نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

صحبت های کلیف بلیزینسکیِ، خالق Gears of War و LawBreakers درباره بازی های رایگان

کلیف بلیزینسکی، خالق سری بازی‌های Gears of War، در جریان نمایشگاه پکس پرایم مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیم‌اینفورمر انجام داد که در آن‌ نظرات خود را درباره بازی‌های رایگان مطرح کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

دیروز، اولین تریلر گیم‌پلی از LawBreakers، بازی جدید کلیف بلیزینسکی منتشر شد. Lawbreakers یک بازی ۵ در مقابل ۵ آنلاین است که امید دارد با بازی‌هایی مانند Team Fortress و بازی Overwatch کمپانی بلیزارد (که در آینده منتشر خواهد شد) رقابت کند. چندی پیش شایعاتی مبنی بر اینکه LawBreakers یک بازی رایگان خواهد بود مطرح شده بود اما به نظر می‌رسد که این شایعات اشتباه بوده‌اند.

در مصاحبه‌ای که بلیزینسکی با وب‌سایت گیم‌اینفورمر در جریان نمایشگاه پکس پرایم ۲۰۱۵ انجام داد نظرات خود درباره بازی‌های رایگان را با طرفداران در میان گذاشت. وی درباره این نوع از بازی‌ها و همچنین بازی Law‌Breakers گفت:

ما هنوز داریم درمورد اینکه چگونه از بازی کسب در آمد کنیم، تصمیم می‌گیریم. ما می‌خواهیم در نهایت یک تجربه مثبت برای بازیکنان و خودمان رقم بزنیم. بسیاری از گیمرها با شنیدن عبارت «بازی رایگان»، به دلیل سابقه نه‌چندان مثبت این نوع بازی‌ها، نگران می‌شوند. این کار مانند این است که به کودک خود مارچوبه بخورانید!

وی در ادامه این مصاحبه گفت که LawBreakers ممکن است از مدل سنتی‌ بازی‌های رایگان پیروی نکند اما از ارائه جزئیات بیشتر در این‌باره امتناع کرد. بلیزینسکی افزود:

ممکن است LawBreakers روزی برای کنسول‌های خانگی منتشر شود. ما هنوز این ایده را که به بازیکنانی که به ما ۲۰ دلار بدهند و ما به آنها دسترسی‌ به نسخه Early Access بازی را بدهیم و پس از انتشار رسمی‌ بازی محتویات اضافه رایگانی برای آنها منتشر کنیم، کنار نگذاشته‌ایم. نحوه پیاده‌سازی مدل بازی‌های رایگان برای هر محصولی فرق می‌کند و ما می‌خواهیم کاری کنیم که گیمرها خوشحال باشند. همچنین ما از ایده‌های مختلف برای چگونگی‌ انتشار این بازی در بازار استقبال می‌کنیم.

در انتها هنگامی که از وی سوال شد که آیا سخنان او به این معنی است که بازی رایگان نخواهد بود و بازیکنان برای تجربه بازی باید مبلغی پرداخت کنند، بلیزینسکی در پاسخ گفت:

همه‌چیز امکان دارد و ما نیز این احتمال را رد نمی‌کنیم. بگذارید برای شما مثالی بزنم. بازی Counter Strike: Global Offensive قیمتی حدود ۱۵ دلار دارد. هنگامی که شما این بازی را خریداری می‌کنید، باز هم برای اینکه صندوق‌های درون بازی را باز کنید، ۲.۵ دلار برای هر کلید پرداخت می‌کنید. این قدرت چیزی را که در صندوق است می‌رساند!

بازی LawBreakers در تاریخ نامعلومی برای رایانه‌‎های شخصی منتشر می‌شود.

منبع: Game Informer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده