نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۴

Total War: Warhammer می‌ خواهد به بزرگ ترین و بهترین بازی این مجموعه تبدیل شود

ایده ساخت یک بازی فوق‌العاده و جدید از سری بازی‌های Total War اصلا ایده تازه‌ای نیست. تنها به دلیل پاره‌ای از مشکلات، کریتیو اسمبلی، سازنده این سری تا بحال نتوانسته این کار را انجام بدهد. اما همه چیز با Total War: Warhammer عوض خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

یکی‌ از دلایلی که استودیو کریتیو اسمبلی نتوانسته تا به حال یک بازی جدید با دنیایی نو از سری Total War داشته باشد، تعهد این استودیو به انتشار بازی‌هایی با اقتباس از  تاریخ هر سه سال یک بار بوده است. به همین دلیل و این نکته که تمام منابع و اعضای این استودیو در حال ساخت یک نسخه جدید بر اساس وقایع تاریخی‌ هستند، باعث شده که کریتیو اسمبلی نتواند  یک بازی با دنیایی تازه از این مجموعه بسازد. آنها اما با بازی جدید خود، Total War: Warhammer, قصد دارند که این کار را پس از مدت‌ها انجام دهند.

اندی هال، رئیس نویسندگان این بازی که سابقه‌ی ۱۵ سال کار در شرکت گیمز ورکشاپ را دارد (که Total War: Warhammer اقتباسی است از داستان‌های کتاب‌های منتشر شده توسط گیمز ورکشاپ) در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت ای‌جی‌ان انجام داد، درباره این بازی توضیحاتی داد.

وقتی‌ برنامه ساخت یک بازی سال‌های سال در یک استودیو وجود داشته باشد، مطمئنا اعضای تیم سازنده‌ از کمبود ایده رنج نمی‌برند. همچنین استودیو کریتیو اسمبلی بارها نشان داده است که استودیو جاه طلبی است. هال در این مصاحبه گفت:

وقتی‌ برنامه ساخت یک بازی سال‌های سال در یک استودیو وجود داشته باشد، مطمئنا اعضای تیم سازنده‌ از کمبود ایده رنج نمی‌برند.

این بازی قسمت اول یک سه‌گانه است. هر قسمت بازی یک تجربه جداگانه خواهد بود اما بطور مثال، نقشه بازی دوم، دقیقا مانند تکه‌های یک پازل در کنار نقشه بازی اول قرار خواهد گرفت. . پس شما می‌توانید قسمت دوم را به صورت یک بازی مجزا بازی کنید اما اگر قسمت اول را بر روی سیستم خود داشته باشید، دو نقشه بازی باهم ادغام می‌شوند و نقشه بزرگ‌تری را به وجود می‌آو‌رند. این مساله برای قسمت سوم هم صدق خواهد کرد و پس انتشار هر ۳ قسمت، شما بزرگ‌ترین بخش داستانی سری بازی‌های Total War را خواهید داشت.

عظیم بودن پروژه Warhammer نکته‌ای‌ بود که در طول مصاحبه بارها به آن‌ اشاره شد. برای درک عظمت بازی، کافی‌ است این نکته را بدانید که بازی Rome: Total War برای اسب‌های موجود در بازی ۸ مدل انیمیشن مختلف داشت اما Warhammer این عدد را به ۳۰ انیمیشن برای هر اسب افزایش داده است!

هنگامی که کریتیو اسمبلی ۴ نژاد مختلف بازی را معرفی‌ کرد (انسان‌ها، ارک ها، دوارف‌ها و خون‌آشامان) تعدادی از طرفداران سرسخت این سری ناراحت شدند. دلیل این امر، کم بودن تعداد نژادها و احزاب در مقایسه با بازی‌ها‌ی قدیمی‌تر این مجموعه بود اما هال می‌گوید که این بازی، از تمام بازی‌های قبلی‌ کریتیو اسمبلی، محتوای بیشتری خواهد داشت.

در حقیقت تجربه‌ای که شما با انجام این بازی به دست می‌آورید، ۴ بازی مختلف در یک بازی است. بخش داستانی هر نژاد با نژاد دیگر کاملا متفاوت است. اهداف، ارزش‌ها و قابلیت‌های هر نژاد به طور کامل با یکدیگر فرق دارد.

به طور مثال، امپراطوری انسان‌ها که نسبت به بقیه نژاد‌ها برای طرفداران مجموعه Total War آشناتر خواهد بود، سیستم مالیات را خواهند داشت و دارای سازمان‌های مختلف هستند.

از طرف دیگر، ارک‌ها مانند انسان‌ها به دنبال جمع کردن مالیات و گذاشتن قوانین مختلف نیستند. هر چه باشد آنها ارک هستند! گیم‌پلی نژاد ارک‌ها کاملا با گیم‌پلی انسان‌ها متفاوت است. تمام هدف آنها حرکت کردن و بردن جنگ است. اگر شما با ارک‌ها حمله نکنید و در یک مکان ثابت بمانید، آنها دچار اختلافات داخلی‌ خواهند شد و با هم به جنگ خواهند پرداخت. هدف اصلی‌ دوارف‌ها نیز، باز پس گیری افتخارات گذشته است. در بازی، آنها تمام افتخارات گذشته خود را از دست داده‌اند و باید از ابتدا شروع کنند. من در مورد خون‌آشامان زیاد نمی‌توانم صحبت کنم اما فکر کنم از اسم‌شان پیداست که آنها برای ادامه زندگی‌ نیاز به جسد‌های انسان‌های زیادی خواهند داشت. شاید آنها مجبور باشند که برای زنده ماندن فقط دست به کشتار بزنند. کسی‌ نمی‌داند!

تمام این نکات باعث شده که هر کدام از نژادهای بازی، گیم‌پلی‌ متفاوتی داشته باشند و با انتخاب نژادهای مختلف فقط ظاهر آنها تغییر نخواهد کرد، بلکه تمام این ۴ نژاد مختلف، فرق‌های اساسی‌ باهم دارند.

مقاله مرتبط

  • گیم‌پلی بازی Total War: Warhammer

کریتیو اسمبلی، برای اینکه به همه ثابت کند که این قسمت از بازی بزرگ‌ترین و بهترین بازی این مجموعه خواهد بود، از به کار گرفتن المان‌های آشنای بازی‌های قبلی‌ خود در Warhammer خودداری کرده است. آنها به جای استفاده از المان‌های بازی‌های قدیمی‌، همه چیز را از ابتدا ساخته‌اند. به طور مثال نظام سیاسی بازی کاملا جدید است. همچنین هر شخصیت ۴۰۰ خصیصه مختلف دارد. اما شاید بزرگ‌ترین ویژگی‌ بازی، حذف مرگ شخصیت‌ها بر اثر کهولت سن و درخت خانواد‌گی است. اگر بیشتر در باره این موضوع فکر کنید، به این نتیجه می‌رسید که این کار باعث شده که کریتیو اسمبلی بتواند ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه کند.

با اینکه شخصیت‌های شما نامیرا نیستند (آنها در جنگ بر اثر ضربات دشمن می‌میرند)، اما آنها از کهولت سن نخواهند مرد. با در نظر گرفتن این نکته، می‌توانید بفهمید که وجود درخت خانواد‌گی هم در بازی بی‌ معنی خواهد بود. به جای درخت خانوادگی، ما سطوح مختلف شخصی‌ سازی مهارت را در بازی قرار دادیم. شما می‌توانید مهارت‌های شخصیت خود رابیش از ۳۰ سطح  ارتقا بدهید.

این کار باعث می‌شود که شما با شخصیت‌های خود یک نوع ارتباط احساسی‌ برقرار کنید و زنده ماندن آنها برای شما بسیار مهم می‌شود. از طرف دیگر، پس از اینکه شخصیت شما قابلیت‌هایش تا سطح ۳۰ ارتقا یافت، شما یک ابزار فوق‌العاده قوی در میدان جنگ خواهید داشت اما اگر این شخصیت بمیرد، تمام زحماتی که شما برای بالا بردن سطح این شخصیت کشیدید نیز از بین می‌رود.

با اینکه هنوز نکات بسیار زیادی درباره بازی وجود دارد که ما از آنها اطلاعاتی نداریم، اما چیزی که مشخص است این است که کریتیو اسمبلی می‌خواهد مرزهای بازی‌های این سبک را جابه‌جا کند. تیم دیگری در استودیو کریتیو اسمبلی به طور موازی در حال ساخت بازی جدیدی بر اساس وقایع تاریخی است و به همین دلیل تیم Warhammer زمان کافی‌ برای اطمینان از ساخت یک بازی بسیار خوب در اختیار دارند.

منبع: IGN

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده