نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

ًقابلیت Backward Compatibility ایکس‌باکس وان ممکن است شامل بازی‌های قدیمی ایکس باکس هم باشد

اگر شما هم از دارندگان اولین کنسول مایکروسافت هستید، فعلا بازی‌های این کنسول را نگه دارید. چون ممکن است در آینده شاهد پشتیبانی ایکس‌باکس وان از این بازی‌ها باشیم. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

فیل اسپنسر، امروز اعلام کرد که ممکن است قابلیت پشتیبانی از بازی‌های قدیمی ایکس‌باکس وان، در صورت موفقیت‌آمیز بودن انجام بازی‌های ایکس‌باکس 360، بازی‌های کنسول ایکس‌باکس را هم شامل شود. اسپنسر این خبر را به صورت یک پرسش و پاسخ در توییتر مطرح کرد که متن دقیق آن به شرح زیر است:

سوال: شاید سوالم کمی مسخره باشد! ولی اگر امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 در کنسول ایکس‌باکس وان فراهم شده است، می‌توان امیدوار بود که این قابلیت روزی شامل بازی‌های ایکس‌باکس هم شود؟

پاسخ: به نظر من این سوال اصلا هم مسخره نیست. چون من خودم هم راجع به این مساله از تیم پشتیبانی این قابلیت پرسیده‌ام. البته فعلا تمرکز این افراد روی پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 معطوف شده است.

صحبت‌های اسپنسر به منزله تایید وجود این قابلیت در ایکس‌باکس وان نیست و فقط کمی طرفداران را امیدوار کرده است. باید منتظر توضیحات تکمیلی مایکروسافت در این مورد بمانیم. قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 هم اکنون به صورت آزمایشی برای افراد محدود عرضه شده است و حالت کامل این ویژگی پاییز امسال در دسترس خواهد بود. همچنین می‌توانید لیست بازی‌هایی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند در زومجی بخوانید. نظر شما در مورد امکان بازی کردن بازی‌های قدیمی روی ایکس‌باکس وان چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: Gamespot

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده