نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵

بی‌تفاوتی EA نسبت به عرضه‌ سرویس Access برای پلی‌استیشن 4

ظاهراً آن دسته از دارندگان پلی‌استیشن 4 که خواستار استفاده از سرویس EA Access در کنسول‌شان هستند، باید چشم‌به‌راه حرکتی از طرف سونی باشند؛ چرا که EA دیگر چندان اشتیاقی به ارائه‌ی این سرویس برای آن‌ها نشان نمی‌دهد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

سایت گیم‌اسپات به‌تازگی گفت‌وگویی را با پیتر مور (Peter Moore)، مدیر عملیاتی ارشد EA، ترتیب داد و در آن به موضوعاتی مانند استخدام شدن جید ریموند در این کمپانی و همین‌طور وضعیت بازی‌های مستقل پرداخت. سرویس اشتراک بازی EA، موسوم به اَکسس (Access)، هم یکی از موضوعاتی بود که در این گفت‌وگو مطرح شد و اظهارنظری صریح از سوی مور را به دنبال داشت. وی در پاسخ به این پرسش که آیا الکترونیک آرتز اصولاً تمایلی دارد که سرویس اکسس را برای پلی‌استیشن 4 عرضه کند یا خیر، گفت:

برای ما تفاوتی ندارد. این سرویس برای ایکس‌باکس وان در دسترس است و بر روی این پلتفرم مورد توجه مخاطبان‌اش قرار گرفته است.

در ادامه، گیم‌اسپات با مطرح کردن این موضوع که با ارائه دادن اکسس در کنسول سونی، سود و موفقیت بیشتری نصیب EA می‌شود، صحبت در این مورد را پی گرفت؛ اما مور به این پاسخ کوتاه بسنده کرد:

اینطور نیست. این سرویس در حال حاضر محدود به ایکس‌باکس وان است. سونی قبلاً در این مورد صحبت کرده و برای من حرف چندانی جهت گفتن باقی نمانده است.

یک سال پیش در ماه آگوست بود که الکترونیک آرتز سرویس اکسس را برای پلتفرم ایکس‌باکس وان راه‌اندازی کرد. این سرویس به مشترکان‌اش امکان می‌دهد که در ازای پرداخت ۵ دلار در ماه یا ۳۰ دلار در سال، بازی‌های برگزیده‌ی EA را دانلود و در طول مدت عضویت‌شان، نسخه‌ی کامل آن‌ها را بر روی کنسول‌شان تجربه کنند. سونی پیش از راه‌اندازی Access اعلام کرده بود که به ارائه‌ی این سرویس در پلی‌استیشن 4 علاقه‌ای ندارد. در آن زمان، یکی از مسئولین سونی گفته بود:

ما گمان نمی‌کنیم اینکه از طرفداران‌مان بخواهیم ماهانه ۵ دلار را جهت استفاده از این طرح الکترونیک آرتز بپردازند، از دید یک گیمر پلی‌استیشن اقدام ارزشمندی تلقی شود.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده