نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

ARK: Survival Evolved اولین بازی است که از دایرکت‌ایکس 12 پشتیبانی می‌کند

بازی ARK: Survival Evolved که چند ماه پیش به صورت دسترسی پیش از موعد (Early-Access) بر روی استیم قرار گرفت، اولین بازی است که به صورت رسمی از دایرکت‌ایکس ۱۲ پشتیبانی می‌کند. در ادامه مطلب با جزییات و تریلر این بازی همراه زومجی باشید.

این بازی پس از انتشار بر روی استیم توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند و در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های فعلی استیم هم درکنار بازی‌هایی مثل Rocket League و GTA V رتبه ۱۱ را کسب کرده است. یکی از دلایل محبوبیت این بازی پشتیبانی کامل سازنده‌ها از بازی با عرضه بروز‌رسانی‌های متعدد است. در ادامه این روند هم امروز بروز‌رسانی رسمی پشتیبانی از دایرکت‌ایکس ۱۲، آخرین API مایکروسافت، برای این بازی منتشر شده است که ARK را به اولین بازی با قابلیت استفاده از این API تبدیل می‌کند.

ARK: Survival Evolved یک بازی آنلاین نقش آفرینی است که در دنیایی پر از دایناسور‌ها و موجودات خیالی مانند اژدها اتفاق می‌افتد. جلوه‌های بصری این بازی واقعا عالی است و به همین دلیل هم برای اجرای آن به یک کارت گرافیکی قدرتمند نیاز دارید ولی با این حال طبق اعلام سازندگان با استفاده از دایرکت-ایکس ۱۲ شاهد بهبود عملکرد ۲۰ درصدی بازی خواهیم بود.

البته همزمان به عرضه قابلیت استفاده از دایرکت‌ایکس ۱۲، این بازی به مدت چند روز رایگان خواهد بود تا افراد بیش‌تری بتوانند اولین بازی با دایرکت‌ایکس ۱۲ را امتحان کنند. همچنین در طی بازه زمانی رایگان بودن این بازی استودیو وایلدکارد، سرور‌های جدیدی برای بازی در نظر گرفته تا بتواند پاسخ‌گوی نیاز بازی‌کنان باشد، علاوه بر این تعدادی بسته هدیه هم در این سرور‌ها در نظر گرفته شده که جوایزی مانند تخفیف ۵۰ درصدی هنگام خرید و یا یک نسخه کاملا رایگان بازی را شامل می‌شوند. آخرین مهلت استفاده از نسخه رایگان محدود این بازی تا ساعت ۱۲ شب روز دوشنبه این هفته است و پس از آن سرورهای جدید بسته خواهند شد.

ARK: Survival Evolve

دایرکت‌ایکس ۱۲ باعث بهبود ۲۰ درصدی عملکرد بازی می‌شود

طرفداران بازی این هفته شاهد یک مسابقه بزرگ هم خواهند بود. در این بازی قسمتی به نام رقابت بهترین‌ها (Survival of the Fittest) وجود دارد که طی آن ۳۵ تیم ۲ نفره به رقابت با یکدیگر مشغول می‌شوند. مسابقه در یک زمین دایره‌ای شکل آغاز می‌شود که هر تیم در یک طرف دایره قرار می‌گیرند و با آغاز مسابقه می‌توانند به مصاف یکدیگر بروند و یا به داخل جنگل فرار کرده و سعی کنند با مخفی کاری تیم حریف را شکست دهند.  حال سازنده بازی یک مسابقه عظیم‌تر تدارک دیده  که از روز شنبه تا دوشنبه این هفته در جریان خواهد بود و طی آن تیم‌های ۴ نفره در نبرد‌های بسیار بزرگ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و ۳۶ تیم برتر به مرحله فینال خواهند رسید که روز ۱۰ شهریور ماه برگزار می‌شود. برای این مسابقات جوایز خوبی هم در نظر گرفته شده است که تیم اول ۲۰۰۰۰ دلار، تیم دوم ۱۰۰۰۰ دلار و تیم سوم ۴۰۰۰ دلار برنده خواهند شد و هر بازیکنی هم که به مرحله فینال برسد برنده کارت هدیه ۱۰۰ دلاری استیم خواهد شد. همچنین می‌توانید تریلر این بازی را در زومجی مشاهده کنید.

ARK: Survival Evovled

منبع: TomsHardware


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده