// شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

بیش از ۲۲۰ میلیون نسخه از مجموعه GTA به خرده فروشی‌ها عرضه شده است

Take-Two، کمپانی مادر راک‌استار، در حال ارائه‌ی یک سری گزارش‌های مالی و آمار فروش محصولات خود است. در این میان با خبر شدیم که بیش از ۲۲۰ میلیون نسخه از مجموعه GTA به خرده فروشی‌های سراسر دنیا تا به امروز برای فروش عرضه شده است.


در آمار ارائه‌ شده، اشاره‌ای به مقدار فروشی که خرده‌فروشی‌ها به مشتریان داشته است نشده و از اصطلاح Ship استفاده شده است. در حال حاضر کمپانی Take-Two مقدار ۵۴ میلیون نسخه از بازی GTA V را به خرده‌فروشی‌ها ارسال کرده و آمار کلی مجموعه را به ۲۲۰ میلیون نسخه رسانده است.

عرضه‌ این مقدار بازی به خرده فروشی‌ها نشان‌دهنده‌ی درخواست بالای بازی از سوی مخاطبان است که خرده فروشی‌ها را مجاب به دریافت بازی‌های بیشتر از ناشر می‌کند. هنوز آمار دقیقی از تعداد کسانی که بازی‌ها را از خرده فروشی‌ها خریداری کرده‌اند منتشر نشده اما مقدار بازی‌های عرضه شده به خرده فروشی‌ها به خودی خود نشان می‌دهد که آمار فروش تا چه حد بالا بوده است.

بر اساس اطلاعاتی که در ویکیپدیا منتشر شده، مجموعه‌ بازی‌های ماریو کمپانی نینتندو با داشتن آمار فروش ۵۰۹ میلیون نسخه، رتبه اول پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ را از آن خود کرده و پس از آن مجموعه Pokemon با رقم ۲۹۷ میلیون نسخه قرار دارد. بعد از مجموعه GTA، مجموعه‌ بازی‌های Call of Duty با فروش ۱۷۵ میلیون نسخه قرار گرفته است.

فروش بازی GTA V همچنان پر قدرت ادامه دارد و راک‌استار با بروزرسانی‌های مختلف مخصوصا در بخش محبوب آنلاین بازی، مخاطبان خود را نگه داشته است. روز گذشته راک‌استار خبر داد که قابلیت Rockstar Editior به نسخه‌های کنسولی نسل هشتمی بازی با عرضه‌ی بروزرسانی بعدی، خواهد آمد. با این حال، Take-Two و راک‌استار هنوز صحبتی راجع‌به احتمال عرضه بسته‌ی الحاقی داستانی ارائه ندادند، ولی شایعات مختلفی پیرامون عرضه‌ی این بسته الحاقی وجود دارد که گمان می‌کنیم به زودی شاهد انتشار اخبار رسمی در مورد آن باشیم.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده