نویسنده: مجید سجادی
// پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی - روز دوم

با یک روز دیگر از اینترنشنال و یک گزارش اختصاصی دیگر با شما هستیم. در روز دوم مرحله‌ی حذفی شاهد سقوط دو تیم به براکت پایینی و حذف دو تیم از مسابقات امسال بودیم. با زومجی همراه باشید.

روز دوم مسابقات اینترنشنال حواشی زیادی داشت. بازی‌های واقعا غیر قابل پیش‌بینی و حمله‌ی هکر‌ها به سرور‌های بازی از اتفاقاتی است که در روز گذشته در دنیای دوتا ۲ افتاد. یکی از نکات جالب این روز این بود که هیچ سری از چهار سری برگزار شده به بازی سوم نرسید و نتیجه‌ی نهایی در همان بازی دوم مشخص شد. هم بازی‌های براکت بالایی و هم براکت پایینی به‌صورت Bo3 برگزار شدند، یعنی تیمی که بتواند دو بازی را پیروز شود به مرحله‌ی بعد سعود می‌کند.

Day 3 bracket

Evil Geniuses vs compLexity 
سری اول برگزار شده در براکت بالایی میان دو تیم آمریکایی EG و coL بود. تیم EG که در مرحله‌ی گروهی در صدر قرار گرفته بود، تیم coL را به Cloud9 ترجیح داد به عنوان حریف خود در اولین بازی مرحله‌ی حذفی انتخاب کرد. 
مهم نیست هر دو تیم در بازی اول چگونه ظاهر شدند، بدون شک این بازی بدترین بازی اینترنشنال ۲۰۱۵ بود. به لطف هکرها و حملات DDoS بازی حدود یک ساعت وقفه خورد. مسلما یک وقفه‌ی یک ساعته بازی را از ضرب آهنگ خود می‌اندازند. با این حال پس از حدود یک ساعت طولانی و خسته کننده به بازی بازگشتیم و شاهد برتری نسبی تیم coL بودیم. اما Fear بازیکن با سابقه‌ی تیم EG با فارم وحشتناک خود توانست بازی را به سود EG بازگرداند و coL را شکست دهد.
در بازی اول SumaiL، میدلینر تیم EG،‌ لاین وسط را به سختی به swindlemelonzz باخت اما در بازی دوم SumaiL عملکردی فوق‌العاده از خود به جا گذاشت. SumaiL با هیروی Ember Spirit طوری تیم حریف را به بازی گرفت که با بازی‌های پابلیک تفاوتی نداشت. در طول ۴۱ دقیقه‌ی بازی ۲۲ بار هیرو‌های حریف را کشت. در عین حال نیز Fear با هیروی Razor هم نمایش خوبی داشت.
در نهایت تیم coL به براکت پایینی سقوط کرد و تیم EG به مرحله‌ی بعد رفت. در براکت پایینی تیم coL به مقابل Virtus.pro خواهد رفت و برای بقا در اینترنشنال ۲۰۱۵ مبارزه می‌کند.

40426-1438714884

EHOME vs Team Secret
سری دوم برگزار شده بین دو تیم EHOME و Secret بود. تیم Secret از امیدهای قهرمانی امسال است و تیم EHOME تقریبا همان Orange e-Sport قدیمی است که تحت یک نام جدید به مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ آمده‌ است.
در بازی اول شاهد بودیم که EHOME با انتخاب دو هیروی Pheonix و Winter Wyvern پایه‌ی استراتژی تیم را مبارزه‌های تیمی و کمبو قرار داد. در اوایل بازی برتری تیم Secret کاملا مشخص بود. آنها توانستند فرست بلاد را از آن خود کنند و Arteezy با Shadow Fiend وضع خیلی خوبی در لاین داشت. اما در یک درگیری در جنگل تیم EHOME، این تیم توانست آن کمبوی مورد نظر خود را پیاده کند و تیم برتر میدان شود. در نهایت از این برتری استفاده و تیم Secret را مغلوب کردند.
در بازی دوم این‌بار نوبت S4 بود تا با هیروی Shadow Fiend خودنمایی کند. کاپیتان تیم Secret، یعنی Puppy برای دو بازیکن اصلی خود Shadow Fiend و Anti Mage پیک کرد. در طرف دیگر برگ برنده‌ی rOtk و EHOME انتخاب Night Stalker بود که شرایط را برای Secret بسیار سخت کرد.
همانند بازی اول این تیم Secret بود که فرست بلاد را گرفت با این حال بازی از همان دقایق ابتدایی با برتری EHOME دنبال شد. Cty با هیروی Templar Assassin روزگار تیم Secret را سیاه کرد. تیم Secret چنان درگیر Cty بود که Zyf را فراموش کرده بود. در نهایت در یک درگیری Secret به سختی از پس Cty بر‌آمد ولی Zyf که در حاشیه فارم بسیار زیادی داشت توانست به تنهایی تیم Secret را شکست دهد و این پایان تیم Secret در براکت بالایی بود.
نکته‌ی جالب این سری این بود که این اولین سری برگزار شده به صورت لن از حدود پنج ماه پیش بود که تیم Secret، آن را به حریف واگزار می‌کرد. هیچ کسی انتظار این را نداشت که EHOME بتواند تیم Secret را از براکت بالایی به بیرون بیاندازد. در مرحله‌ی بعد که امروز برگزار می‌شود، EHOME به مصاف EG می‌رود و Secret به مقابل iG، قهرمان سال ۲۰۱۲ خواهد رفت.

40443-1438715487

MVP.pheonix vs Team Empire
سری اول براکت پایین که برخلاف مرحله‌ی قبل، به‌صورت Bo3 برگزار شد بین دو تیم کره‌ای MVP و تیم اکراینی Empire بود. در بازی اول تیم MVP استراتژی تیم را بر اساس مبارزات تیمی چید. این تیم با پیک معروف خود، یعنی کمبوی IO و BristleBack سعی داشت که بازی را از همان ابتدا با برتری شروع کند اما تیم Empire موفق شد که این کمبو رو شکست دهد و تا حدود دقایق ۱۵ بازی تیم برتر میدان باشد. اما یک اشتباه از Empire باعث شد که درگیری دقیقه‌ی ۱۵ بازی را شکست خورده و برتری نسبی خود را از دست بدهد. تیم MVP که حالا تیم قوی‌تر بود توانست بازی را به نفع خود به پایان برساند.
بازی دوم شاهد مبارزه‌ی QO میدلینر فوق‌العاده‌ی MVP با هیروی Lina در مقابل Resolut1on و هیروی Templar Assassin بودیم. در عین حال MVP با انتخاب Bounty Hunter و Spirit Breaker مانع از فارم Silent با هیروی Anti Mage شده بودند. تیم MVP فرصت فارم به Empire نداد و از هر فرصتی برای درگیری استفاده می‌کرد. در نهایت پس از دو درگیری هیجان‌انگیز تیم MVP توانست تیم پیروز این سری شود و این پایان تیم Empire در اینترنشنال ۲۰۱۵ بود البته این تیم دست خالی به خانه بازنگشت و ۲۱۷۵۰۰ دلار به آنها اهدا شد.

40423-1438714440

ViCi Gaming vs Cloud9
تیم VG از امید‌های چین در اینترنشنال امسال بود که متاسفانه نتوانست در مرحله‌ی گروهی خوب ظاهر شود. در طرف دیگر تیم Cloud9 قرار دارد که از بازیکنان با سابقه‌ای همچون Big Daddy و Eternal Envy تشکیل شده است. C9 با اینکه در اکثر اینترنشنال‌ها شرکت کرده است نتوانسته مقامی درخور به‌دست آورد. همانگونه که شاهد بودید C9 پس از شکست در مقابل CDEC به براکت پایین سقوط کرده بود.
بازی اول این دو تیم بدون شک یکی از بهترین بازی‌های برگزار شده در اینترنشنال ۲۰۱۵ است. در این بازی شاهد برتری ۲۰,۰۰۰ گلدی تیم C9 در اواسط بازی بودیم. بطوری که کری تیم VG یعنی Hao در مقابل دو کری C9 هیچ حرفی برای گفتن نداشت. اما از دقایق ۳۰ به بعد تیم VG به خود آمد و آن بازی که از این تیم انتظار داشتیم را به نمایش گذاشت. Fenrir، iceiceice، Super و Hao همه خوب بازی کردند ولی ستاره‌ی این بازی کسی نبود جز Fy یا همان FGOD.مسلما تیم VG این برد شیرین را مدیون Fy است. بازی که Fy با هیروی Rubick به نمایش گذاشت بی‌سابقه بود. در یک درگیری در دقیقه‌ی ۳۰ بازی در کنار گودال روشان Fy توانست آلتیمیت Super Nova هیروی Pheonix را بدزدد و درگیری را به نفع تیم خود به پایان برساند. دقایقی بعد او در درگیری دیگری در لاین وسط خوش ظاهر شد و VG توانست به کمک او کلیه هیروهای تیم حریف را بکشد و این دو درگیری باعث شد تیم VG که باراکس‌های لاین بالای خود را از دست داده بود به بازی بازگردد.
در نهایت Hao با هیروی Specter توانست به فارم مورد نظر دست یابد و تیم C9 را که در اوایل و حتی اواسط بازی برتری واضحی داشت را شکست دهد.
در بازی دوم تیم VG با انتخاب غیرمنتظره‌ی Sniper برای Super توانست در لاین وسط برتر شود و این شروع برتری این تیم در تمامی لاین‌ها بود. تا دقیقه‌ی ۱۰ بازی VG توانست به یک برتری واضح نسبت به تیم C9 دست یابد. در دقیقه‌ی ۱۵ بازی C9 به گودال روشان رفت و Agies را برای FATA تصاحب کرد که متاسفانه دقایقی بعد در یک درگیری Agies را از دست دادند. و این اتفاق باعث شد VG اعتماد به نفس بیش‌تری برای پوش دادن لاین‌ها پیدا کند که در نهایت با شکست C9 همراه شد.
C9 آخرین تیمی بود که در روز گذشته از اینترنشنال ۲۰۱۵ حذف و با مبلغ ۲۱۷۵۰۰ دلار از آنها تقدیر شد. در مرحله‌ی بعد شاهد مسابقه‌ی میان تیم VG و MVP هستیم. باید دید که تیم VG می‌تواند از سد MVP عبور کند یا خیر.

40454-1438721102

یک روز دیگر از اینترنشنال ۲۰۱۵ به پایان رسید و شاهد بازی‌های جذاب و غیرقابل پیش‌بینی بودیم. زومجی در تلاش است تا از روز‌های آینده این تورنومنت نیز گزارش تهیه کند. پس با ما همراه باشید.

 تهیه شده در زومجی

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده