطقی به نظر می‌رسد. نکته‌ی دیگر موجود در تصویر نشان می‌دهد که برخلاف تمام شخصیت‌های شناخته‌شده، مورگان در طرف مردم الکساندریا ایستاده است و انگار حرف آن‌ها و باورهای آن‌ها را درست‌تر از آن وحشی‌گری‌های( مورگان آن‌ها را وحشی‌گری می‌داند و ریک آن‌ها را برای بقا انجام می‌دهد) ریک و گروهش می‌داند. یعنی ممکن است در این فصل شخصیت‌هایمان با فرماندهی ریک و مردم الکساندریا با رهبری مورگان روبه‌روی هم قرار بگیرند.

۲- ریک دچار سردرگمی می‌شود: در مرکز پوستر فصل ۶ ریک را مشاهده می‌کنیم. این موضوع به دو نکته اشاره دارد. اول این که ممکن است بخش زیادی از ماجراهای فصل ۶ حول تحولات شخصیتی و مشکلاتی که برای ریک به وجود می‌آید باشد( که این احتمال با مشاهده‌ی پوستری که دیروز منتشر شده محکم‌تر هم می‌شود) و نکته‌ی دوم که مهم‌تر نیز هست چیزی نیست جز این که خبر از سردرگم شدن ریک می‌دهد. اگر دقت کنید مردم الکساندریا و گروه ریک در دو طرف مختلف قرار گرفته‌اند( که این خود ممکن است نشان‌دهنده‌ی این باشد که این دو گروه هنوز به شکل کامل به یکدیگر پیوند نخورده‌اند و هنوز مانده تا آن‌ها با یکدیگر یکی شوند.) و در وسط آن‌ها ریک مشاهده می‌شود. انگار ریک تکلیفش را با خودش نمی‌داند و وجود شخصیت‌هایی چون جسی در آن سمت باعث می‌شود که ریک در همراهی کامل دوستان خود تردید کند و از نظر شخصیتی مابین این دو گروه قرار بگیرد و در انتخاب هدف دچار سردرگمی شود.

۳- آمدن نگان و پیوستن ریک و مورگان به دلیل ورود وی: دیگر همه‌ی ما یکبار نام نگان را شنیده‌ایم و می‌دانیم که وی در کمیک‌ها بدترین دشمنی است که ریک در این دنیا دیده است. وی فردی وحشی است که با یک چوب بیس‌بال به قتل‌عام می‌پردازد و آنقدر خطرناک است که حتی فرماندار نصف آن‌ هم خطرناک نبوده است. آمدن نگان به سریال حقیقتا دور از انتظار نیست و چیزیست که حقیقتا بسیاری انتظار آن‌ را می‌کشند. از طرفی اگر درست به پوستر نگاه کنیم، می‌توانیم آن را به شکل دیگری نیز ببینیم. به نظر می‌رسد که در عین این که ریک و مورگان رو به روی هم قرار دارند اما هر دو وسط تصویر هستند. از طرفی آن‌ها از بقیه بزرگتر دیده می‌شوند. ممکن است عده‌ای این را فقط به خاطر اهمیت این دو شخصیت در نظر بگیرند اما نکته‌ی قابل تامل این است که شاید آن‌ها جلوتر از دیگران ایستاده اند. منظورم این است که انگار اگر به عمق تصویر نگاه کنیم و جایی که ریک و مورگان ایستاده‌اند را جلو و جایی که دیگران ایستاده‌اند را عقب در نظر بگیریم، به نظر می‌رسد که این دو گروه در عین جدایی و در عین این که دو رهبر مختلف دارند برای ایستادن جلوی گرگ‌ها تبدیل به لشگری به هم پیوسته شده‌اند که پشت سر دو رهبر گروه حرکت می‌کنند و این یعنی آن‌ها در عین جدایی پیوستگی انکارناپذیری به یکدیگر نیز دارند.

ption id="attachment_62828" align="aligncenter" width="935"]تصویر تازه‌ای که به تازگی از فصل ششم منتشر شده است. باز هم ریک و مورگان و صد البته کلیسایی که شخصیت‌هایمان مدت زمانی را در آن گذرانند در تصویر دیده می‌شود تصویر تازه‌ای که به تازگی از فصل ششم منتشر شده است. باز هم ریک و مورگان و صد البته کلیسایی که شخصیت‌هایمان مدت زمانی را در آن گذرانند در تصویر دیده می‌شود

نکات دیگری هم وجود دارد که متاسفانه یا خوش‌بختانه بیان آن‌ها حاوی اسپویل‌های آزاردهنده‌ای است و به همین دلیل از بیان آن‌ها صرف نظر می‌کنیم اما حتی بدون در نظر گرفتن این نکات، سخن‌های بازیگران در رابطه با فصل ششم نیز خاص و متفاوت به نظر می‌رسد. به طور مثال لارن کوهن بازیگر نقش مگی، در رابطه با فصل ششم این‌گونه سخن می‌گوید:

مطمئن نیستم که تا به امروز کسی در این رابطه صحبت کرده یا نه اما با در نظر گرفتن فیلم‌نامه‌ی خاص و متفاوت سریال ما همیشه بین خود می‌گوییم: "انگار نویسنده‌ها در یک اتاق شیک و با یک سیستم تهویه‌ی خوب و مطبوع این فیلم‌نامه‌های عالی را می‌نویسند" به مانند همیشه فصل ششم هم با نوشته‌های همین افراد بزرگ شکل گرفته است و به نظرم از نظر داستانی در رده‌های بالا قرار می‌گیرد. به طور مثال می‌توانم از قسمت آغازین فصل ششم نام ببرم که یکی از خفقان‌آورترین قسمت‌هایی است که تا به حال در آن ایفای نقش کرده‌ام.

به نظرم یکی از چیزهایی که خیلی جذاب است مربوط به مشاهده‌ی تلاش‌های ما برای رسیدن به انسانیت و پاکی توسط شما است. شما می‌بینید که ما می‌خواهیم یک جامعه تشکیل دهیم و همین موضوع، چالش‌های زیادی را در مقابل بسیاری از کاراکترهای سریال قرار می‌دهد. شدت فشار حاضر در این فصل بر روی شخصیت‌ها به حدی است که برخی افراد قدرتمند و شکست‌ناپذیر در برابر چشمانتان در هم می‌شکنند و تمام صلابت و استحکام خود را از دست می‌دهند. نظر شخصی من این است که یکی از ترسناک‌ترین چیزهای فصل مربوط به همین اتفاق‌ها می‌شود.

چند روز پیش، لیست بازیگران ثابت فصل ششم سریال مرده‌ی متحرک در فضای مجازی منتشر شد و در کمال تعجب دیدیم که خبری از اسم اندرو لینکلن( بازیگر شخصیت ریک) در این لیست نیست. حالا اگر اطلاعات داده شده توسط لارن کوهن را هم در نظر بگیریم و این شدت توجه به ریک در تمام پوسترها و تصاویر را هم چاشنی‌اش کنیم، می‌توانیم احتمال وقوع حادثه‌ای را بدهیم که حتی از بیانش ترس داریم. البته شاید تمام این حدس و گمان‌ها اشتباه باشد و مجددا توسط سازندگان به بازی گرفته شده باشیم.

the-walking-dead

نظر شما چیست؟ فصل ششم را چگونه می‌بینید؟ آیا فکر می‌کنید این‌بار با چیزی بسیار بزرگ‌تر از قبل مواجه می‌شوید؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده