نویسنده: مجید سجادی
// شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی - روز چهارم و پنجم

به روز‌های پایانی از اینترنشنال ۲۰۱۵ نزدیک می‌شودیم. این‌بار با شما هستیم و گزارش دو روز از مرحله‌ی حذفی بزرگ‌ترین مسابقات سالا‌نه‌ی دوتا ۲. با زومجی همراه باشید.

برخلاف روز‌های گذشته که به صورت روزانه مسابقات را به شما گزارش دادیم، این‌بار تصمیم گرفتیم که دو روز چهارم  و پنجم را هم‌زمان و در یک گزارش واحد به شما تقدیم کنیم. در این دو روز شاهد برگزاری شش سری بین تیم‌های باقی‌مانده در مسابقات امسال بودیم. در نهایت پس از دو روز یکی از فینالیست‌های این دوره مشخص شد. از نکات جالب توجه این دو روز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تنها از تیم‌های غربی یک نماینده باقی‌مانده است.

bracket day 4

روز‌ چهارم:

ViCi Gaming vs MVP.pheonix
در یک طرف میدان تیم MVP از کره قرار داشت و در طرف دیگر تیم بزرگ VG. تیم MVP آخرین امید کره در مسابقات اینترنشنال امسال بود. 
در بازی اول برای اولین‌بار در این دوره از مسابقات شاهد انتخاب هیروی Morphinlg بودیم. استراتژی تیم VG بر پایه‌ی فارم Hao با هیرو‌ی Morphinlg بود. اوایل بازی کیل‌های زیادی رد و بدل می‌شد و در نهایت تیم MVP توانست از برتری نسبی که به تیم VG داشت استفاده کند و در درگیری دقیقه‌ی ۲۳ بازی در نزدیگی گودال روشان پیروز شود. اما تیم VG عقب نشینی نکرد و به دفاع پرداخت. در نهایت در دقیقه‌ی ۳۵ بازی، VG توانست Agies را از آن خود کند و درادامه با استفاده از Agies، باراکس‌های دو لاین تیم حریف را نابود سازد که به باخت تیم MVP منتهی شد.
در بازی دوم MVP هیروی Naga Siren را به عنوان کری خود انتخاب کرد و سعی داشت بازی را به Late Game ببرد اما VG با انتخاب هیروی Broodmother دست تیم حریف را خواند. در اوایل بازی شاهد برتری VG نسبت به MVP به خصوص در لاین وسط و پایین بودیم. kpii که سعی داشت آیتم Radiance را فارم کند با اذیت و آزار iceiceice که هیروی Broodmother را کنترل می‌کرد روبه‌رو شد. در نهایت تیم MVP نتوانست در مقابل VG دوام بیاورد و بازی را در دقیقه‌ی ۳۳ به تیم حریف واگذار کرد.
این آخرین بازی تیم MVP در اینترنشنال ۲۰۱۵ بود و به این تیم مبلغ ۸۲۲,۰۰۰ دلار اهدا گشت. تیم VG نیز باید به مصاف تیم EHOME برود و برای بقا در اینترنشنال ۲۰۱۵ مبارزه کند.

VG

Virtus.pro vs Team Secret 
مطمئنا کمتر کسی فکر می‌کرد که VP، آخرین تیم باقی مانده از روسیه در اینترنشنال ۲۰۱۵ بتواند تیم اول جهان یعنی Team Secret را شکست دهد ولی این اتفاق افتاد.
در بازی اول VP توانست با انتخاب هیروی Medusa برای اولین بار در این مسابقات تیم Secret را غافل‌گیر کند. با توجه به این‌که لاین‌آپ تیم Secret برای بازی‌های طولانی مناسب نبود این تیم در ابتدای بازی پر‌تکاپو عمل کرد و تا دقیقه‌ی ۲۰ بازی تمام تاور‌های تیم حریف را نابود کرد. در نهایت با کمک کمبوی Dark Seer و Earth Shaker، تیم Secret توانست VP را شکست دهد و بازی را تا قبل از دقیقه‌ی ۳۰ به پایان برساند.
در بازی دوم تیم Secret برای کری خود یعنی Arteezy هیروی Luna را انتخاب کرد. این بازی یکی از بدترین بازی‌های ممکن برای Arteezy بود تا قبل از دقیقه‌ی ۱۰ بازی، این بازیکن چهار بار مرده بود و در طرف دیگر God وضع بسیار خوبی داشت. در ادامه تیم VP از برتری که داشت استفاده کرد و به Secret حمله‌ کرد. Secret نتوانست در مقابل حمله‌ی تیم حریف دفاع کند که به از دست دادن باراکس‌های دو لاین ختم شد. در نهایت تیم VP توانست تیم حریف را شکست دهد و نتیجه‌ی سری را به بازی سوم بکشاند.
در بازی سوم تیم VP هیروی Drow Ranger را به عنوان کری خود انتخاب کرد. در مقابل تیم Secret بهترین هیرو‌های هر بازیکن را برای بازی سوم انتخاب کرد. Arteezy هیروی Shadow fiend و Koruky هیروی Rubbik. در دقیقه‌ی ۳۰ بازی شاهد یک درگیری در نزدیکی گودال روشان بودیم که VP توانست درگیری را به سود خود به پایان برساند. در ادامه VP سعی در پوش دادن لاین‌ها کرد که با دفاع تیم Secret به خصوص بازی فوق‌العاده‌ی zai با هیروی Dark Seer رو‌به‌رو شد. با این‌ حال تیم Secret نتوانست به‌خوبی دفاع کند و بازی را به VP واگذار کرد. این پایان تیم Secert در مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ بود که با مبلغ ۸۲۲,۰۰۰ دلار از آنها تقدیر گشت.

vhehome

ViCi Gaming vs EHOME
هر دو تیم EHOME و VG از تیم‌های خوب شرقی هستند. در یک طرف rOtk و EHOME قرار داشت و در طرف دیگر VG که در مرحله‌ی حذفی حتی در یک بازی‌ شکست نخورده بود.
بازی اول شاهد انتخاب غیرمنتظره‌ی هیروی Pugna برای میدلینر تیم VG یعنی Super بودیم. تیم VG از پتانسیل لاین آپ خود استفاده کرد و شروع به نابود کردن تاور‌های تیم حریف کرد. در دقیقه‌ی ۳۰ بازی VG توانست با کشتن rOtk که هیروی Dark Seer را انتخاب کرده بود، باراکس‌های یک لاین را نابود سازد. در درگیری بعدی تیم EHOME سعی کرد در ابتدای درگیری Hao و هیروی Gyrocopter را بکشد که این عمل جواب داد و نتیجه‌ی آن برتری EHOME در درگیری بود. اما این برتری طولی نیانجامید و VG توانست بر EHOME غلبه کند. درنهایت با توجه به فارم بیش‌از اندازه‌ی تمام هیرو‌های VG، تیم حریف وادار به قبول باخت شد.
در بازی دوم تیم VG هیروی Anti Mage را انتخاب کرد که مساوی بود با یک بازی طولانی ولی در مقابل EHOME با انتخاب هیرو‌های مناسب برای درگیری‌های تیمی سعی کرد از این اتفاق جلوگیری کند. اوایل بازی Cty با هیروی Storm فارم خوبی داشت ولی از طرف دیگر YJ دیگر کری این تیم، نتوانست آن عملکردی که از او انتظار می‌رود را نمایش دهد. در دقیقه‌ی بیستم بازی EHOME موفق شد که Hao کری تیم حریف را بکشد ولی در عوض با کمبوی Sonic Wave + Kinetic Field روبه‌رو شد که باعث شد چهار هیرو از EHOME نابود شوند. دقایقی بعد تیم EHOME در یک درگیری بی‌نقص موفق شد کلیه هیرو‌های تیم حریف را بکشند و به بازی بازگردند. اما در ادامه فارم بهتر تیم VG جواب داد و در چند درگیری توانستند تیم EHOME را شکست دهند و بازی را پیروز شوند. و این هفتمین برد متوالی VG در مرحله‌ی حذفی بود. از تیم EHOME نیز با مبلغ ۱۱۹۰,۰۰۰ دلار  تقدیر گشت.

ti666

روز پنجم:

LGD Gaming vs Virtus.Pro
در روز پنجم اولین سری برگزار شده بین دو تیم چینی LGD‌ و تیم اکراینی VP بود. تیم LGD که توسط CDEC از براکت بالایی حذف شده بود هنوز امید زیادی برای قهرمانی دارد. در طرف دیگری ٰتیم VP قرار دارد که توانست در مرحله‌ی قبل تیم اول جهان یعنی Team Secret را از این دوره از مسابقات حذف کند. 
در بازی اول Xiao8 ساپرت تیم LGD، جای خود را با Yao آفلینر تیم عوض کرد. xiao8 که هیروی ClockWerk را در دست داشت عملکردی فوق‌العاده از خود به نمایش گذاشت. اوایل بازی وضع تیم VP نسبت به LGD بهتر بود. تیم LGD سعی کرد با کشتن DKPhobos، فرست بلاد را از آن خود کند که با تِلِپُرت دفاعی FNG روبه‌رو شد که در نهایت به فرست بلاد برای تیم VP ختم شد. در عوض تیم LGD در دقیقه‌ی هشتم بازی شروع به از بین بردن تاور‌های تیم حریف کردند. این تیم که به صورت گروه پنج نفره عمل می‌کرد راهی برای دفاع در مقابل تیم‌ حریف نگذاشت. پس از از بین بردن تمام تاور‌های اول هر لاین، LGD به سمت روشان رفت و Agies را تصاحب کرد. و با استفاده از Agies به تیم VP حمله کرد. در نهایت پس از ۳۵ دقیقه‌ تیم VP مجبور به پذیرفتن باخت شد. در این بازی وضع illidan، کری تیم VP چندان مساعد نبود. او که کنترول هیروی Drow Ranger را در دست داشت بازی را با نتیجه‌ی ۱-۱۱  به پایان رساند.
در بازی دوم اتفاق غیر منتظره‌ای افتاد. برای اولین بار در این دوره از مسابقات هیروی Leshrac بَن نشد. و تیم VP از این فرصت به سرعت استفاده کرد و این هیروی را برای کری خود، illidan انتخاب کرد. ابتدای بازی وضع تیم VP بسیار مساعد بود ولی در دقیقه‌ی ۱۱ تیم LGD تصمیم گرفت به این شرایط پایان دهد. LGD موفق شد Leshrac را بکشد که شرایط را کمی برای این تیم بهتر کرد. دقایقی بعد تیمVP موفق شد تمام هیرو‌های حریف را بکشد که شرایط را برای LGD بسیار بد کرد. اما در ادامه تیم VP سعی در تصاحب Agies کرد که این‌بار تیم LGD، که توانسته بود آیتم Black King Bar را برای هر دو کری خود بدست آورد، عقب‌نشینی نکرد و با تیم VP درگیر شد که به مردن هر پنج هیروی تیم VP ختم شد. این درگیری وضع را برای LGD بسیار خوب کرد. در ادامه شاهد چند درگیری دیگر بودیم که این‌بار تیم VP نتوانست به خوبی دفاع کند و بازی را به تیم‌ حریف واگذار کرد. VP آخرین تیم اروپایی باقی مانده در مسابقات امسال بود که مجبور به خداحافظی از اینترنشنال ۲۰۱۵ شد.

VP

Evil Geniuses vs CDEC 
این بازی از مهم‌ترین بازی‌های برگزار شده در مسابقات امسال بود زیرا برنده‌ی این مسابقه یکی از فینالیست‌های مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ خواهد بود. البته در صورتی که تیمی در این سری شکست بخورد از مسابقات حذف نخواهد شد بلکه به براکت پایینی می‌رود و شانس دیگری برای فینالیست شدن دارد.
بازی اول تیم EG برای میدلینر خود، SumaiL هیروی Shadow Fiend را انتخاب کرد. در مقابل تیم CDEC، میدلینر خود Shiki را با هیروی Templar Assassins به مقابل SumaiL فرستاد. SumaiL توانست در همان ابتدا برتری لازم را بدست آورد. EG با توجه به فارم بسیار خوب SumaiL کنترل بازی را در دست گرفت. تا حدود دقیقه‌ی ۳۰ بازی این برتری EG نسبت به CDEC ادامه داشت اما در دقیقه‌ی ۳۰ بازی، هر پنج هیروی تیم CDEC سعی کردند که  SumaiL را بکشند که با Song of Siren دفاعی Aui_2000 روبرو شدند. حالا که هیروی‌های CDEC در بی‌دفاع‌ترین حالت ممکن قرار داشتند، EG سعی کرد کمبوی Epicenter و Reqrium of Souls را انجام دهد که Xz با هیروی Tusk و با کمک اسپل Snow Ball تمام هم‌تیمی‌ها خود را نجات داد و درگیری را به نفع CDEC به پایان رساند. CDEC از فرصت بدست آمده کمال استفاده را کرد و باراکس‌های دو لاین EG را نابود ساخت. در ادامه تیم EG که هنوز از برتری فارم SumaiL بهره می‌برد سعی در پوش دادن لاین وسط کرد و توانست یک درگیری را پیروز شود. اما پس از دقایقی در لاین بالا درگیری دیگری رخ داد که در این در‌گیری تیم CDEC، که از وجود Agies بهره می‌برد، کلیه‌ی هیرو‌های حریف را کشت و EG را شکست داد.
بازی دوم برای CDEC بسیار حساس بود. اگر می‌توانستند EG را شکست دهند به فینال بزرگ مسابقات راه‌ می‌یافتند. CDEC در دقیقه‌ی ابتدایی بازی توانست فرست بلاد را از Aui_2000 بگیرد. همچنین Xz توانست Courier تیم EG را بکشد که باعث شد در همان ابتدا CDEC برتری نسبی به EG پیدا کند
در دقیقه‌ی ۱۵ بازی تیم CDEC توانست در یک درگیری، چهار هیرو از تیم EG را بکشد که در نهایت به نابودی تاور اول لاین بالا ختم شد. تا دقیقه‌ی ۲۰ بازی دو تیم به فارم کردن پرداختند ولی در دقیقه‌ی ۲۰، در یک درگیری دیگر تیم CDEC توانست دوباره چهار هیروی حریف را بکشد و هیچ تلفاتی ندهد که باعث شد تیم EG تسلیم شود و باخت را بپزیرد. این باخت تیم EG را به براکت پایینی فرستاد و راه CDEC را برای قهرمانی در اینترنشنال ۲۰۱۵ هموار کرد. CDEC تیمی که کمتر کسی فکر می‌کرد حتی بتواند به براکت بالایی سعود کند یکی از جایگاه‌های فینال اینترنشنال ۲۰۱۵ را ازآن خود کرده است. باید دید که آیا این تیم جوان ‌می‌تواند قهرمان این دوره از مسابقات شود یا خیر.

EHOME

Vici Gaming vs LGD Gaming
آخرین سری برگزار شده بین دو تیم چینی بود. VG و LGD هر دو از بهترین باز‌یکنان چینی تشکیل شده اند. 
در بازی اول تیم VG هیروی Razor را انتخاب کرد اما ترجیح داد که Razor را به لاین وسط بفرستد و در عوض Queen of Pain را به عنوان کری به لاین بالا بفرستد. در مقابل تیم LGD استراتژی تیم خود را بر اساس درگیر‌ی‌های تیمی چید. در ابتدای بازی LGD توانست کنترل بازی را در دست بگیرد ولی در یک درگیری در همان اوایل بازی تیمی VG توانست هر پنچ هیرو‌ی تیم حریف را بکشد و فقط Razor را از دست بدهد. با پیروزی در این درگیری VG شروع به برانداختن تاور‌های تیم LGD کرد. در دقیقه‌ی ۲۵ بازی شاهد یک درگیری تیمی بودیم که Hao با هیروی Queen of  pain موفق شد اولین Rampage مسابقات را از آن خود کند و هر پنج‌ هیروی حریف را بکشد. دقایق بعد VG به سمت روشان رفت و LGD سعی کرد که با درگیری با تیم VG خود را به بازی بازگرداند ولی متاسفانه در این درگیری هم شکست خوردند و در نهایت بازی اول را به VG واگذار کردند.
در بازی دوم نیز شاهد انتخاب هیروی Razor برای تیم VG بودیم که این‌بار Hao کنترل هیرو را بدست گرفته بود. در همان ابتدای بازی فاجعه‌ای برای تیم VG رخ داد و Yao با هیروی Tusk توانست به تنهایی کری تیم VG یعنی Hao را بکشد. بازی تا دقیقه‌ی ۱۶ به آرامی سپری شد. هر دو تیم تصمیم گرفتند با خرید اسموک با تیم حریف درگیر شوند. تیم VG سعی کرد که Shadow Fiend را در لاین وسط غافل‌گیر کند و یک کیل با ارزش را از آن خود کند ولی تیم LGD توانستد عنصر غافل‌گیری را از تیم حریف بگیرد و چهار هیرو از تیم VG را نابود سازند که این درگیری به تصاحب Agies برای تیم LGD منتهی شد. در ادامه شاهد برتری واضح تیم LGD نسبت به VG بودیم که در نهایت به پیروزی تیم LGD در بازی دوم ختم شد. و این اولین باخت VG در مرحله‌ی حذفی مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ بود.
بازی سوم حساس‌ترین بازی برگزار شده برای هر دو تیم بود. هر دو تیم تنها یک باخت تا حذف شدن از اینترنشنال ۲۰۱۵ فاصله داشنتد. تیم VG هیروی ClockWerk را برای iceiceice انتخاب کرد و به مقابل Sylar با هیروی Gyrocopter فرستاد. وضع iceiceice در بازی اصلا خوب نبود. زیرا Sylar توانسته بود چندین بار با کمک Xiao8 او را بکشد. برتری LGD در ابتدای بازی واضح بود ولی Fenrir با هیروی AA مانع از پوش دادن تیم حریف می‌شد و برای هم‌تیمی‌های خود فضای لازم را فراهم می‌کرد. هر دو تیم به فارم کردن پرداختند ولی در نهایت تیم VG تصمیم گرفت با تیم حریف درگیر شود. آنها موفق شدند GyroCopter را بکشند ولی در مقابل Shadow Fiend با کمک Visage توانست چهار هیرو از VG را نابود سازد. در ادامه LGD توانست Agies را تصاحب کند و بازی سوم را پیروز شود. حال تیم LGD باید به مصاف تیم EG برود و برای جایگاه باقی‌مانده در فینال مسابقات، مبارزه کند.

sssss

تنها یک روز تا پایان بزرگ‌ترین مسابقات دوتا ۲ باقی مانده است. در آخرین روز مسابقات دو سری برگزار خواهد شد. یک سری Bo3 در براکت پایینی و یک سری Bo5 که فینال بزرگ مسابقات است در براکت پایینی. باید دید که آیا تیم EG، تنها تیم غربی باقی مانده در مسابقات می‌تواند از پس دو تیم چینی بر‌خواهد آمد یا خیر؟ آیا ستاره‌های چینی تیم LGD می‌توانند به آرزوی دیرینه‌ی خود دست یابند؟ یا قهرمان اینترنشنال امسال تیم چوان و شگفتی‌آور CDEC خواهد بود. با زومجی و گزارش آخرین روز از اینارنشنال ۲۰۱۵ همراه باشید.

 تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده