نویسنده: مجید سجادی
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۷

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی - روز سوم

با شما هستیم و گزارش یک روز هیجان‌انگیز از اینترنشنال ۲۰۱۵. روز سوم مسابقات اینترنشنال با حذف آخرین قهرمان باقی مانده در این دوره از مسابقات، یعنی iG. با زومجی همراه باشید.

در روز سوم مسابقات شاهد مشخص شدن دو تیم از سه تیم برتر این دوره از مسابقات بودیم. همچنین تیم iG، قهرمان اینترنشنال ۲۰۱۲ و coL از مسابقات حذف شدند. در این روز چهار سری Bo3 برگزار شد، دو سری از براکت پایینی و دو سری از براکت بالایی.

daaay 3

compLexity Gamign vs Virtus.Pro
در بازی اول coL ترجیح داد که TryLane (لاینی که یک هیروی اصلی و دو ساپرت در آن قرار دارند) در مقابل SafeLane (لاین پایین در تیم Radiant و لاین بالا در تیم Dire) تیم حریف امتحان کند اما متأسفانه این حقه نگرفت و در اوایل بازی تیم VP از همه لحاظ از تیم coL برتر بود. VP در تمامی لاین‌ها تیم برتر میدان بود و تمامی هیرو‌های این تیم از لحاظ وضعیت آیتم از تیم حریف برتر بودند. اما حدود دقیقه‌ی ۳۰ بازی در یک درگیری coL توانست دو هیروی از تیم حریف را بکشد و از این فرصت استفاده کرد تا باراکس‌های یک لاین را نابود کند. اما آخرین درگیری بازی به این صورت بود که coL به لاین وسط حمله کرد و توانست باراکس میلی را نابود کند تیم VP توانست از باراکس دیگر دفاع کند ولی coL تصمیم گرفت که بازخرید کند و این بار VP شانسی در مقابل coL نداشت و بازی اول با برتری coL به پایان رسید.
در بازی دوم این بار نوبت coL بود که تیم برتر میدان باشد. با انتخاب هیروی BroodMother و Chen تیم coL توانست در اوایل بازی تمام لاین‌ها را پوش دهد. در مقابل تیم VP از درگیری دوری می‌کرد و به دنبال کشتن هیروهایی از تیم حریف بود که از تیم خود دور بودند. در نهایت VP توانست به فارم مورد نظر برای Zyzzy که کنترل هیروی Anti Mage را در دست داشت، برسد و بازی دوم را پیروز شود.
در بازی سوم VP هیروی Phantom Lancer را انتخاب کرد. در این بازی Phantom Lancer به فارم کردن مشغول بود در طرف دیگر BroodMother با پوش دادن لاین‌های حریف سعی در ایجاد فضا برای Phantom Lancer می‌کرد. در نهایت با فارم خوب Phantom Lancer و تصاحب Agies توانست بازی سوم را با برتری VP به پایان برساند. 
تیم VP توانست یک روز دیگر در مسابقات دوام بیاورد ولی در عوض تیم coL با دریافت ۲۱۸,۳۰۰ دلار از اینترنشنال ۲۰۱۵ خداحافظی کرد.

s4

Invictus Gaming vs Team Secret
سری دوم براکت پایینی از حساسیت زیادی برخوردار بود. در یک طرف میدان تیم iG که ستاره‌های چینی تشکیل شده است و در طرف دیگر Team Secret که یکی از تیم‌های برتر غربی است. 
در بازی اول Team Secret توانست در تمامی لاین‌ها iG را به زانو در بیاورد. برتری واضح Arteezy در مقابل Ferrari باعث شد که از همان ابتدا تیم Secret بر بازی سوار شود و iG را به عقب بنشاند. اما این پایان کار iG نبود. کلیه امید تیم iG به بهترین بازیکن هیروی Anti Mage یعنی Burning بود. چهار بازیکن دیگر iG فقط سعی در دفاع از Burning داشتند. Burning که Split Push را در دستور کار خود قرار داده بود توانست از مردن دوری کند و به فارم کردن بپردازد. به جایی از بازی رسیدیم که تیم Secret حدود ۲۴۰۰۰ گلد از iG جلوتر بود اما با فارم بی‌اندازه‌ی Burning هنوز شانسی برای iG وجود داشت. Secret در چند مورد سعی در تصاحب باراکس‌های تیم حریف کرد اما با دفاع تیم iG روبه‌رو می‌شد. در نهایت در چند درگیری iG توانست Secret را مغلوب کند و تیم برتر میدان شود. این بازی بدون شک یکی از بهترین کامبک‌های اینترنشنال ۲۰۱۵ بود.
در بازی دوم این بار Ferrari هیروی Shadow Fiend انتخاب کرد در عوض S4 ترجیح داد برای Arteezy هیروی Luna را انتخاب کند. در این بازی تیم iG هیچ حرفی برای گفتن نداشت و بازی را به آسانی به تیم حریف واگزار کرد. این بازی کوتا‌ه‌ترین بازی مرحله‌ی حذفی اینترنشنال ۲۰۱۵ بود.
در بازی سوم هم در ابتدای بازی Secret برتر از تیم حریف بود. این‌بار این‌طور به نظر می‌آمد که Faith توانسته در درفت تیم حریف را مغلوب کند و هیرو‌های بهترین نسبت به Secret انتخاب کند اما تیم Secret این اجازه را به iG نداد تا از پتانسیل کامل هیرو‌های خود استفاده کند و باز هم توانست در یک بازی یک‌طرفه تیم حریف را مغلوب کند و این پایان کار iG در اینترنشنال ۲۰۱۵ بود.

CDEC Gaming vs LGD Gaming
اولین سری براکت بالایی بین دو تیم چینی برگزار شد. LGD که با نتایج خوب خود در مرحله‌ی گروهی از امید‌های قهرمانی بود باید به مصاف تیم جوان CDEC می‌رفت. بدن شک CDEC از شگفتی‌های اینترنشنال امسال است. 
در بازی اول LGD موفق شد کمی در فارم و تجربه از تیم حریف جلو بیافتد اما در دقیقه‌ی ۲۶ بازی در یک درگیری در گودال روشان، xiaozhi با هیروی DarkSeer توانست درگیری را به نفع CDEC به پایان برساند. از این نقطه به بعد نوبت Agressif و هیروی Phantom Lancer بود که بر تیم حریف غلبه کند. اما درگیری که باعث برد تیم CDEC شد در لاین پایین اتفاق افتاد. در آن درگیری Agressif خوش درخشید و با کشتن سه هیرو از حریف پیروز این درگیری شد. پس از این پیروزی CDEC توانست باراکس‌های دو لاین را نابود سازد و این پایان بازی اول بود.
در بازی دوم CDEC تیم حریف را نابود کرد. با ۲۸ بار کشتن هیرو‌های تیم حریف، راهی برای LGD باقی نگذاشت و این تیم را به براکت پایینی فرستاد.

D2GwR5b - Imgur

Evil Geniuses vs EHOME
تیم EG یکی دیگر از امید‌های غرب است و تیم EHOME تیم است که در کمال ناباوری توانست تیم اول غرب را به براکت پایینی بفرستد. حال باید دید می‌تواند به تیم دیگر غرب غلبه کند یا خیر.
در بازی اول همانند دو بازی آخری Secret تیم EHOME تصمیم گرفت هیروی Luna را به عنوان کری خود انتخاب کند. که این کار جواب داد و توانست به آسانی بر تیم حریف غلبه کند. و بازی اول را با نتیجه‌ی ۱۹ بر ۳ و تنها در ۳۲ دقیقه به پایان برساند. 
در بازی اولی شاهد برتری بدون شک تیم EHOME بودیم و این طرفداران EG را نگران می‌کرد اما در بازی دوم شرایط فرق کرد و این‌بار نوبت EG بود که تیم حریف را در هم بکوبد آن‌هم تنها در ۳۵ دقیقه. تیم EHOME میدلینر تیم حریف یعنی SumaiL و هیروی Ember Sprite را دست‌کم گرفته بود. بازی با نتیجه‌ی ۲۰ بر ۷ به پایان رسید.
در بازی سوم هم شرایط بر وقف مراد تیم EHOME نبود. باز هم با درخشش SumaiL تیم EG توانست به EHOME غلبه کند. SumaiL با هیروی WindRanger توانست ۱۱ بار هیرو‌های تیم حریف را بکشد و تنها ۲ بار بمیرد. مسلما ستاره‌ی این سری SumaiL بازیکن جوان EG بود.

zSlVlsA - Imgur

روز سوم مسابقات گذشت و به روز‌های پایانی اینترنشنال ۲۰۱۵ نزدیک می‌شویم. در روز‌ آینده شاهد مشخص شدن یکی از تیم‌های فینالیست خواهیم بود. با زومجی و گزارش روز‌های آینده همراه باشید.

 تهیه شده در زومجی