نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

قابلیت تعلیق و از سرگیری دانلودها در کنسول/پی‌سی استیم ماشین وجود نخواهد داشت

قابلیت محبوب تعلیق و از سرگیری مجدد دانلودها (Suspend/ Resume) که در کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان کاربرد زیادی دارد، متاسفانه در کنسول استیم ماشین کمپانی وَلو وجود نخواهد داشت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

این خصوصیت در حالی که اجازه دانلود را به کاربران می‌دهد، انرژی مصرفی را هم به کمترین حد ممکن می‌رساند. با استفاده از این قابلیت، بازیکنان زمانی که در حال بازی کردن نیستند، می‌توانند با مصرف کردن کمترین حد انرژی و برق به دانلود محتویات دلخواه خود بپردازند.

براساس صحبت‌های یکی از کارمندان شرکت ولو، به دلیل مشکلات نرم‌افزاری سیستم‌عامل SteamOS که براساس لینکوس بنا شده، این شرکت از قراردادن این خصوصیت در استیم ماشین اجتناب کرده است:

باتوجه به پشتیبانی خاص لینوکس از سخت‌افزار و نرم‌افزار استیم ماشین، احساس کردیم نمی‌توانیم این خصوصیت را به بهترین شکل ممکن در کنسول/پی‌سی خود پیاده کنیم.

براساس صحبت‌های یکی از سازندگان این کنسول، زمانی که استیم ماشین از حالت تعلیق در می‌آید، سیستم‌عامل SteamOS نمی‌تواند وسایلی مانند کنترلر که به این دستگاه متصل هستند را مجددا به کنسول متصل کند:

مانند زمانی که قصد داشتیم کنسول را وارد حالت تعلیق کنیم، در زمان راه‌اندازی مجدد کنسول سیستم‌عامل  SteamOS به درستی کنترلر را به دستگاه متصل نمی‌کرد.

این مشکلی است که به صورت عمومی در تمام دستگاه‌های لینوکس وجود دارد.

Valve Steam Machine 3

وبسایت گیم‌اسپات برای تایید این خبر، با کمپانی ولو تماس گرفته است. در صورت انتشار اخبار رسمی از سوی ولو، سریعا شما را در جریان خواهیم گذاشت.

کنسول-پی‌سی استیم ماشین پاییز امسال با دو مدل Alienware و Syber عرضه می‌شود. براساس اطلاعات منتشرشده، کنسول طراحی شده توسط Alienware قدرت نگه‌داری ١٠٠٠ بازی در کتابخانه استیم را دارد و بازی‌های را با رزولوشن 1080p و کیفیت HDTV اجرا می‌کند. می‌کند. این مدل دارای پردازنده‌ی اینتل از سری Core و همین‌طور کارت گرافیک انویدیا از سری GeForce GTX است که ٢ گیگابایت رم گرافیکی GDDR5 دارد. این مدل با قیمت ۴۴۹ دلار فروخته می‌شود.

اما در طرفی دیگر مدل  Syber سه مدل مختلف دارد که قیمت آن از ۴۴۹ دلار شروع و  تا ۱۴۱۹ دلار پایان می‌یابد و شما را بجای بازی در 1080p، به بازی در رزولوشن 4K ترقیب می‌کنند. محصولات Syber با استفاده از قطعات استاندارد موجود در بازار، شامل قطعاتی مثل کارت گرافیک قدرتمند GTX 980 هم کاملا قابل ارتقا می‌باشد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده