نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

معرفی بازی موبایل PAC-MAN 256: پک‌من و باگ معروف

برنامه‌نویس اولین نسخه‌ی پک‌من فکر نمی‌کرد کسی به مرحله‌ی ۲۵۶ برسد و برای آن حافظه‌ای در کد بازی اختصاص نداده بود. این مورد باعث ایجاد باگ‌هایی در بازی شد که حالا همین اشکال فنی دست‌مایه‌ی ساخت بازی موبایلی شده که به اندازه‌ی نسخه اصلی جذاب است.

اگر خاطرتان باشد، چند ماه پیش بود که خبر ساخت بازی PAC-MAN 256 را در زومجی به اطلاعتان رسانده بودیم. استودیوی خوش‌نام هیپستر وِیل و شعبه‌ی شهر ونکوور استودیوی بندای نامکو وظیفه‌ی ساخت این بازی را برعهده داشته و با توجه به موفقیت عالی بازی قبلی هیپستر وِیل یعنی Crossy Road، انتظار داشتیم که بازی جدید هم به خوبی آن شود. حالا که PAC-MAN 256 منتشر شده، می‌توانیم بگوییم کاربران موبایل حتی بیشتر از بازی قبلی این استودیو از ساخته‌ی جدیدشان لذت خواهند برد و البته محبوبیت بی‌اندازه‌ی شخصیت پک‌من هم در این قضیه بی‌تأثیر نیست.

دانلود ویدیو

از لحاظ گیم‌پلی، PAC-MAN 256 تغییری در هسته‌ی اصلی بازی نداده و شما همچنان باید این دایره‌ی زردرنگ را در هزارتوی معروفش جابه‌جا کنید، نقطه‌ها را بخورید از ارواح دوری کنید. اما هیپستر وِیل بازی‌ای که به یک صفحه‌ی مستطیل محدود بود را به یک بازی بی‌پایان تبدیل کرده: حالا علاوه بر فرار کردن از دست ارواح، همواره باید به سمت بالا حرکت کنید چرا که باگ‌های معروف نسخه‌ی قدیمی از پایین در حال پیشروی هستند و آن اعداد و کاراکترهای عجیب قصد جانتان را دارند. آن چهار روح کنجکاو بازی همچنان در هر مسیری سرک می‌کشند اما ارواح جدیدی به رنگ‌های سبز و خاکستری و بنفش هم به بازی اضافه‌ شد‌ه‌اند که هرکدام ویژگی‌ خاصی دارند. روح‌های سبز به صورت گروهی دیده می‌شوند، حرکتی تکرارشونده دارند و معمولاً روی یک خط چپ و راست می‌روند.  روح صورتی که به نام پینکی معروف بود، در حالت عادی حرکتی نمی‌کند و منتظر نشسته تا پک‌من نزدیک او شود. اگر از فاصله‌ی نزدیکی از کنار او رد شوید، به سرعت دنبالتان می‌کند. بهتر است به فکر راه حلی به جز فرار کردن مستقیم از او باشید چرا که سرعت پینکی بیشتر از پک‌من است و در یک مسیر مستقیم به راحتی او را خواهد گرفت.

pacman256

علاوه بر گیلاس‌هایی که همیشه در بازی‌های پک‌من وجود داشته، حالا میوه‌های دیگری (مانند سیب، توت‌فرنگی و هلو) نیز در بازی وجود دارند که به او قدرت‌های خاصی می‌دهند. برای باز کردن قدرت‌ها باید به تعداد کافی نقطه جمع کنید یا از سکه‌هایی که در Crossy Road هم وجود داشتند استفاده کنید. یکی از قدرت‌ها، شلیک لیزر است که پک‌من با آن می‌تواند یک ردیف کامل از ارواح را پاک کند. قدرت دیگری که در اوایل بازی به آن دسترسی پیدا می‌کنید، انجماد است. با فعال شدن این قدرت سرعت حرکت ارواح بسیار کمتر شده و راحت‌تر می‌توانید بین آن‌ها حرکت کنید. هر کدام از این قدرت‌ها قابلیت ارتقا دارند و با خرج سکه می‌توانید آن‌ها را بهبود دهید. با خوردن نقاط روی صفحه، شماره‌ای در جای آن‌ها ظاهر می‌شود که تعدادشان را نشان می‌دهد و اگر بدون وقفه آن‌ها را جمع کنید (مثلاً روی مسیری نروید که قبلاً نقطه‌ها را خوردید ) شماره‌های توان ۲ به صورت درشت نشان داده می‌شوند که احتمالاً در شماره‌ی ۲۵۶ اتفاق خاصی خواهد افتاد.

تمام آهنگ‌ها و جلوه‌های صوتی که از بازی قدیمی پک‌من به خاطر دارید در PAC-MAN 256 شنیده می‌شوند که شاید یکی از بهترین جنبه‌های بازی باشد. طراحی ظاهر کلی بازی و منوهای آن‌ هم به شکل ۸ بیتی انجام شده تا خاطرات زیادی را زنده کند. باگ‌های پایین صحفه‌های بازی هم ظاهر خوبی دارند اگر به آن‌ها نزدیک شوید با سر و صدای خاصی تقریباً روی تمام صفحه تأثیر می‌گذارند و باعث پرش مقطعی تصویر می‌شوند. اگر به یکی از روح‌ها هم برخورد کنید، پک‌من نگون‌بخت به اجزای‌ پیکسلی سازنده‌اش تقسیم می‌شود و حتی موج انفجار او به شکل جذابی نشان داده می‌شود.

اگر این روزها درگیر Fallout Shelter هستید و آن را بهترین بازی موبایلی چند وقت اخیر می‌دانید، حتماً PAC-MAN 256  را امتحان کنید چرا که علاوه بر ایجاد تنوع، احتمالاً نظرتان عوض خواهد شد.

دانلود از بازار | دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده