نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

تیم میت: احتمال ساخت بازی Super Meat Boy 2 وجود دارد

سازندگان Super Meat Boy از احتمال ساخت نسخه‌ی دوم این بازی خبر دادند. چه‌چیزی باعث شده که این تیم دو نفره پس از پنج سال به فکر عرضه‌ی چنین دنباله‌ای بیفتد؟ در ادامه با زومجی همراه باشید.

اگر از علاقه‌مندان سبک سکوبازی (پلتفرمر) باشید، حتماً Super Meat Boy را به خاطر دارید. این ساخته‌ی گروه دو نفره‌ی تیم میت (Team Meat) که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، هنوز هم یکی از دشوارترین آثار موجود در این سبک به شمار می‌رود. گرچه تا به امروز دنباله‌ای برای این بازی عرضه نشده، اما به‌ تازگی سازندگان آن از علاقه‌ی‌ خود جهت چنین اقدامی صحبت کرده‌اند.

طی هفته‌ی گذشته، ادموند مک‌میلن و تامی ریفنس، اعضای تیم میت، در گفتگویی با گیم اینفورمر به توضیحاتی درباره‌ی Super Meat Boy Forever (نسخه‌ای فرعی از بازی، ویژه‌ی دستگاه‌های موبایل) پرداختند. زمانی که مصاحبه‌کننده وضعیت طراحی‌های هنری بازی را جویا شد، مک‌میلن عنوان کرد که آن‌ها در حین تهیه‌ی طرح‌های اولیه، برای ساخت نسخه‌ی دوم Super Meat Boy انگیزه پیدا کرده‌اند؛ ضمن اینکه فعالیت گروه برای ساخت نسخه‌های کنسولی بازی نیز در این مورد بی‌تاثیر نبوده است. مک‌میلن در این‌باره گفت: «در میان هیاهویی که داشتیم ناگهان مورد جالبی برای‌مان اتفاق افتاد. ما به خودمان می‌گفتیم:

چگونه می‌توانیم ساخت Super Meat Boy Forever را به پایان برسانیم؟ ما باید آن را به سرانجام برسانیم.» این در حالی بود که من عملاً نمی‌دانستم چه‌کاری انجام می‌دهم. از طرفی در همین بازه‌ی زمانی بود که امکان عرضه‌ی Meat Boy بر روی سایر پلتفرم‌ها برای‌مان میسر شد. همه‌ی این‌ها باعث شد که ما درباره‌ی احتمال ساخت یک دنباله صحبت کنیم و این موردی بود که من بسیار به آن علاقه‌مند بودم... در حین کار بر روی Forever، متوجه شدیم که بخش‌هایی از آن بهتر است در دنباله‌ای برای بازی اصلی گنجانده شوند. درست است که در حال حاضر Meat Boy آینده‌ی مبهمی دارد، ولی شخصاً مخالف ساخت ادامه‌ای برای آن نیستم؛ هرچند که هر دوی ما قبلاً گفتیم که این کار را انجام نخواهیم داد.

Super Meat Boy

پنج سال پیش، مک‌میلن و ریفنس گفته بودند که علاقه‌ای به ساخت نسخه‌ی دوم Super Meat Boy ندارند. در آن زمان، آن‌ها با عنوان کردن دلایلی از جمله اینکه به‌خوبی از پس ساخت نسخه‌ی اول برآمده‌اند و همچنین این مسئله که پرداختن دوباره به شخصیت‌های بازی چندان جالب نیست، از کار بر روی دنباله‌ای برای آن سر باز زدند.

مک‌میلن در ادامه خاطرنشان کرد:

اگر ما ایده‌ی ساخت دنباله را به اندازه‌ی کافی واقع‌گرایانه نمی‌دیدیم، اصلاً آن را مطرح نمی‌کردیم»، دوباره تأکید کرد که کار بر روی Mew-Genics، بازی در دست ساخت تیم میت، همچنان ادامه دارد. وی گفت: «بازی Mew-Genics سبک خاص خود را دارد که هنوز اجرایی نشده است. اما در مورد Meat Boy شرایط متفاوت است. ما می‌دانیم که Meat Boy چیست. شما در این بازی می‌دوید و می‌پرید؛ درست است؟

مک‌میلن و ریفنس در پایان به ذکر دلایل‌شان برای عدم ساخت دنباله‌ی Super Meat Boy در سال ۲۰۱۰ پرداختند. مک‌میلن گفت:

ما قصد نداشتیم بر روی نسخه‌ی دیگری از Meat Boy کار کنیم، چرا که نمی‌خواستیم دوباره به سراغ آن برویم.» ریفنس هم در تایید صحبت‌های همکارش چنین گفت: «بله، این کار دشواری است. هرچه باشد شما به تنوع هم نیاز دارید.

درحالی‌که تیم میت در این مصاحبه عملاً در دست ساخت بودن نسخه دوم Super Meat Boy را تأیید نکرد، اما تأکید کرد که Super Meat Boy Forever و Mew-Genics پس از عرضه‌ی Super Meat Boy برای پلی‌استیشن 4 و ویتا، منتشر خواهند شد.

منبع: GameInformer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده