نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

افزوده شدن قابلیت بازی بین-پلتفرمی در بروزرسانی جدید بازی Minecraft

بروزرسانی جدیدی که قرار است برای نسخه‌یآزمایشی ویندوز 10بازی Minecraft عرضه شود، به دارندگان دو نسخه‌ی ویندوز 10 و موبایل این اثر امکان خواهد داد که در کنار هم و تحت یک شبکه‌ی محلی به بازی بپردازند. با جزئیات این خبر همراه زومجی باشید.

آخرین بروزرسانی نسخه‌ی آزمایشی ماینکرفتِ ویندوز 10، با ارائه دادن قابلیت بین-پلتفرمی (Cross Platform) سعی دارد تا در حالت بازی چندنفره، لذت بیشتری را برای بازیکنان فراهم کند. اینبروزرسانی که با نسخه‌ی 0.12.1 مشخص شده، به دارندگان Minecraft Windows 10 Edition و Minecraft Pocket Edition (نسخه‌ی موبایل بازی) امکان می‌دهد که با تشکیل یک جمع حداکثر پنج نفره، تحت شبکه‌ی محلی (LAN) به همکاری یا رقابت با یکدیگر بپردازند. با این حساب، به‌زودی می‌توان ماینکرفت را با اتصال دستگاه‌های میزبان ویندوز 10، اندروید، iOS و ویندوز فون به یکدیگر در قالب LAN بازی کرد. دریافت‌کنندگان بروزرسانی فوق همچنین خواهند توانست از طریق شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو، در کنار حداکثر چهار نفر از دوستان‌شان به انجام بازی بپردازند.

در این میان، دارندگان نسخه‌ی موبایل ماینکرفت هم برای بهره‌گیری از ویژگی بین-پلتفرمی، طبیعتاً باید بازی‌شان را به‌روز کنند. خبر خوش برای این دسته از کاربران آن است که بروزرسانی Minecraft Pocket Edition قابلیت‌های جالب دیگری را نیز به آن‌ها ارائه می‌دهد. از میان این موارد می‌توان به بهره‌گیری از رابط لمسی بهینه‌شده و افزوده شدن امکان پشتیبانی از گیم‌پد (به‌همراه صفحه‌ی تنظیمات گیم‌پد) اشاره کرد. دارندگان نسخه‌ی موبایل همچنین خواهند توانست آن دسته از جلوه‌های مربوط به آب‌وهوا را که قبلاً در نسخه‌ی ویندوز ۱۰ ارائه شده تجربه کنند. در این میان، جلوه‌های «روی هم انباشته شدن برف» و «جهت-دار بودن بارش باران» دو موردی هستند که به آن‌ها اشاره شده است. نسخه‌ی ویژه‌ی موبایل همچنین میزبان موجودات و آیتم‌های جدیدی از جمله گولِم‌ها و معجون‌های متفاوت خواهد بود.

موجانگ، سازنده‌ی بازی، قبلاً در نمایشگاه گیمزکام امسال اشاره کرده بود که قصد دارد یکپارچگی بیشتری را برای بازیکنان ماینکرفت فراهم کند و تا به‌ اینجا با ارائه‌ی نسخه‌ی ویژه‌ی ویندوز 10 (که در وضعیت بتا به سر می‌برد) و به‌تازگی هم با انتشار بروزرسانی جدید، در این راستا قدم برداشته است.

منابع: IGN و Xbox Wire


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده