نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

سازنده بازی Proteus در حال ساخت اثری با الهام از افسانه‌های روسی است

سازنده‌ی بازی Proteus سرگرم ساخت اثر جدیدی در سبک ماجراجویی، با الهام از افسانه‌های روسی است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اگر اهل بازی‌های مستقل باشید احتمالاً Proteus را با گرافیک پیکسل‌آرتی و حال‌وهوای منحصربه‌ فردش به یاد دارید. این اثر که دو سال پیش منتشر شد، بازیکن را به یک جزیره می‌برد که محیط آن در هر نوبت انجام بازی به‌طور تصادفی ساخته می‌شد  و به او امکان می‌داد که در این جزیره گشت‌وگذار کند. اکنون اد کی (Ed Key)، یکی از دو سازنده‌ی Proteus، در استودیوی شخصی‌اش، Twisted Tree، سرگرم کار بر روی اثری در سبک ماجراجویی-روایی به نام Forest of Sleep است.

Proteus Indie Game نمایی از بازی Proteus

بازی Forest of Sleep فضاسازی زیبایی دارد که حاصل کار دست نیکولای تروشینسکی (Nicolai Troshinsky) است. سازندگان این بازی از داستان‌های کودکانه‌ی روسی (مَتل‌های روسی) و آثار تصویرسازان و انیماتورهای شرق اروپا در اواخر قرن بیستم میلادی، برای ساخت اثرشان الهام گرفته‌اند.

در Forest of Sleep بازیکنان باید سه کودک را در عبور از یک جنگل راهنمایی کنند و همراه آن‌ها از سرزمین‌های مختلف بگذرند، به افرادی عجیب با خواسته‌های عجیب‌تر کمک کنند و در دل تاریکی جنگل اردو بزنند. در این میان، تعامل با شخصیت‌ها و اشیای درون بازی منجر به روایت داستان‌هایی مرتبط با آن‌ها می‌شود. آنطور که سازندگان می‌گویند، این داستان‌ها با وجود چندپهلو بودن، سطحی مناسب از ضرب‌آهنگ، یکپارچگی و درام را به مخاطب ارائه می‌دهند. جالب اینجا است که بازی دارای هیچ متنی نیست و از زبان تصویری برای بازگویی داستان‌اش بهره می‌برد.

شخصیت‌های بازی Forest of Sleep یکی از طراحی‌های بازی Forest of Sleep

آن‌طور که در وب‌سایت Forest of Sleep آمده، بازیکنان در حین جابجایی در محیط بازی باید نیم‌نگاهی هم به منابع و آیتم‌های موجود داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند. البته این سازوکار به‌جای آنکه قصد محدود کردن بازیکن را داشته باشد بیشتر برای هدایت کردن او در طی بازی و همین‌طور نظم بخشیدن به سفرها در نظر گرفته شده است. در همین راستا، سازندگان ضعف کردن و بیهوش شدن شخصیت‌های بازی در اثر گرسنگی را بهانه‌ای برای تعویض خط داستانی و ادامه دادن بازی به شکلی دیگر می‌دانند که به نظر آن‌ها بسیار بهتر از یک Game Over ساده است.

بازی Forest of Sleep از میانه‌های سال ۲۰۱۴ در حال ساخت بوده و قرار است که در سال آینده میلادی برای رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها عرضه شود.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده