// شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

نکاتی که باید در مورد Dark Souls 3 به آنها توجه داشت

بازی‌های Dark Souls همیشه برای طرفداران خود یکی از اسرارآمیز‌ترین تجربه‌ها را به وجود آورده است و این اسرارها همیشه سوالاتی را به وجود می‌آورند. با زومجی همراه باشید.

با نمایش بازی Dark Souls 3 و قابل بازی بودن آن،  زمان خود را صرف این  اثر درخشان کردیم تا با جزییات آن آشنا شویم. جزییات فراوانی بود که می‌توانست ساعت‌ها وقت را طلب کند و حال زومجی نکاتی مهم از این نسخه آزمایشی  را جدا کرده تا اشخاصی که تمامی سری بازی‌های Souls را به اتمام رساندند را با جزییات مهم آن آشنا کنند.

هنرهای جنگی به منظور دسترسی و آمادگی قرار داده شده‌اند، نه پیچیدگی

در E3 سال ۲۰۱۵ هنگامی که Dark Souls 3 در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد، استودیو فرام سافت‌ور «From Software» از سیستم جدیدی به نام Weapon Arts رونمایی کرد. این سیستم که همان هنرهای جنگی «Battle Arts – بتل آرتز» شناخته می‌شود، تا به این‌جای کار ستاره درخشان بازی Dark Souls است. اساسا بتل آرت‌ها لیستی جدید از حرکات ویژه و بسیار قدرتمند را برای هر اسلحه ایجاد می‌کنند. در برخی مواقع، بتل آرت‌ها با استفاده از حالات مختلف آماده‌باش قابل دسترس هستند و بسته به موقعیت‌های مختلف، این هنرها می‌تواند به چندین حرکات متنوع هدایت شوند. در مواقعی دیگر، یک اسلحه فقط دارای تنها یک نوع بتل آرت است که نمونه آن را می‌توان در هنگام حمل دو شمشیر همزمان مشاهده کرد که حرکت ویژه آن را می‌توان چرخش‌های ناگهانی برای از بین بردن دشمنان اطراف شخصیت بازی نام برد. همچنین این امکانات باعث ایجاد سیستمی جدید در زمینه استفاده از سپر و زره شده است. در این سیستم فقط بعضی از سپرها این توانایی را دارند که برخی از این ضربات وارد شده از بتل آرت‌ها را دفع کنند و برخی دیگر قادر به انجام آن نیستند، اما اکثر این سپرها به شما اجازه خواهند داد تا هنگام حمل آن‌ها، بتوانید با اسلحه خود حرکت ویژه را پیاده کنید.

Dark Souls 3 (2)

یکی از نگرانی‌هایی که بعد از معرفی این سیستم به گوش می‌خورد این بود که چنین حرکاتی باعث پیچیده کردن بیش از حد Dark Souls 3 شود. چیزی که ما در این دمو دیدیم اینه که این موضوع مهمی نیست. سیستم هنرهای جنگی یک ابزار درون بازی هستند که یادگیری آن‌ها بسیار سریع است، به طوری که در اولین ساعتی که بازی را امتحان کردیم توانستیم حالت دفاعی را کنار بگذاریم و حمله‌های قدرتمند و بی‌نقص را به دشمن وارد کنیم. تولید کننده Dark Souls 3، برندان ویلیامز می‌گوید:

سری بازی‌های Dark Souls به خاطر سختی خود شناخته شده‌اند، اما ما نمی‌خواهیم به خاطر سختی زیاد بازیکنان را دور کنیم. ما سختی بازی را قرار نیست تغییر دهیم و این سختی همیشه در بازی وجود خواد داشت زیرا بسیاری از طرفداران بازی عاشق سختی آن هستند. اما ما می‌خواهیم بازی برای مردم قابل دسترس‌ باشد. اختیارهای اضافه شده برای اسلحه‌ها باعث می‌شود تا بازی قابل دسترس‌تر باشد.

در حالیکه ما نمی‌توانیم دقیقا در مورد دسترسی‌های درون بازی صحبت کنیم و اطلاعات زیادی از آن نداریم، اما رشد و ترقی تعدادی از اختیارات مختلف بدون نیاز به عوض کردن اسلحه‌ها، قطعا قابل تقدیر است و باعث اضافه شدن لایه‌‌ ضخیم‌تری از ریسک و پاداش در گیم‌پلی شده است.

هنرهای جنگی به برخی درجات محدود خواهند بود

در حالیکه بتل آرت‌ها یک ابزار جدید در جعبه ابزار مختص بازی هستند و می‌توانند دست شما را برای انواع حلمه‌های متقابل باز بگذارند، اما این هنرهای جنگ دارای قدرت حمله ویژه‌ای هستند که با شمشیرهای کهن برابری می‌کنند. اگر استودیو From Software در مورد سخت‌تر نشدن بازی جدی است، اما این اجازه را نمی‌توانند به بازیکن بدهند که به شکل ثابت و بدون محدودیت از این قدرت استفاده کنند.

درست است که این آیتم هنر مبارزات در دموی به نمایش درآمده نامحدود بود، اما در دمویی که دیدیم، این عنصر جدید در بازی به ۲۰ عدد محدود می‌شد. همانند سیستم استفاده از Estus Flask «قمقمه‌های منحصر به فرد در بازی برای بازگرداندن سلامتی»، استفاده از این هنرهای جنگی در بونفایرها بازگردانده می‌شوند.

Dark Souls 3 (3)

اما باید بدانیم که هیچ‌ یک از این اعداد و ارقام چیز ثابتی نیستند. تهیه کننده بازی تایید کرده است که استودیو فرام‌ سافت‌ور همچنان مشغول بازی کردن و پیچاندن سیستم‌های موجود در بازی است تا بهترین روش و بهترین کاربرد را از میان آن‌ها انتخاب کند. ممکن است با تعدادی که ما در دموی قابل بازی دیدیم رو به رو شویم یا ممکن است حتی این سیستم شبیه به یک نوار همانند نوار سلامتی تبدیل شود. ممکن است برای دوباره به دست آوردن استفاده از این سیستم نیاز به یک آیتم خاص باشد و برای رسیدن به تعداد نهایی آن‌ها باید به خوبی محیط‌های بازی را کاوش کرد یا حتی شاید به بالا بردن لول و سطح شخصیت بازی مربوط شود. تنها چیزی که می‌دانیم این است که در حال حاضر هیچ یک از این نمونه‌ها قطعی نیست.

همچنین ویلیامز تهیه کننده بازی اشاره کرد که خوبی و بدی سیستم بَتل آرت به این بستگی دارد که شما چطور به آن نگاه کنید. او بازی را کمی به Bloodborne تشبیه کرد. همانند بازی Bloodborne، بازی Dark Souls 3 نسبت به Dark Souls 2 از تعداد نسبتا کمتری اسلحه بهره می‌برد، اما هدف این کار تمرکز برای ایجاد عملکردهای مختلف برای هر یک از این شمشیرها و نیزه‌ها در سیستم بتل آرت است.

dancer dark souls

باس‌ها رفتارهای مختلفی در هنگام مبارزات از خود نشان خواهند داد

در اخبار درز شده بازی Dark Souls 3  قبل از معرفی رسمی آن در E3، عنصری در بازی یافت شد که خبر از پویا بودن مبارزات با باس‌ها را می‌داد. تصویر این خانم درشت هیکل و ترسناک را در بالا مشاهده می‌کنید؟ او رقاص وادی منجمد «Dancer of the Frigid Valley» نام دارد، اولین باس که در معرفی بازی توسط استودیو فرام سافت‌ور وجود داشت. در این دمو، هنگامی که وارد قلمروی او شدم، کاملا مشخص بود که چقدر از دست من عصبانی است و در طول مبارزه تغییر رفتار او به خوبی مشخص بود. در ابتدای مبارزه، Dancer یک شمشیر بلند و منحنی که آغشته به شعله‌های آتش بود را در یک دست خود گرفته بود. هنگامی که خط سلامتی او تا نقطه‌ای معین شده خالی شد، او دومین اسلحه خود را بیرون کشید و این شمشیر منحنی دیگر، این‌بار جنسی از خاکستر داشت؛ خاکستری که یک عنصر جدید و مهم در بازی Dark Souls 3 به شمار می‌رود. البته گفتنی است که در این میان او از حمله و ضربات جدید نیز استفاده کرد که غیر قابل بیش‌بینی بودند.

چنین اتفاقی را در نسخه‌های قبلی Dark Souls نیز دیده بودیم و بنابراین نمی‌توان گفت که این عمل چیز جدیدی به همراه دارد. اما شگفتی این موضوع این است که استودیو From Software قصد دارد این عمل‌های غیر قابل پیش‌بینی و دگرگون شونده را برای تمامی باس‌های موجود در بازی به امری عادی، همیشگی و البته متنوع در‌آورد. ویلیامز نیز این حرف را تایید کرده و می‌گویید که این نقشه برای تمامی باس‌های موجود در بازی پیاده‌سازی شده است. این امر مثلا در باس Dancer of the Frigid Valley به این معنا است که او یک شمشیر جدید در دست می‌گیرد و طرز حملات او تغییر می‌کند. اما ممکن است برای دشمنی دیگر این موضوع کاملا فرق کند. می‌توان گفت این کار، راه هوشمندانه‌ای برای بازی Dark Souls 3 است تا بازیکن انگشتان خود را حتی یک لحظه هم از روی کنترلر کنسول برندارند و مدت زمان بسیار بیشتری را صرف یادگیری چگونگی رو به رو شدن با هر باس بگذراند (که البته طرفداران بازی می‌دانند که این حرف در اصل یعنی کشته شدن به مراتب بیشتر در هنگام مبارزات).

Dark Souls 3 (1)

Dark Souls 3 آخرین شماره این بازی نیست، اما المان‌های داستانی پس از اتمام آن کاملا تغییر خواهند کرد

در هنگام معرفی بازی Dark Souls 3، نکته‌ای گیج کننده برای طرفداران این بازی پیش آمد که نسخه سوم بازی چه معنایی برای کل مجموعه Souls دارد. همچنین در نخستین معرفی بازی، کمپانی باندای نامکو «Bandai Namco» این نسخه را با عنوان «قسمت نهایی» پرده‌ برداری کرد. بعدها در مصاحبه‌ای با کارگردان و مغز متفکر این سری یعنی هیدتاکا میازاکی «Hidetaka Miyazanki» مشخص شد که این قسمت آخرین اثر از سری بازی‌های Souls نیست اما یک نقطه متحول کننده برای این مجموعه خواهد بود. خوب این حرف چه معنایی می‌دهد؟

طبق گفته ویلیامز، هر اتفاقی که در آینده سری Dark Souls  قرار است رخ دهد و هر تغییری که قرار است به وقوع بپیوندد، Dark Souls 3 المان‌های معینی از داستان این مجموعه را به پایان خواهد رساند. البته، همان‌ طور که داستان‌های آثار Souls مبهم هستند شاید چنین حرفی برای افرادی که از روایت بازی سر درنیاورده‌اند معنای خاصی نداشته باشد و همچنان در تاریکی این بازی تنها بمانند. ویلیامز می‌گوید:

داستان تمامی قسمت‌های Dark Souls برای ما یک رمز و راز بوده است که این همان راه و روش میازاکی است. او دوست دارد همیشه چیزهای مختلف را در ذهن خودش نگه دارد و شاید تنها مقدار بسیار ناچیزی از آن را روی کاغذ بنویسد، همچنین با تیم خود خیلی لفظی گفت و گو می‌کند. این رفتارهای ذاتی میازاکی است تا خیلی از چیزها را پنهان باقی بگذارد.

Dark Souls 3 (4)

چیزی که در مورد زمانی که برای بازی صرف کردیم می‌توان گفت این است که حال و هوا و زمینه بازی Dark Souls 3 کمی روشن‌تر از خیلی چیزهایی است که عادت داشتیم در این سری ببینیم. مکانی که در آن به گشت و گذار پرداخته بودیم، The Wall of Lodeleth نام داشت. مکانی با نمایی از خورشید جذب کننده که تقریبا به نظر می‌رسید مکانی با نشاط و دلگشا است، به شکلی که یاد و خاطره Majula را در Dark Souls 2 زنده می‌کند.

البته تفاوت بسیار بزرگ آن با Majula این است که در Loteleth شما با تعداد بسیار زیادی از دشمنان نامیرا رو به رو خواهید شد. Loteleth مکانی با حس و حالی خاص است که اگر این حقیقت نبود که هر موجود زنده‌‌ای که با آن رو به رو می‌شوید فقط به خاطر روح شما آنجا قرار دارد، می‌توانست محیطی بسیار باشکوه و آرام باشد.

 رمز گشایی بیشتر داستان  بازی در مکان‌هایی مقدس

در حالی‌که Dark Souls 3 همچنان به مبهم بودن و حفظ رمز و رازها در داستان خود ادامه می‌دهد تا بازیکنان برای فهمیدن آن تکه‌های بسیار ریز از اطلاعات را در کنار هم بچینند، این قسمت به شما راهی جدید برای به دست آوردن این اطلاعات را ارایه می‌دهد. در طی گشت و گذار ما در Lodeleth، ما به مکانی مقدس مانند در میان راه برخورد کردیم. با عبور از آن ما باید آتش را در آن مکان اهدا می‌کردیم.

با قبول کردن این کار، مشروط به دیدن یک جمله در مورد رسوایی یک شوالیه می‌شدیم؛ درست چیزی که شاخصه داستان Dark Souls است. یک جمله کوتاه، نامفهوم و حتی بی‌معنی که می‌دانیم چیزی بسیار مهم است و با مربوط کردن آن‌ به دیگر جملات به دست آمده با داستانی عظیم رو به رو می‌شویم. به هر حال از این نکته نمی‌توان گذشت که محیط‌های Dark Souls 3، پیچیده‌تر و پُر از راه‌های پر انشعاب و شاخه دار است؛ چیزی فراتر از نسخه‌های گذشته. این معابد که حاوی اطلاعات مختلف و مهم هستند، نقش جمع‌آوری کلکسیون را همانند دیگر بازی‌های امروزی ایفا می‌کنند. البته این یک Dark Souls است و استودیو From Software با اطلاعات نهفته در این مکان‌ها، به راحتی آتش مزاجی شیفتگان سری Souls را برای گشت و گذار مکان‌های بازی شعله‌ور کند.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

 

خوب حال پیشکش شعله آتش به چه معنا است؟ آیا این امر به دیگر بخش‌های بازی هم مربوط می‌شود؟ ویلیامز می‌گوید:

نمی‌خواهیم بگوییم که این کار چگونه قرار است روی گیم‌پلی تاثیر بگذارد. این موضوعی است که بعدها به آن اشاره خواهد شد.

در حالی که چیز زیادی در مورد داستان Dark Souls 3 تا به حال نمی‌دانیم، اما شاهد تعداد بیشتری از دشمنان نامیرای پرخاشگر و سلطه‌جو بودیم؛ Lodeleth توسط این ساکنین سست و بی‌حال لبریز شده بود. خیلی از این دشمنان کوچک و ضعیف به نظر می‌رسید که اسکلتی که از اژدهایانی که در این شهر باقی مانده بودند را پرستش می‌کردند. تا شما به آن‌ها حمله نکنید، آن‌ها به شما حمله نخواهد کرد و اکثرا به راحتی کشته می‌شوند.

این دمو با ترسناک‌ترین و سهمگین‌ترین دشمنی که تا به حال دیده بودیم به اتمام رسید.

در یکی از به یادماندنی‌ترین لحظاتی که با آن رو به رو شدیم، مستقیم به سوی گروهی از سوگواران نامیرا رفتیم که دور فسیل یک اژدها نشسته بودند. یک راه باریکه از بین آن‌ها ساختیم و به جلو پیش رفتیم و یکی یکی آن‌ها را از بین می‌بردیم تا به یکی از دشمنانی که در میان این گروه ایستاده بود رسیدیم. او با یک ضربه از پای در نیامد و سپس به شکل نامعلومی، یک غول بزرگ از گردن او منفجر شد و جای سر او را گرفت. به غیر از باس که با آن رو به رو شدیم، باید صراحتا بگوییم که این یکی از ترسناک‌ترین دشمنانی بود که در دمو با آن رو به رو شدیم. به اضافه این‌که این حرکت یک شگفتی ناگهانی بود، این مخلوق دارای مقدار زیادی سلامتی بود و حمله‌هایی قدرتمند را به سوی ما نثار می‌کرد. همچنین باعث شگفتی ما شد که این ساکنین شهر چه چیزی را پرستش می‌کنند و رفته رفته در طول بازی چه قابلیت‌هایی به دست خواهند آورد.

بازی Dark Souls 3 برای سال ۲۰۱۶ هدف قرار داده شده است و برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و ویندوز عرضه خواهد شد.

منبع کمکی:

Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده