// دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی ایرانی اسپاد: نبرد سفینه‌‌ها

اسپاد (Espad)، تولید گروه بازی‌سازی تاراتِک یکی از شرکت‌ کنندگان پنجمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران است که با سبک شوتم‌ آپ (Shoot 'Em Up) قصد آوردن هیجان را به گوشی‌های همراه شما دارد. در ادامه با زومجی و معرفی این بازی‌همراه باشید.

صنعت بازی‌های ویدیوی در کشور عزیزمان ایران در سال‌های اخیر با رشدی مثبت شاهد معرفی و عرضه بازی‌های مختلف در سبک‌های متفاوت بوده‌ است. یکی از همین بازی‌ها را می‌توان «اسپاد»، ورژن ایرانی بازی Sky Force بیان کرد.

شما در «اسپاد» باید با کنترل سفینه‌ی فضایی خود در کنار عبور از موانع احتمالی پیشرو، بر سفینه‌های دشمنان نیز فائق بیایید. با نگاهی به تصاویر شاهد طراحی‌های زیبای گرافیکی توسط گروه تاراتک هستیم. توسعه‌دهندگان با نهایت تلاش گرافیک‌های سه‌بعدی زیبایی را برای افزایش جلوه‌های بصری «اسپاد» به کار برده‌اند. مدل‌های طراحی شده برای سفینه‌های بازی نیز به نظر با جزئیات بالایی توسط این گروه طراحی و تولید شده‌اند.

متاسفانه به دلیل سهولت اخذ مجوز، توسعه‌دهندگان بازی ترجیح داده‌اند تا بخش داستانی «اسپاد» را حذف کنند. این موضوع در رابطه با میان‌پرده‌ها که این روز‌ها در بسیاری از بازی‌ها دیده می‌شود نیز صورت گرفته‌ است.

اگر بخواهیم از مراحل تولید شده برای این بازی شوتم آپ (Shoot'm Up) سخن بگوییم تنوع مراحل طراحی شده نیز به نظر مناسب می‌آید. توسعه‌دهندگان در کل ۵ فصلِ ۳۰ مرحله‌ای را در «اسپاد» گنجانده‌اند. از نکات قابل ذکر این بازی به ویژه در ارتباط با مراحل، می‌توانیم به تنوع موسیقی متن آن اشاره کنیم.

به گفته‌ی توسعه‌دهندگان تمامی مراحل دارای موسیقی متن منحصر به فردی هستند. این بدان معنا است که بازیکنان در طول ۳۰ مرحله‌ی بازی ۳۰ قطعه‌ی موسیقیایی زیبا و متفاوت را خواهند شنید. اهمیت تیم سازنده به موضوع تنوع صداگذاری و موسیقی متن به واقع قابل تقدیر است.

طبق مکانیک تعریف شده سفینه‌های بازی قابل ارتقاء از طریق فروشگاه هستند. شما با امتیازهایی که در جریان مراحل کسب می‌کنید قادر به مجهز کردن سفینه‌های مورد نظر به سلاح‌های قدرتمند هستید. در کل سفینه‌‌ها دارای دوسلاح پایه و ۵ قدرت ویژه به همراه محافظ برای مقابله با حملات دشمنان هستند.

هنوز تاریخ دقیق انتشار «اسپاد» اعلام نشده اما طبق اطلاعات منتشره این بازی برای اندروید از طریق وب‌سایت «بازار» و برای iOS از طریق وب‌سایت «سیبچه» عرضه می‌شود. سازندگان دارندگان ویندوز را نیز فراموش نکرده و قول عرضه‌ی این بازی را برروی ویندوز از طریق وبسایت رسمی بازی داده‌اند.

اسپاد یکی از شرکت‌کنندگان در پنجمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران است. سازندگان پوسترهای زیبایی را نیز از این بازی منتشر کرده‌اند که آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده