// جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

افزایش فروش کنسول دریم کست پس از معرفی بازی Shenmue III

پس از اینکه کمپانی سونی در کنفرانس خبری خود طی نمایشگاه امسال E3 از بازی مورد انتظار Shenmue III رونمایی کرد، آمار فروش کنسول قدیمی دریم‌کست نیز افزایش غیر قابل باوری داشته است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

خرده فروشان مستقل در گزارشی به وب‌سایت ام‌سی‌وی توضیح دادند که آمار فروش آخرین کنسول ساخته شده توسط کمپانی سگا از زمان برگزاری نمایشگاه E3 به شدت افزایش یافته است. همچنین به علاوه‌ی خود کنسول آمار تقاضای دو نسخه‌ی قبلی سری Shenmue و نسخه‌ی ابتدایی بازی Final Fantasy VII نیز بالا رفته است. همانطور که می‌دانید سونی در کنفرانس خود از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Final Fantasy VII هم رونمایی کرد.

الکس بونس ازفروشگاه  لول آپ گیمز واقع در انگلستان در این‌باره گفت:

ما فقط طی همین هفته‌ای که گذشت توانستیم بیست عدد کنسول دریم‌کست بفروشیم. به صورت خیلی ناگهانی بازیکنان می‌خواهند بدانند که چگونه خواهند توانست دو نسخه‌ی قبلی سری Shenmue را خریداری کنند. رونمایی از بازی Shenmue III واقعا توجه همه را به خود جلب کرده است.

مایکل ویلینز از فروشگاه  ریلود گیمز نیز در این‌باره گفت:

بازیکنان می‌خواهند هرجور که شده دو نسخه‌ی قبلی سری Shenmue و بازی Final Fantasy VII را برای خود داشته باشند حتی اگر کنسول مورد نیاز برای اجرای این بازی‌ها را نداشته باشند. آن‌ها فقط می‌خواهند این بازی‌ها را به کلکسیون خود اضافه کنند و قطعا با توجه به بالارفتن میزان تقاضا، قیمت‌ها نیز کمی غیر معقول شده‌اند.

Dreamcast عکسی از کنسول دریم‌کست کمپانی سگا

دیوید جیمز تروی از فروشگاه رتریبیوشن عقیده دارد که این میزان از علاقه‌ی مجدد مردم به این خاطر است که کمپانی سگا هنوز اقدامی مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌های HD از دو نسخه‌ی قبلی نکرده است.

کمپانی سگا واقعا با عرضه نکردن نسخه‌های HD  فرصت فوق العاده‌ای را در بازار فروش بازی‌های دیجیتالی از دست داده است. بنا بر این در چنین موقعیتی تنها خرده فروشان مستقلی مانند من هستند که قادر خواهند بود نیازهای بازیکنان را برطرف کنند.

من طی هفته‌های گذشته بیشتر مشتریانم بخاطر بازی Shenmue III هیجان زده شده بودند تا نسخه‌ی جدید سری Call of Duty و من واقعا خوشحالم که هنوز چنین بازیکنانی پیدا می‌شوند، چرا که این مساله نشان می‌دهد که صنعت بازی مانند دیگر بخش‌های صنعت سرگرمی یک بار مصرف نیست. خرده فروشان مستقل باید سعی کنند تا نسبت به موجودی انبارشان از محصولات فیزیکی مطمئن باشند.

می‌توان گفت که درخواست برای خرید کنسول دریم‌کست تقریبا بسیار ناگهانی شروع شد. نکته‌ی هیجان انگیز میان تمام این قضایا این است که بازیکنان جوانی که شاید اصلا نمی‌دانستند کنسول دریم‌کست چیست هم نسبت به خرید آن علاقه مند شده‌اند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده