نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

تعداد کاربران بازی World of Warcraft به سرعت درحال کاهش یافتن است

بازی World of Warcraft طی چندسال اخیر به‌شدت در میان گیمرها محبوب شده است. با این حال، اخیرا مشخص شده تعداد کاربران این بازی به‌شدت درحال کاهش یافتن است و دیگر مانند گذشته بازیکنان زیادی علاقه به بازی کردن این بازی آنلاین چندنفره کلان ندارند. با زومجی همراه باشید.

براساس آمار جدید منتشرشده، تعداد کاربران این بازی اخیرا به ۵.۶ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

پس از عرضه بسته الحاقی Warlords of Draenor، تعداد کاربران این بازی به ۱۰ میلیون نفر رسیده بود. اما از سال ۲۰۰۶، این کمترین تعداد کاربری است که بازی World of Warcraft تجربه می‌کند. طی شش ماه گذشته، تعداد کاربران این بازی ۴۴ درصد کاهش یافته است و از سال ۲۰۱۱ هم بلیزارد با کاهش روزانه کاربران این بازی دست و پنجه نرم می‌کند.

این روزها بازی‌های زیادی در سبک چندنفره کلان (MMO) وجود دارد که تمام علاقه‌مندان به این سبک را راضی می‌کند. از این بازی‌ها می‌توان به The Old Republic, Guild Wars 2, TERA, Wildstar, Final Fantasy XIV و بسیاری بیشتر اشاره کرد. به احتمال بسیار زیاد، کاربران قدیمی World of Warcraft پس از سال‌های طولانی از این بازی خسته شده‌اند و به بازی‌های دیگر در این سبک رجوع کرده‌اند.

با این تفاسیر، احتمالا بسته‌های الحاقی آینده بازی World of Warcraft و اضافه‌شدن محتویات جدید به این بازی، مجددا تعداد کاربران آن را بالا خواهد برد. از طرفی دیگر، موفقیت‌ بازی‌های Hearthstone و Starcraft 2 هیچ‌گونه نگرانی‌ای را از این آمار منفی به بلیزارد وارد نمی‌کند. باوجود این خبر، شاید این شرکت سرانجام تصمیم بگیرد World of Warcraft را به‌صورت کامل به یک بازی کاملا رایگان تبدیل کند.

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده