نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

ناشر Fallout همچنان به دنبال کسب حقوق خود از آکیولس وی‌آر است

شرکت آکیولِس وی‌آر (Oculus VR)، که قاعدتاً این روزها باید سرگرم زمینه‌سازی جهت عرضه‌ی هرچه بهتر هدست‌اش باشد، هنوز نتوانسته خودش را از دادخواستی که علیه‌اش تنظیم شده، تبرئه کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

پالمر لاکی پالمر لاکی، موسس آکیولس وی‌آر (رو به دوربین)

نیویورک‌تایمز اخیراً تأیید کرد که سیستم قضایی ایالات‌متحده درخواست آکیولس وی‌آر را، برای رد دادخواست مطرح‌شده علیه این شرکت، وارد ندانسته است. این دادخواست حقوقی که آکیولس را به استفاده‌ی غیرمجاز از اسرار تجاری در ساخت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت (Oculus Rift) متهم می‌کند، مدتی پیش توسط زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) تنظیم شد. این ناشر در سال گذشته‌ی میلادی، پس از آنکه فیس‌بوک کمپانی آکیولس وی‌آر را در ازای پرداخت ۲ میلیارد دلار به دست آورد، این شرکت فعال در زمینه‌ی واقعیت مجازی را به سرقت اسرار تجاری‌اش متهم کرد. شاکی مدعی است که جان کارمک پیش از آنکه به‌عنوان مدیر فنی ارشد در آکیولس وی‌آر مشغول به کار شود، یعنی در زمانی که در استخدام زنیمکس بوده، در ساخت هدست واقعیت مجازی به پالمر لاکی (Palmer Luckey)، بنیان‌گذار آکیولس وی‌آر، کمک کرده است. ازاین‌رو زنیمکس کمک کارمک به لاکی را غیرقانونی می‌داند.

دادگاهی که اخیراً در شهر دالاس تگزاس برگزار شد، درخواست شخص حقیقی پالمر لاکی و شخص حقوقی آکیولس وی‌آر مبنی بر رفع اتهام از خودشان را رد کرد. دادگاه همچنین عنوان کرد که کمپانی زنیمکس باید در تنظیم دادخواست، اسناد کافی را جهت محکم بودن ادعای‌اش ارائه می‌داد. در پایان جلسه‌ی دادرسی، اعلام شد که تصمیم‌گیری بعدی به هیات ژوری سپرده شده است. قرار است که هیات ژوری در یکم آگوست ۲۰۱۶ نظرش را در رابطه با این پرونده اعلام کند. این در حالی است که آکیولس وی‌آر همچنان بر نادرست بودن ادعاهای شاکی‌اش تأکید دارد. مسئولین آکیولس وی‌آر می‌گویند:

همان‌طور که قبلاً اعلام کردیم، زنیمکس در هیچ‌یک از فناوری‌های آکیولس دخالت نداشته است. آکیولس با قدرت تمام در مقابل چنین ادعاهایی خواهد ایستاد.

نسخه‌ی نهایی آکیولس ریفت قرار است در سه‌ماهه‌ی آغازین ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود. همچنین ارسال هدست‌های پیش‌خریدشده، از اواخر ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد.

منبع: RockPaperShotgun


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده