نویسنده: مجید سجادی
// سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۴

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله‌ی حذفی - روز اول

امروز شاهد برگزاری مرحله‌ی حذفی مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ بودیم. در روز اول این مرحله‌ ده بازی برگزار شد. با زومجی و گزارش این بازی‌ها همراه باشید.

مسلما حساس‌ترین بخش مسابقات اینترنشنال مرحله‌ی حذفی است که تیم‌های بازنده شانس کمتری برای باقی ماندن در تورنومنت دارند. در روز گذشته شش بازی از براکت بالایی و چهار بازی از براکت پایینی برگزار شد و این به این معناست که دو تیم جایگاه خود را میان شش تیم برتر مسابقات محکم کردند و چهار تیم با اینترنشنال ۲۰۱۵ خداحافظی کرده و با یک جایزه‌ی ۵۴,۰۰۰ دلاری به خانه برخواهند گشت.

bracket day1

LGD vs Empire
 این مرحله با یک سری Bo3 بین دو تیم چینی LGD و تیم روسی Empire در براکت بالایی  شروع شد. تیم LGD در مرحله‌ی گروهی نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بود و با ۱۷ امتیاز در صدر گروه A قرار گرفت. LGD تیم Empire را به EHOME ترجیح داد و به مصاف این تیم رفت. برنده‌ی این سری به عنوان اولین تیم، از شش تیم اول اینترنشنال ۲۰۱۵ معرفی می‌شود و تیم بازنده به براکت پایینی خواهد رفت.
اولین بازی این سری با برتری LGD به پایان رسید. در ابتدا تیم Empire توانست کنترل بازی را به دست بگیرد و تیم LGD را به دفاع وادار کند اما LGD توانست با کمک Xiao8 و هیروی Keeper of the Light با موفقیت از باراکس‌های خود در سه لاین دفاع کند. و این امر باعث شد که Sylar با هیروی Phantom Lancer به خوبی فارم کند و بازی را برگرداند.
در بازی دوم شرایط در ابتدای بازی کاملا برعکس بازی اول بود. این بار این تیم LGD بود که کنترل نقشه را در دست گرفت و تیم Empire به فاز دفاعی رفت. تیم Empire که کاملا مشخص بود استرس زیادی دارد اشتباهات مضحکی داشت. Resolut1on با هیروی Queen of the pain چند بار اسپل Sonic Wave را به اشتباه استفاده کرد ولی در نهایت این تیم بر خود مسلط شد و با فارم بی‌اندازه‌ی Silent بازی را برگردانده و LGD را شکست داد.
بازی سوم با برتری تیم LGD پایان یافت. این تیم با پیک هیروی Ember Spirit برای Maybe و Gyrocopter برای Sylar، تیم Empire را درهم شکست، به طوری که این تیم تنها پنج‌بار توانست هیروای از تیم حریف را بکشد.

TI5 main event 2

CDEC vs Cloud9
دومین سری این براکت بین دو تیم Cloud9 و CDEC برگزار شد. Cloud9 از تیم‌های با سابقه‌ی دوتا ۲ است و در طرف مقابل تیم چینی CDEC قرار دارد که حتی به طور مستقیم به مسابقات اینترنشنال دعوت نشده بود و راه خود را از مسیر WildCard پیدا کرد. حالا این تیم جوان توانسته نتایج غیرقابل‌باور در مرحله‌ی گروهی کسب کند و باید دید در مرحله‌ی حذفی چگونه عمل خواهد کرد.
در بازی اول تیم CDEC حریف را در هم کوبید و تنها در ۳۰ دقیقه بازی را به پایان رساند. در این بازی شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ی تیم CDEC به خصوص Xz با هیروی Clockwerk و Shiki با هیروی Lina بودیم. 
در بازی دوم هم تیم CDEC با اینکه در ابتدای بازی تحت فشار بود توانست بازی را به نفع خود برگرداند و با نتیجه‌ی ۲ بر ۰ برنده‌ی سری شود. 
در مرحله‌ی بعد CDEC به مصاف LGD  و تیم Cloud9 به براکت پایین خواهد رفت.

TI5 main event 1

در براکت پایینی بازی‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار بودند. فرمت بازی‌ها به صورت Bo1 بود و تیم بازنده از مسابقات حذف می‌شد پس تمامی تیم‌ها باید به بهترین نحو بازی می‌کردند و یک اشتباه مساوی بود با خداحافظی با اینترنشنال ۲۰۱۵.

MVP.pheonix vs Newbee
اولین بازی براکت پایین بین دو تیم Newbee، قهرمان سال گذشته و MVP.pheonix، یکی دیگر از تیم‌های راه یافته به اینترنشنال از مسابقات WildCrad، بود. شاهد بازی نزدیکی بودیم. هر دو تیم فارم خوبی داشتند اما این تیم MVP.pheonix بود که با کمک QO با هیرو‌ی Shadow Fiend توانست بازی را پیروز شود. Newbee اولین قهرمان اینترنشنال بود که از مسابقات امسال حذف شد. و تیم MVP.pheonix در مسابقات باقی ماند تا شانس خود را در مراحل بالاتر امتحان کند.

Fnatic vs Virtus Pro
بازی دوم بین دو تیم Fnatic و Virtus.pro بود که هر دو از تیم‌های خوب امسال بودند. مسلما خیلی از طرفداران دو تیم در انتظار رقابت Mushi و God در لاین وسط بودند اما Fnatic طی یک حرکت غیرقابل پیش‌بینی، Kecik Imba را به لاین وسط فرستاد و کاپیتان Mushi به عنوان ساپرت بازی کرد. Kecik Imba در ابتدا خوب بازی کرد و حتی توانست یک بار God را بکشد. در ابتدای بازی Fnatic برتری نسبی نسبت به VP داشت ولی در نهایت تیم Fnatic در دو مبارزه در نزدیکی گودال روشان شکست خورد و برتری خود را به تیم حریف واگذار کرد که در نهایت تیم Virtus.pro از این برتری استفاده کرد و بازی را پیروز شد.

Natus Vincere vs Vici Gaming
بدون شک این حساس‌ترین بازی براکت پایینی بود که در یک طرف Na`Vi، قهرمان سال ۲۰۱۱ و در طرف دیگر VG، نایب‌قهرمان سال گذشته قرار دارد. Na`Vi پس از آن که دو بازیکن خود یعنی Koruky و Puppy را از دست داد وضع خوبی نداشت و نتایج قابل قبولی را کسب نمی‌کرد. Na`Vi در مرحله‌ی گروهی اینترنشنال ۲۰۱۵ عملکرد بدی داشت و در آخر جدول گروه A، قرار گرفت. در طرف دیگر تیم VG که از امید‌های قهرمانی بود نیز در مرحله‌ی گروهی وضع خوبی نداشت. شاهد یک بازی زیبا و هیجان‌انگیز از هر دو تیم بودیم که در نهایت VG توانست Na`Vi را شکست دهد و یکی دیگر از قهرمانان  اینترنشنال‌ها گذشته را به خانه بفرستد.

Invictus Gaming vs MVP.Hot6
iG یکی دیگر از قهرمانان اینترنشنال است که در مسابقات امسال شرکت کرده است. این تیم در مرحله‌ی گروهی نتایج قابل قبولی کسب نکرد و در براکت پایینی قرار گرفت. در طرف دیگر تیم MVP.Hot6 قرار دارد که توانست با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مقدماتی به اینترنشنال ۲۰۱۵ راه یابد. iG شروع خوبی داشت و توانست با درخشش میدلینر معروف خود Ferrari_430 با هیروی Shadow Fiend تیم MVP.Hot6 را در هم بکوبد و به آسانی پیروز شود.

TI5 main event 4

روز اول مرحله‌ی حذفی گذشت و چهار تیم با جایزه‌ی ۵۴,۰۰۰ دلاری به خانه بازگشتند و دوازده تیم باقی ماندند تا یک روز دیگر را در بزرگ‌ترین مسابقات سالانه‌ی دوتا بگذرانند. با زومجی و گزارش روز‌های آینده همراه باشید.

 تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده