نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

در بازسازی Final Fantasy 7 از موتور گرافیکی «لومینوس» استفاده نشده است

ظاهراً ناشر Final Fantasy چندان به ابزارهای بازی‌سازی خودش وابستگی نشان نمی‌دهد؛ چرا که در بازسازی یکی از معروف‌ترین عناوین‌اش قصد ندارد از موتور اختصاصی‌اش استفاده کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

پس از نمایش دموی تکنیکی Agni’s Philosophy در E3 2013 بود که نام فاینال فانتزی با لومینوس (Luminous)، موتور بازی‌سازی اختصاصی اسکوئر انیکس، گره خورد. فضایی که اسکوئر انیکس در این دمو به تصویر کشید یادآور دنیای فاینال فانتزی بود؛ اما سازنده با عنوان کردن این موضوع که ویدئوی منتشر شده به بازی خاصی مربوط نمی‌شود، به طرفداران این سری خاطرنشان کرد که برای چشیدن طعم لومینوس باید مدتی صبر کنند. اما ظاهراً هواداران باز هم باید صبر پیشه کنند.

روز گذشته و در طی برگزاری نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، هاجیمه تاباتا، کارگردان فاینال فانتزی ۱۵، در گفتگو با Nova Crystallis اعلام کرد که بازسازی نسخه‌ی هفتم این سری محبوب قرار نیست با لومینوس ساخته شود. با این حساب، در حال حاضر نسخه‌ی پانزدهم فاینال فانتزی تنها محصولی است که از موتور اختصاصی اسکوئر انیکس بهره می‌برد. پیش از این قرار بود لومینوس در ساخت Kingdom Hearts 3 هم مورد استفاده قرار گیرد که مدتی بعد به نفع آنریل ۴ کنار گذاشته شد. هنوز مشخص نشده که تِتسویا نومورا، کارگردان Final Fantasy 7 Remake، و تیم‌اش قصد دارند از چه موتوری برای ساخت بازی‌شان بهره ببرند؛ اما احتمال به‌کارگیری آنریل ۴ در آن دور از ذهن نیست.

از آنجا که فاینال فانتزی ۷ به عقیده‌ی بسیاری بهترین نسخه‌ی این سری است، عدم به‌کارگیری لومینوس در نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی آن می‌تواند به این معنا باشد که اسکوئر انیکس با موتور جدیدش در فاینال فانتزی ۱۵ برای‌مان سنگ‌تمام گذاشته است. نظر شما چیست؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده