نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

تماشا کنید: رونمایی سازنده سابق Medal of Honor از بازی مخصوص اپل تی‌وی

پس از این‌که دیشب نسخه جدید اپل تی‌وی بر مبنای بازی‌های ویدیوی معرفی شد، سازندگان متعددی اقدام به معرفی بازی‌های این کنسول کردند که گرگ گودریچ، سازنده پیشین سری مدال افتخار، هم جزو این افراد است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

علی‌رغم این که اپل دیشب برای اولین بار نسخه جدید اپل تی‌وی را برای عموم معرفی کرد، به نظر می‌رسد بازی‌سازان مختلف از مدت‌ها قبل از این تصمیم اپل اطلاع داشتند و به همین دلیل هم از دیشب بازی‌های مختلفی برای این وسیله معرفی می‌شود که نسخه جدید Crossy Road و Beats Sports که توسط سازندگان Guitar Hero تولید می‌شود تعدادی از این بازی‌ها هستند. در همین راستا گودریچ که با جدایی از الکترونیک آرتز، استودیو مبتنی بر بازی موبایل پاوند سند را راه‌اندازی کرده بازی Fantastic Plastic Squad را برای اپل تی‌وی معرفی کرد.

ولی پیش از این که بخواهیم توضیحاتی راجع به بازی ارایه دهیم، بهتر است نگاهی به چگونگی تاسیس این استودیو داشته باشیم. گودریچ در این مورد اعلام کرد:

در سال ۲۰۱۳ از الکترونیک آرتز جدا شده بودم و در یک کنفرانس در مورد بازیسازی سخنرانی می‌کردم. پس از اتمام سخنرانی، ۲ نفر سراغم آمدند و گفتند که تمایل دارند وارد دنیای بازی‌سازی شوند و یک اثر همانند GTA V بسازند که در مکزیک جریان داشته باشد! در پاسخ به آن‌ها گفتم که این بازی پیش از این ساخته شده و Red Dead Redemption نام دارد و من هم در حال بازی کردنش هستم! ولی این افراد با پاسخ من پا پس نکشیدند و من متوجه شدم این ۲ نفر که بیلی و فرناندو رووزار نام داشتند، از فیلم‌سازان مشهور منطقه بوده و برادر زاده یکی از ثروتمند‌ترین مردان آمریکای لاتین به نام امیلیو ژین هستند و علاقه دارند وارد صنعت بازی‌سازی شوند. پس از آن جلسات متعددی با این افراد داشتیم و من توضیح دادم که ترجیح می‌دهم کارم را با یک استودیو کوچک و با تعداد نیرو محدود آغاز کنم و خوشبختانه این افراد هم با ایده من موافقت کردند و سرمایه اولیه کار تامین شد و در ماه ژوئن ۲۰۱۳ استودیو پاوند سند به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

ایده ساخت بازی Fantastic Plastic Squad زمانی به ذهن گودریچ رسید که در حال تماشای بازی فرزندانش بود! وی در این مورد هم توضیحات جالبی دارد:

پسر من اسباب بازی‌های زیادی از مجسمه شخصیت‌های مشهور دارد که در حین بازی با آن‌ها دنیای جالبی خلق می‌کند. هر زمان که بخواهیم خانه را مرتب کنیم پسرم ما را به چشم یک مزاحم در دنیای خیالی خود می‌بیند و سعی می‌کند با ما مقابله کند! البته من به شخصه و به عنوان یک فرد بزرگسال مجسمه‌های زیادی از شخصیت‌های مشهور کارتونی دارم، ولی تنها ارتباط من با آن‌ها زمانی است که روی زمین می‌افتند و من آن‌ها را سرجایشان قرار می‌دهم! ایده ساخت بازی از مشاهده بازی پسرم با این مجسمه‌ها به ذهنم رسید.

Fantastic p squad

این بازی حوالی سال ۱۹۸۰ و دوران طلایی کارتون‌ها اتفاق می‌افتد و بازیکنان قادر خواهند بود در ابتدای بازی شخصیت خود را به شکل دلخواه بسازند و وارد دنیای سوم شخص بازی شوند. گودریچ وعده داده که بر خلاف اکثر بازی‌های سوم شخص موبایل، Fantastic Plastic Squad از کنترل‌های لمسی بسیار روان و کار‌آمد استفاده خواهد کرد. همچنین یک ویژگی جدید در این بازی گنجانده شده و به گیمر اجازه می‌دهد در صورتی که در حین بازی و یا در وسط مسابقه آنلاین مشکلی برایش پیش‌ آمد، با استفاده از کلید مخصوص، کنترل بازی را به هوش مصنوعی بسپارد. بخش تک نفره بازی شامل ۱۲۵ مرحله می‌شود که برای یک بازی موبایل بسیار عالی است و گیمر می‌تواند علاوه بر خود شخصیت، تجهیزات و سلاح‌های آن را هم شخصی سازی کند. همچنین می‌توانید شخصیت‌های ساخته شده خودتان را به اشتراک بگذارید و یا از شخصیتی که بازیکنان دیگر ساخته‌اند در بخش آنلاین استفاده کنید. این بازی ابتدا برای آیفون و آی‌پد منتشر خواهد شد و پس از آن نسخه مخصوص اپل تی‌وی از نو ساخته می‌شود. این نسخه از کنترلر‌های لمسی ریموت اپل تی‌وی بهره می‌برد و قابلیت استفاده از کنترلر‌های جانبی را هم دارد که همین مسئله می‌تواند نشانه دیگری مبنی بر قابلیت استفاده اپل تی‌وی از گیم‌پد‌های آیفون باشد. در صورت استفاده از ریموت برای کنترل بازی، می‌توانید با حرکت انگشت روی قسمت لمسی نشانه گیری کنید و با نگه داشتن کلید Play به جلو حرکت کنید، با ضربه زدن به این کلید هم شخصیت شما رو به عقب حرکت می‌کند و نگه داشتن قسمت لمسی هم وظیفه پرتاب نارنجک را ایفا می‌کند.

گودریچ اعلام کرده که این بازی شاید در نگاه اول خنده دار به نظر برسد ولی بسیار سرگرم کننده خواهد بود. در پایان می‌توانید تریلر منتشر شده از بازی را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده