// جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵

رابط کاربری کنسول ایکس‌باکس وان دچار تغییرات بزرگی خواهد شد

مایکروسافت اخیرا اطلاعات تازه‌ای از سیستم رابط کاربری جدید کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کرده که قرار است طی ماه نوامبر عرضه شود اما شما شانس این را دارید که زودتر از دیگران آن را تجربه کنید. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

اول از همه بگذارید نگاهی بیندازیم به تغییرات و بهبودهایی که قرار است طی چند ماه آینده به سیستم رابط کاربریِ کنسول ایکس‌باکس وان اضافه شود.

  • بازی‌های ایکس‌باکس 360 را به راحتی بر روی ایکس‌باکس وان اجرا کنید. هنگام عرضه شما قادر خواهید بود تا بیش از صد بازی نسل قبلی را بر وی کنسول خود بازی کنید، صدها بازی دیگر نیز طی ماه‌های پس از آن اضافه خواهند شد. یادتان نرود که تمامی قابلیت‌های کنسول ایکس‌باکس وان مانند تصویربرداری، استریم کردن و ضبط ویدئو برای بازی‌های ایکس‌باکس 360 نیز قابل استفاده هستند. جدا از آن هم شما می‌توانید بخش‌های چند نفره را به همراه کسانی که کنسول نسل قبلی دارند بازی کنید.
  • سیستم راهنمای جدید به شما اجازه می‌دهد تا با کلیک یک دکمه به برنامه‌های مهم و ضروری دسترسی پیدا کنید. بدین صورت دیگر نیاز نیست مدام میان دیگر برنامه‌ها بگردید و وقت‌تان تلف شود. شما می‌توانید از بخش خانه در داشبورد کنسول با فشار دادن دکمه‌ی چپ بر روی دی-پد یا دو بار فشار دادن دکمه‌ی ایکس‌باکس به این راهنما سریعا دسترسی داشته باشید. شما قادر خواهید بود تا بدون خروج از بازی به بخش دوستان دسترسی پیدا کرده، سریعا یک پارتی راه انداخته، به بخش تنظیمات رفته، اعلانات سیستم را دیده، پیام‌ها را خوانده و خیلی دیگر کارها را انجام دهید. این بخش‌هایی که نام بردیم جزو بیشترین بخش‌هایی بودند که کاربران ایکس‌باکس به صورت متداوم از آن‌ها استفاده می‌کردند لذا ما بیشتر تمرکز خود را بر روی این‌ها گذاشتیم تا شما بتوانید بدون متوقف کردن بازی سریع‌تر و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • ما بخش خانه را دوباره طراحی کرده‌ایم تا شما بتوانید سریع‌تر و راحت‌تر به بخش‌های مختلف کنسول که دوست دارید دسترسی داشته باشید. ما سیستم رابط کاربری جدیدی را معرفی کرده‌ایم که به وسیله‌ی آن می‌توانید سریعا به بازی‌ها و برنامه‌هایی که اخیرا از آن‌ها استفاده کردید دسترسی پیدا کنید. هنگام عرضه شما قادرخواهید بود تا راحت‏‌تر اچیومنت‌ها و ویدئوهای خود را با جامعه‌ی ایکس‌باکس لایو به اشتراک بگذارید. جدا از آن نیز می‌توانید مشاهده کنید کدام یک از دوستانتان درحال انجام بازی مشابه با شما هستند، همچنین با کلیک بر روی یک دکمه قادر خواهید بود تا به صفحه‌ی اصلی آن بازی مراجعه کرده تا اخبار و بروزرسانی‌هایی که مستقیما از طرف سازندگان و جامعه‌ی ایکس‌باکس لایو منتشر می‌شوند را مشاهده کنید.

xbox one dash

  • ما قصد داریم تا بخش جدیدی را به ایکس‌باکس وان اضافه کنیم تا سیستم ایکس‌باکس لایو اجتماعی‌تر شود. این بخش جدید که بر اساس نظرات و پیشنهادات بازیکنان ساخته شده است به شما این اجازه را می‌دهد تا با فشار یک دکمه مشاهده کنید که دیگر بازیکنان در دنیای ایکس‌باکس لایو چه می‎‏کنند یا به صورت مستقیم وارد بحث و گفتگوهای زنده‌ای که میان اعضای این سیستم جریان دارد بشوید. در بخش دوباره طراحی شده‌ی «Activity Feed» فعالیت‌های دوستان‌تان را زیر نظر داشته باشید یا اخبار بازی‌های مورد علاقه‌تان را دنبال کنید. ما بخش مورد علاقه‌ی جدیدی به ایکس‌باکس لایو اضافه کرده‌ایم که در آن می‌توانید محبوب‌ترین پست‌های ارسال شده توسط دیگر مشترکین این سیستم را مشاهده کنید.
  • بخش دوباره ساخته شده‌ی «OneGuide» تنها مقصد شما برای سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های ویدئویی خواهد بود. با استفاده از بخش OneGuide شما قادرخواهید بود پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی که در آن لحظه بیشترین بیننده را در ایکس‌باکس لایو دارند مشاهده کنید. لیست سریال‌های تلویزیونی حال سریعا و به صورت تمام صفحه قابل دسترسی خواهد بود، علاوه بر آن نیز ما قابلیت صفحه به صفحه را به بخش سریال‌های تلویزیونی اضافه کرده‌ایم تا شما بتوانید با استفاده از آن بدون اینکه سریال درحال پخش را متوقف کنید به جستجو برای دیگر سریال‌های محبوب بپردازید. ما تمامی سریال‌ها، فیلم‌ها و تخفیف‌های هیجان انگیز از سراسر برنامه‌های موجود بر روی ایکس‌باکس وان را به صورت واحد در اختیار شما قرار خواهیم داد. علاوه بر این‌ها نیز شما قادر خواهید بود تا با استفاده از برنامه‌ی «Channels area» تمامی سریال‌ها و فیلم‌های مورد توجه‌ی اخیر را که توسط برنامه‌های مرتبطِ مورد علاقه‌ی شما معرفی شده‌اند، را مشاهده کنید.
  • ما بخش فروشگاه را بهینه سازی کرده‌ایم تا شما بتوانید سریعا به محتوای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. در سمت راست برنامه‌ی OneGuide شما با بخش جدید و بهبود یافته‌ی فروشگاه رو به رو خواهید شد که به چهار بخش بزرگ تقسیم شده است: بازی‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها، برنامه‌های کاربردی، و موسیقی‌ها. علاوه بر آن گالری جدیدی را به هم به صورت عمودی اضافه کرده‌ایم تا با استفاده از آن بتوانید محتواهای بیشتری را به صورت یک‌جا مشاهده کنید. برای بخش جستجو هم دسته بندی‌های مختلفی را اضافه کرده‌ایم مانند: «مورد علاقه‌ی کارمندان» (منظور اعضای رده بالای ایکس‌باکس لایو است)، «تازه‌ترین‌ها»، «بیشترین اجرا شده»، «بهترین‌ها از نظر کاربران»، «به زودی» و «پیشنهادی‌ها» تا بتوانید سریعا بازی‌ها، برنامه‌ها دیگر سرگرمی‌های موجود در ایکس‌باکس وان را کشف کنید.

windows 10 xbox one

حال اگر شما هم با دیدن تغییرات جدید هیجان زده شدید و قصد دارید نسبت به دیگران زودتر به این سیستم رابط کاربری جدید دسترسی پیدا کنید باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • ما بروزرسانی جدید را با گذشت زمان برای آن دسته از مشترکین سیستم پیش نمایش (Preview) که ثبت نام کرده‌اند عرضه خواهیم کرد. ما ابتدا کار را با تعدادی مشخص از مشترکین که سابقه‌ی ارسال بیشترین نظرات و پیشنهادات را داشتند آغاز خواهیم کرد، یعنی اینکه بروزرسانی برای همه در یک زمان مشخص عرضه نخواهد شد. هدف ما این است که برای دریافت نظرات و پیشنهادت ابتدا با گروهی کوچک شروع کنیم، سپس با گذشت زمان برای دریافت نظرات و پیشنهاداتِ بیشتر سراغ گروه‌های بزرگ‌تر برویم.
  • اگر شما جزو مشترکین سیستم پیش نمایش ایکس‌باکس وان باشید برایتان در ایکس‌باکس لایو دعوت نامه‌ای ارسال خواهد شد.
  • با وارد شدن به دعوت نامه داشبورد سیستم پیش نمایش برایتان باز خواهد شد، از آن‌جا گزینه‌ی ثبت نام را انتخاب کنید.
  • شما قادر خواهید بود تا با انتخاب گزینه‌ی «Preview – New Xbox One Experience» ثبت نام کنید.
  • اگر نخواهید که در پیش نمایش این بروزرسانی شرکت کنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و شما از سیستم پیش نمایش ایکس‌باکس وان حذف نخواهد شد. با گذشت زمان و موقعیت‌های دیگر می‌توانید در دیگر بروزرسانی‌ها شرکت داشته باشید.
  • برای کسانی که ثبت نام کردند طی دوره‌ای چند هفته‌ای ساخته‌های جدیدی به صورت متداوم به بروزرسانی اضافه خواهد شد. مهندسین و متخصصین ما تمام تلاش خود را به کار خواهند برد تا برخی قابلیت‌ها را بهبود ببخشند یا باگ‌های شناسایی شده را رفع کنند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده