نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰

بازی Agent یا محتوای داستانی GTA V‌ ؟ راک‌استار در گیمزکام کدام را نشان داده است؟

شرکت راک‌استار گیمز چندان اعتقادی به نمایشگاه‌های بازی ندارد و کمتر دیدیم که حضور پررنگی در آن‌ها داشته باشد. اما غرفه‌ی این شرکت در بخش غیرعمومی کسب و کار در گیمزکام ۲۰۱۵ دیده شده و حدس و گمان‌ها در مورد دلیل حضور آن‌ها بالا گرفته است.

ption id="attachment_53223" align="alignleft" width="225"]rockstar-games-logo-gamescom لوگوی راک‌استار روی دیوارهای غرفه‌ی این شرکت در گیمزکام ۲۰۱۵

غرفه‌های مربوط به جنبه‌ی اقتصادی و کسب و کار بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه گیمزکام، اجازه‌ی ورود بازدیدکنندگان عادی را نمی‌دهند اما عکسی از غرفه‌ی راک‌استار در این بخش در توییتر منتشر شده و برخی کاربران یوتیوب هم که از این غرفه ویدیو تهیه کرده‌اند، صحت آن را تأیید می‌کنند.

اما سوال بزرگ این است که راک‌استار چه چیزی را پشت درهای بسته در گیمزکام ۲۰۱۵ نشان داده است؟ آیا خبرنگاران شاهد یک بازی جدید بودند یا بسته‌ی الحاقی داستانی GTA V معرفی شده است؟ شواهد نشان می‌دهند که احتمال گزینه‌ی اول بیشتر است. البته آن بازی کاملاً هم جدید نبوده، بلکه شاید راک‌استار بالاخره بازی Agent را از زیر خاک بیرون کشیده است.

حدود دو ماه پیش بود که راک‌استار حق استفاده از نشان تجاری Agent را دفتر پتنت‌ و برندهای ایالات متحده‌ی آمریکا تمدید کرد. این سومین بار از سال ۲۰۰۹ است که راک‌استار نشان تجاری Agent را تمدید کرده است.

بازی Agent اولین بار در E3 ۲۰۰۹ در کنفرانس سونی به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی‌استیشن 3 معرفی شد. اعلام شد که بازی در دوران جنگ سرد می‌گذرد و طبق گفته‌ی راک‌استار، بازیکن را به دنیایی پر از جاسوسی، فعالیت‌های سیاسی و قتل و ترور خواهد برد. شش سال است که هیچ صحبتی از طرف راک‌استار درباره‌ی بازی نشنیده‌ایم، اما شرکت تِیک‌-تو که صاحب‌امتیاز استودیوهای راک‌استار است در سال ۲۰۱۱ تأیید کرد که این بازی هنوز در حال ساخت است.

اما این احتمال هم وجود دارد که راک‌استار گیمز محتوای دانلودی مورد انتظار GTA V را نشان داده باشد که می‌دانیم ادامه‌ی داستان سه شخصیت بازی خواهد خود بازیگرها هم آن را تأیید کرده‌اند. خوب است که این فرضیه‌ها را هم گوشه‌ی ذهن خود داشته باشیم که احتمال ساخت نسخه‌ی دوم بازی Red Dead Redemption (یا بازی دیگری از سری Red Dead) یا حتی نسخه‌ی بعدی Bully هم وجود دارد.

این احتمالات هر چقدر هم که دور از ذهن باشند، طرفداران راک‌استار (یعنی تقریباً تمام طرفداران بازی‌های رایانه‌ای!) می‌توانند امیدوار باشند که احتمالاً به زودی خبری از پروژه‌ی جدید راک‌استار خواهند شنید.

منبع: Gamepur

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به گیمزکام ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده