نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۷

استعفای سه تن از مهم ترین کارکنان استودیو‌های بازی‌سازی آمازون

۳ نفر از کارکنان آمازون گیم استودیز، به طور ناگهانی استعفای خود را از این استودیو اعلام کردند. در میان این ۳ نفر، نام کلینت هاکینگ (عضو سابق استودیوهای یوبی‌سافت و ولو) نیز دیده می‌شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بنا بر گزارش وب‌سایت ام‌سی‌‌وی، کلینت هاکینگ، یکی‌ از کهنه‌کار‌ترین و شناخته شده‌ترین افراد صنعت بازی‌سازی که پروژه‌هایی مانند Splinter Cell: Chaos Theory و Far Cry 2 را در کارنامه خودش دارد، به همراه دو تن دیگر از افراد مهم بخش سرگرمی‌های ویدیویی کمپانی آمازون  از سمت خود استعفا دادند.

نفر دوم این لیست، اریک نیلن بود که تا قبل از استعفایش، کارگردان طراحی روایت استودیو‌های بازی‌سازی آمازون بود. وی سابقه ۱۳ سال کار در شرکت مایکروسافت و کار بر روی سری هیلو را در رزومه خودش دارد. نفر آخر، جاناتان همل، کارمند سابق استودیو کریستال داینامیکس بود.

استعفای این ۳ نفر، اتفاق بسیار غیر منتظره‌ای بود زیرا معمولا افراد هنگامی که کار بر روی یک پروژه بزرگ را در یک شرکت به اتمام می‌رسانند از سمت خود استعفا می‌دهند اما استودیوهای بازی‌سازی آمازون هیچگونه پروژه‌ی بزرگ پایان یافته‌ای ندارد. این احتمال می‌رود که دلیل استعفای این ۳ نفر، لغو یکی‌ از پروژه‌های بزرگ آمازون  باشد. فرضیه دیگری وجود دارد که احتمال استعفای این سه نفر را کار برروی یک پروژه مستقل مشترک بیان می‌کند.

به هر حال، کماکان افراد با استعداد زیادی مانند خالق بازی پورتال، کیم‌ سویفت، و همکار وی در والو، تیم‌ لئونارد، در این استودیو مشغول به کار هستند. پس استعفای این سه نفر نباید آنچنان نگران کننده باشد.

Amazon Game Studios در سال ۲۰۱۲ پایه‌گذاری شد و اولین پروژه‌اش، یک بازی برای شبکه‌های اجتماعی‌ بود. سپس آنها استودیو دبل هلیکس گیمز، سازنده بازی Killer Instinct را خریداری کردند و وظیفه نشر تعداد بسیار زیادی بازی‌های موبایل از جمله بازی  Lost Whitin استودیو هیومن هد را بر عهده گرفتند. چندی پیش نیز شایعاتی مطرح شد که از آغاز کار این استودیو برروی یک بازی بسیار جاه‌طلبانه برای رایانه‌های شخصی‌ خبر می‌داد.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده