// چهار شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵

مشترکان بازی World of Warcraft با ۱.۵ میلیون کاهش به ۵.۶ میلیون نفر رسیدند

شرکت اکتیویژن بلیزارد درگزارش نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵  منتهی به ۳۰ ژوئن، هرچند از موفقیت بازی‌های Destiny و Diablo III در درآمدزایی سخن می‌گوید اما با این حال پرده از سقوط مشترکان بازی World of Warcraft برمی‌دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

خلاصه‌ی گزارش اکتیویژن بلیزارد به شرح زیر است:

  • بازی Destiny در مجموع ۲۰ میلیون حساب کاربری ثبت شده دارد. به این ترتیب بازیکنان مجموعا از زمان عرضه‌ی بازی درسپتامبر ۲۰۱۴ در حدود ۲ میلیارد ساعت گیم‌پلی بازی را انجام داده‌اند. به طور میانگین این رقم برای هر کاربر در حدود ۱۰۰ ساعت می‌شود.
  • سه بازی Destiny، Hearthstone و Heroes of the Storm  با مجموع ۷۰ میلیون کاربر درآمد ۱.۲۵ میلیارد دلاری را برای این شرکت به دنبال داشته‌اند.
  • World of Warcraft به از دست دادن مشترکان خود ادامه می‌دهد. این بازی طی سه ماه گذشته با از دست دادن ۱.۵ میلیون مشترکت از ۷.۱ میلیون نفر به ۵.۶ میلیون رسیده است. اکتیویژن همچنین به این موضوع اشاره کرده است که بازی هنوز در جایگاه اول جهان در رابطه با بازی‌های مبتی بر اشتراک قرار دارد. این بازی در گذشته ۳ میلیون مشترک دیگر خود را نیز از دست داده بود.
  • اکنون بیش از ۳۰ میلیون نسخه از بازی دیابلو 3 به فروش رفته است.

همچنین سازندگان، معرفی بسته‌الحاقی جدیدی را برای بازی World of Warcraft در پایان هفته‌ی جاری در گیمزکام ۲۰۱۵ تایید کردند. تاریخ نشان داده است که اصولا عرضه‌ی بسته‌های الحاقی جدید به بازگشت کاربران کمک می‌کند. در پایان سال ۲۰۱۴ بازی World of Warcraft در حدود ۱۰ میلیون مشترک داشت.

همچنین اکتیوژن افزود که اگر بروزرسانی World of Warcraft: Fury of Hellfire برای ایجاد «ثبات» بیشتر در حرکات شخصیت‌ها منتشر نمی‌شد، این سقوط مشترکین می‌توانست بدتر از این هم باشد.

اگر بخواهیم از دید عملکرد مالی اکتیویژن بلیزارد به قضیه نگاه کنیم در طول سه ماهه‌ی گذشته این شرکت با افزایش درآمد روبرو بوده است. اکتیویژن بلیزارد در این دوره‌ی زمانی ۷۵۹ میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به  رقم ۶۵۸ میلیون دلاری در مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

در عین حال، سود حاصله شرکت در حدود ۹۳ میلیون دلار است. این رقم دو برابر درآمد خالص شرکت را نسبت به ۴۵ میلیون دلار سال گذشته نشان می‌دهد. یکی دیگر از نکات روشن این گزارش رکورد درآمد ۶۱۱ میلیون دلاری دیجیتالی شرکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ است که ۲۷ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده