// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

خالق بازی Quantum Break در مورد گیم‌پلی و بخش‌های سینمایی توضیح می‌دهد

پس از نمایش عالی بازی Quantum Break در گیمزکام امسال، برای بسیاری سوال شد که سیستم کنترل زمان و به طور کلی، گیم‌پلی بازی بر چه اساسی کار می‌کند. سم لیک، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی بازی در این رابطه توضیح می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

سه سال برای اثر بعدی استودیو رمدی صبورانه منتظر شدیم. به عنوان یک طرفدار بی‌چون و چرای بازی Alan Wake و البته Max Payneهای قبل از آن، مشتاقانه منتظر و همراه گام به گام ساخت بازی Quantum Break شدیم. سایت گیم‌اینفورمر با سم لیک «Sam Lake» کارگردان و نویسنده بازی، شان اشمور «Shawn Ashmore» در نقش شخصیت جک جُیس و شخص کلیدی پشت لایو اکشن‌های بازی Quantum Break یعنی خانم جِیمی بورک «Jaime Burke» مصاحبه‌ای داشته تا بیشتر با بخش‌های پیچیده بازی آشنا شویم. در این مصاحبه متوجه می‌شویم که چیزی که در کنفرانس گیمزکام مایکروسافت مشاهده کردیم یک تغییر مسیر در بازی نبود، بلکه نگاهی کامل‌تر به سیمای بازی Quantum Break بوده است.

در دمویی که به نمایش درآمد، ما شاهد معرفی سه تن از شخصیت‌های اصلی درون بازی بودیم. شان اشمور در نقش شخصیت جک جویس، دامنیک ماناگان «Dominic Monaghan» در نقش ویل برادر جک جُیس که در فیلم‌های Lord of the Rings و سریال Lost ایفای نقش کرده است و همچنین آیدِن گیلِن «Aiden Gillen» در نقش پائول سِرین «Paul Serene» به عنوان شخصیت منفی که بازی او را در حال حاضر در سریال Game of Thrones شاهد هستیم. البته ما هنوز شخصیت قابل بازی سوم یعنی بِث وایلدر «Beth Wilder» را در نمایش بازی ندیدیم اما باید گفت که مطمئنا او نقش مهمی در بیشتر بخش‌های بازی خواهد داشت و کورتنی هٌپ «Courtney Hope» نقش این شخصیت را بازی می‌کند که پیش از این او را در سریال‌هایی نظیر NCIS و Bones دیده بودیم و همچنین در حال حاضر در قسمت سوم سری فیلم‌های Divergent ایفای نقش می‌کند.

اضافه شدن برادر جک جویس در عمق داستان، باعث ایجاد تنشی بسیار بیشتر و هیجان‌انگیزتر بین او و پائول سرین شده است، اما این حرکت باعث شده تا شاهد چهره‌های آشنای چند سال اخیر سینما و تلوزیون باشیم. به گفته شان اشمور، سم لیک به او این فرصت را داده تا توانایی‌های خود را در مورد شخصیت جک جویس نشان دهد. سم لیک می‌گوید:

هنگامی که شان اشمور حدود یک سال و نیم پیش، زمانی که به جمع‌بندی شخصیت‌ها رسیده بودیم نزد ما آمد، نشستیم و در مورد داستان، شخصیت و فکرهای بکر چگونگی به وجود آمدن شخصیت جک جویس صحبت کردیم. در همین زمان که شان اشمور را در مورد عمیق بودن شخصیت جویس معرفی می‌کردیم، حضور او هرگز باعث تغییر داستان بازی نشد. ما داستان را تکرار و روی آن کار کردیم. در چنین عمل‌هایی، چیزهایی وجود دارد که تصمیم می‌گیرید آن را تغییر دهید یا به همان صورت نگه دارید.

Quantum Break (1)

سم لیک در گفتگوی خود به این اشاره کرد که در ماه مهمی برای استودیو او قرار داریم و نه فقط به خاطر اعلام تاریخ عرضه بازی Quantum Break، بلکه این گیمزکام برای رمدی حکم ۲۰ سالگی آن‌ها را دارد. برای جشن گرفتن این سالگرد، استودیو رمدی طرفداران خود را دعوت کرده تا ادای چهره مکس پین را درآورند. در این بین شان اشمور برای چنین کاری بسیار مقاوت کرد. او می‌گوید:

خیلی چیز مهمی است. زمانی که ما شروع به تصویربرداری از چهره‌ها کردیم، باید در میان تعداد زیادی دوربین بنشینید و تمام حالت‌های مختلف از صورت خود را که توانایی انجام آن را دارید در معرض لنزهای دوربین قرار دهید. باید تمام حالات عجیب و غریب صورت را انجام دهید و در این فیلم‌برداری تازه متوجه شدم در پیشانی من ماهیچه‌هایی وجود دارد که قادر به حرکت دادن آن‌ها نیستم.

با وجود این، ما اشمور را در نقش شخصیت‌های قهرمانانه و البته شخصیت‌های نظیر مایک وستون در سریال The Following دیده‌ایم و می‌دانیم که به عنوان شخصیت‌های مختلفی بازی کرده است. او می‌گوید با وجود این‌که تفاوت‌هایی بین شخصیت‌های مرد یخی، مایک و جک جویس وجود دارد، اما ایفای نقش در دنیای دیجیتالی و واقعی تفاوتی با یک‌دیگر ندارند. او می‌گوید:

هنگامی که در مورد ایفای نقش در این بازی صحبت می‌کردیم، نخستین و مهم‌ترین قضیه در میان صحبت‌ها، داستان و شخصیت پردازی بود. برای من نشانه بسیار بزرگی بود که آن‌ها چه چیزهایی از من می‌خواهند. نوع و روش فیلم‌برداری، شامل نکات فنی و سختی در این میان نبود بلکه برای من به گونه‌ای بود که می‌گفتم «بریم در مورد داستان حرف بزنیم، در مورد جایی که شخصیت بازی می‌رود، جایی که ما قرار است به عنوان این شخصیت شروع به کار کنیم و جایی که قرار است با او کار را خاتمه بدیم».

Quantum Break (2)

شخصیت جک جویس دارای قدرت‌های بسیار شگفت‌انگیز بازی با زمان است و اشمور در این باره می‌گوید:

چیزی که من واقعا در مورد ایفای نقش در مورد چنین شخصیت‌هایی دوست دارم این است که جک جویس یک فرد عادی است و شما با یک سوپرمن طرف نیستید. او یک فرد معمولی است که در موقعیتی غیرعادی قرار گرفته است. حتی هنگامی که ما در ابتدا روی حالت فیزیکی و جسمانی جک جویس کار می‌کردیم، او حتی یک شخص تمرین دیده نظامی هم نبود و رفته رفته به پیشرفت آن رسیدیم. همه چیز حول محور قوس و کمان داستان، شخصیت، جسم و تغییرات پیش روی او می‌چرخد.

سم لیک شخصیت جک جویس را در داستان خود به عنوان یک قهرمان مبتدی در بازی Quantum Break می‌بیند. او می‌گوید:

به داستان مرد عنکبوتی نگاه کنید. او ناگهان متوجه می‌شود که دارای نیروهای ویژه است و تلاش می‌کند تا استفاده از آن‌ها را یاد بگیرد. با قرار گرفتن این شخص در موقعیت‌های خطرناک، او نیاز دارد تا سریع‌تر با این نیروها آشنا شود، اما همچنان عناصری وجود دارد که در طول زمان پدیدار می‌شود و به آن‌ها پی می‌برد.

برای پدیدار شدن هر ابرقهرمانی، یک شخصیت منفی «Villiain» وجود دارد تا بر آن غلبه کند. در این پرونده، آیدن گیلن در نقش شخصیت پائول سرین یک دشمن سرد و فاصله‌دار ساده نیست. او دارای قوس شخصیتی مختص به خود است که در راهی متفاوت نسبت به جک جویس قدم برمی‌دارد.

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

استودیو فیلم‌برداری لایف بُت پروداکشن «Lifeboat Production» ساخت لایواکشن‌های Quantum Break را به عهده دارد که تمرکز آن‌ها روی شخصیت منفی داستان است. بر اساس چیزی که در گیمزکام سال پیش متوجه شدیم، این بازیکن است که داستان بازی را رهبری می‌کند. این بازیکن است که با انتخاب چگونگی عکس‌العمل پائول سرین، داستان Quantum Break را در دنیای بازی شکل می‌دهد. جیمی بورک از این استودیو شرح می‌دهد که چگونه قطعه‌های فیلم و بازی در کنار هم چیده می‌شوند تا یک خط سراسری چسبیده به هم را تشکیل دهند. او می‌گوید:

استودیو رمدی رهبر شخصیت قهرمان داستان خود بودند و دیدگاه بسیار صاف و صریحی نسبت به شخصیت جک جویس به عنوان قهرمان داشتند. برای ساخت لایواکشن، ما می‌خواستیم تا سمت شخصیت منفی را به تصویر بکشیم و ماموریتی بسیار منحصر به فرد را به بازیکن منتقل کنیم تا داستان بازی را توسط این سریال ساخته شده توسط ما رقم بزنند. آن‌ها تجربه‌ای بسیار منحصر به فرد را خواهند چشید، چیزی که در دنیای تلویزیون بسیار کمیاب و نادر است. این یک موقعیت بسیار هیجان‌انگیز است و ادغام این کار با یک بازی ویدیویی چالشی بسیار هیجان‌انگیز است. ما ممتازهای حرفه‌ای هالیوود را استخدام کردیم که نه‌ تنها وارد چالش آن شوند، بلکه آن را در آغوش بگیرند. دوره ساخت بازی ویدیویی بیشتر از فیلم‌برداری تلویزیونی زمان می‌برد و در برخی اتفاقات بسیار نادر، قادر نبودیم تا بازی و ویدیو را به شکل بی‌نقص با هم هماهنگ کنیم که استودیو رمدی برخی کارها را به این دلیل از سرگرفت و تکرار کرد.

سم لیک می‌خواهد که این قطعه‌های لایواکشن در بالاترین کیفیت قرار بگیرند. او می‌گوید:

در میان راه ساخت، تعداد زیادی اتفاقات، آزمایشات و دادرسی‌ها، مشکلات و اشتباهات وجود دارد. با خوش شانسی فراوان، ما در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم با وجود این موارد، از آن‌ها درس بگیریم و دوباره کار خود را تکرار کنیم. تمام چیزها مربوط به یک داستان است که از چندین دیدگاه دیده می‌شود. با نگاه به سریال‌های تلویزیونی امروزی که با کیفیت بالایی عرضه می‌شوند، اکثرا دارای حداقل یک شخصیت‌ منفی هستند که نقش مهمی را ایفا می‌کند. همین موضوع برای ما یک امر بسیار مهم و الهام بخش بود.

Quantum Break در روز ۱۷ فروردین سال ۹۵ برای ایکس‎باکس وان عرضه خواهد شد و آنقدر نمایش خوبی در کنفرانس گیمزکام مایکروسافت داشت که تحسین توییتری نیل دراکمن، کارگردان و سازنده‌ی Uncharted 4 را به دنبال داشته است.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به گیمزکام ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

منبع:

gameinformer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده