نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰

جدا از ابزار SnapMap، بازی DOOM از قابلیت مادسازی پشتیبانی نخواهد کرد

زمانی که در سال آینده میلادی شاهد عرضه بازی DOOM باشیم، این بازی جدا از ابزار SnapMap که کاربران با آن می‌توانند مراحل موردعلاقه خود را بسازند، از قابلیت محبوب مادسازی پشتیبانی نخواهد کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اگرچه استودیو آی‌دی سافت‌ور هنوز به صورت کامل از قابلیت‌های SnapMap رونمایی نکرده، اما می‌دانیم که با استفاده از این ابزار بازیکنان می‌توانند مراحلی را در این بازی تیراندازی تولید کنند.

پیت هاینز، رئیس بخش تبلیغات شرکت بتسدا در این رابطه می‌گوید:

تمام کارهایی که قرار است در بخش مادسازی مشاهده کنید، در حالت SnapMap انجام شده است. اگر بازی Minecraft را مقابل یک کودک ۱۲ ساله قرار دهید، حتی اگر با این بازی آشنایی هم نداشته باشد می‌تواند یک شکلک ساده یا خانه‌ای کوچک تولید کند. اما اگر این بازی را مقابل یک کاربر حرفه‌ای قرار دهید، شاهد خلق بازی Zelda در ماینکرفت خواهید بود.

ابزار SnapMap بازی DOOM هم به همین شکل است. اگر آن را مقابل کاربران ساده قرار دهید، شاهد خلق چیزهای جدید خواهید بود و اگر این ابزار را در اختیار کاربران حرفه‌ای قرار دهید، حالت‌های پیچیده‌ای را در گیم‌پلی بازی مشاهده خواهید کرد.

با این حال ابزار SnapMap مانند نسخه‌های قبلی سری DOOM یا بازی ماینکرفت، ابزار پیچیده و زیادی نخواهد داشت. در گذشته حتی مشخص شده بود بازیکنان با استفاده این ابزار نمی‌توانند محیط‌های دلخواه خود را تولید کنند و این خصوصیت از قبل برای آن‌ها طراحی شده است.

درادامه هاینز در رابطه با احتمال ساخت بازی DOOM 4 از طریق این ابزار صحبت کرد:

به دلیل برخی کارهایی که هنوز درحال انجام آن‌ها هستیم، دوست ندارم در این لحظه این خبر را تایید کنم.

DOOM (7)

 

رئیس بخش تبلیغات بتسدا همچنین در رابطه با ساخت مراحل بازی Duke Nukem 3D در بازی DOOM صحبت کرد:

برخی از بخش‌های بازی مانند کارخانه‌ای که در نمایش E3 2015 بازی که محیط بسیار وسیعی را نشان می‌داد مشاهده کردید، از طریق این ابزار قابل تولید نیست. ابزار SnapMap به این شکل طراحی نشده که با آن محیط‌های بزرگ را خلق کنید، این خصوصیت بیشتر برای چیزهایی که در بخش چندنفره بازی تماشا کردید تولید شده است. بازیکنان نباید نگران ساخت محدوده‌ای بسیار بزرگ باشند.

درحالی که رابط کاربری ابزار SnapMap در رایانه‌های شخصی با دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تفاوت دارد، اما خصوصیات اصلی آن کاملا شبیه به یکدیگر است. اگرچه بازیکنان پلتفرم‌های مختلف (پلی‌استیشن 4 با ایکس‌باکس وان یا بالعکس) نمی‌توانند مراحلی که تولید کردند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، اما بازیکنان پلتفرم‌های یکسان می‌توانند این کار را از طریق وبسایت Bethesda.net انجام دهند.

نسخه جدید سری بازی‌های Doom بهار سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده