نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۹

هفته نامه - قسمت ۲۸: از پس‌لرزه‌های گیمزکام ۲۰۱۵ تا رویداد PlayStation Experience

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

پس از روزهای پر هیجان گیمزکام ۲۰۱۵ و حجم بالای اخبار و نمایش‌ها، هفته‌ی گذشته کمی از آن شدت کم شد و به روزهای عادی نزدیک‌تر شد. البته پس لرزه‌های گیمزکام هنوز هم وجود دارد و سازنده‌ها بعد از نمایش بازی‌های خود در گیمزکام، با صحبت از بازی خود سعی در دادن اطلاعات تکمیلی به رسانه‌ها دارند. همچنین پس از نمایشگاه جوایزی به بازی‌های شرکت کننده در این رویداد از سوی رسانه‌های خبری اعطا شد. همانطور که ما در زومجی پیش‎بینی کرده بودیم، مایکروسافت به نحوی برنده‎ی از پیش تعیین شده‎ی گیمزکام امسال بود. مایکروسافتی که در غیاب رقبا، توانست قدرتمندانه ظاهر شود و بازی‎های جذاب خود را یکی پس از دیگری به نمایش بگذارد. از جمله بازی‎های مایکروسافت که در این نمایشگاه موفق به کسب جایزه شدند می‎توان به بازی‎های Quantum Break ،Rise of the Tomb Raider و Forza Motorsport 6 اشاره کرد. البته در کنار مایکروسافت، کونامی هم توانست خوب ظاهر شود. از نمایش خوب Metal Gear Solid V: The Phantom Pain گرفته تا Pro Evolution Soccer 2016 همه و همه موجب شدند تا لحظاتی جذاب برای حضار رقم بخورد. در ادامه با هفته نامه و زومجی همراه باشید تا به مرور تمام اتفاق‌های هفته‌ی گذشته بپردازیم:

1

صحبت‌های تیم دو نفره‌ی سازنده‌ی بازی Super Meat Boy خبر از ساخت نسخه‌ی دوم این بازی می‌دهد. اگر از علاقه‌مندان سبک سکوبازی (پلتفرمر) باشید، حتماً Super Meat Boy را به خاطر دارید. این ساخته‌ی گروه دو نفره‌ی تیم میت (Team Meat) که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، هنوز هم یکی از دشوارترین آثار موجود در این سبک به شمار می‌رود. درحالی‌که تیم میت در این مصاحبه عملاً در دست ساخت بودن نسخه دوم Super Meat Boy را تأیید نکرد، اما تأکید کرد که Super Meat Boy Forever و Mew-Genics پس از عرضه‌ی Super Meat Boy برای پلی‌استیشن 4 و ویتا، منتشر خواهند شد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت ظاهراً علاقه‌ی زیادی به بازی Destiny دارد و با وجود همه‌ی مشغله‌های کاری خود، بیش از ۳۰۰ ساعت این بازی را انجام داده است. یکی از مدیران ایکس‌باکس به نام مایک وایبرا، عکسی از حساب ایکس‌باکس لایو فیل اسپنسر در توییتر منتشر که آمار بازی‌های او را نشان می‌دهد. اسپنسر ۳۴۶ ساعت Destiny بازی کرده است که رقم قابل توجهی است برای کسی که دائماً‌ هم در حال سفر است (او در دو هفته‌ی گذشته به چین و آلمان سفر کرده) و مسئولیت‌های سنگین و وقت‌گیری به عنوان رئیس بخش ایکس‌باکس بر عهده دارد.

2

بسته الحاقی Destiny: The Taken King که قرار است اواخر تابستان امسال عرضه شود، محتویات بیشتری را نسبت به دو بسته الحاقی دیگر بازی Destiny با نام The Dark Below و House of Wolves به بازیکنان ارائه خواهد داد. طی مصاحبه اخیری که با اِریک آزبِرن، مدیر ارتباطات استودیو بانجی انجام شده، وی گفته است Destiny: The Taken King از نظر محتویات، نسبت به بسته‌های الحاقی قبلی بازی دستینی دو برابر محتویات بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل این بسته با قیمت ۴۰ دلار به فروش خواهد رسید. بازی Destiny و بسته‌های الحاقی The Dark Below و House of Wolves، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان  در دسترس است. بسته الحاقی Destiny: The Taken King که شامل بخش داستانی کاملا جدید و یک داستان متحول شده نسبت به بازی اصلی خواهد بود، در تاریخ ۲۴ شهریور برای پلتفرم‌های ذکر شده عرضه خواهد شد.

یوبی‌سافت ویدیوی گیم‌پلی جدیدی را از تازه‌ ترین Assassin’s Creed با نام Syndicate منتشر کرده است. در این ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای شاهد تمام کردن ماموریتی توسط ایوی فرای، خواهر دوقلوی جیکوب هستیم. ویدیو حاوی جزئیاتی خوبی از قدرت‌های ایوی است:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود با رزولوشن 720p

در این ویدیو ۱۰ دقیقه‌ای شاهد اتمام ماموریتی به روش‌های مختلف با توضیحات اسکات فلیپز، کارگردان بازی Assassin’s Creed: Syndicate هستیم. وظیفه‌ی شما در ماموریت به قتل رساندن لوسی ترون از تِمپلارهای ارشد است. شما باید وارد برج لندن شده تا به روشی که خود علاقه دارید او را به قتل برسانید.

در اولین اطلاعات جدید منتشرشده، مشخص شده بازیکنان می‌توانند در صفحه بارگذاری، می‌توانند میان دو شخصیت جیکوب و ایوی فِرای، جا به جایی انجام دهند. گفته شده گزینه‌های زیادی برای قسمت شخصی‌سازی این دو شخصیت در اختیار بازیکنان قرار داده خواهد شد. این بستگی به علاقه شما دارد که ماموریت‌های فرعی Assassin’s Creed: Syndicate را با جیکوب یا ایوی به اتمام برسانید. اما به خاطر داشته باشید، نحوه برخورد این دو شخصیت با ماموریت‌های فرعی با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بازی Assassin’s Creed: Syndicate در تاریخ ۲۳ اکتبر (یکم آبان) برای پلی ‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود. تاریخ عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی اما هنوز مشخص نیست.

بعد از مدت‌ها انتشار نسخه‌های آزمایشی برای ویندوز 10 در نهایت شرکت مایکروسافت نسخه‌ی نهایی این سیستم‌عامل جدید را منتشر کرد. اکنون طبق گزارش منتشر شده این ویندوز برروی ۲۷ میلیون رایانه‌ نصب شده است. با توجه به نحوه‌ی معرفی و عرضه‌ی عمومی ویندوز 10 توسط مایکروسافت و تغییرات اعمال شده برروی این سیستم‌عامل‌، موفقیت این چنینی ویندوز 10 دور از انتظار نبود.

دانلود ویدیو 480p| دانلود 720p | تماشای ویدیو در یوتیوب

کاربران نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ به صورت رایگان قادر به ارتقاءبه ویندوز 10 هستند. البته تمامی رایانه‌های شخصی این دعوت‌نامه را مستقیما دریافت نکرده‌اند. هرچند شما می‌توانید راهنمای زومجی را برای ارتقاء آسان به ویندوز 10 مطالعه کنید.

پس از نمایش زیبای بازی Mirror’s Edge: Catalyst در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ که شاهد هنرنمایی و حرکات پارکور Faith، شخصیت اصلی بازی بودیم، استودیو دایس، با انتشار خبری اطلاعات جالبی راجع به گذشته این شخصیت منتشر کرد، این اطلاعات شامل سرگذشت پدرو مادر فیث و چگونگی بزرگ شدن فیث پس از مرگ آن‌ها است. استودیو دایس با انتشار این اطلاعات سعی دارد تا بازی‌ کننده‌ها را هرچه بیشتر با شخصیت بازی مورد انتظار خود آشنا کند تا بتوانند راحت‌تر با وی ارتباط برقرار کنند و حس غریبگی که معمولا در ابتدای بازی‌ها به سراغ گیمر می‌‌آید را از بین ببرند. بازی Mirror’s Edge: Catalyst در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ (۴ اسفند ۹۴) برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

وب‌سایت دوال‌شاکرز،با انتشار ویدیویی نحوه صدمه دیدن ماشین‌ها در بازی بسیار مورد انتظار Forza Motorsport 6 را نشان داد. در ویدیو منتشر شده شما می‌توانید ببینید تصادف کردن با ماشین‌ها در بازی چه تاثیری روی ظاهر آنها خواهد داشت:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

صدمات وارد شده به ماشین‌ها فقط بر روی ظاهر آنها تاثیر نمی‌گذارد. Forza Motorsport 6 در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۴ شهریور ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

تقریبا چهار سال از عرضه بازی دوست‌داشتنی The Elder Scroll V: Skyrim می‌گذرد و شرکت بتسدا هنوز هیچ صحبتی در رابطه با قسمت بعدی این مجموعه نکرده است. اگر به این زودی‌ها منتظر قست بعدی این مجموعه هستید، سعی کنید تا چند سال آتی زیاد به آن فکر نکنید، چراکه براساس صحبت‌های پیت هاینز، مدیر بخش تبلیغات بتسدا، طرفداران نباید به این زودی‌ها منتظر قسمت بعدی سری The Elder Scroll باشند. البته بدون‌ شک طرفداران بازی‌های بتسدا این روزها به شدت منتظر Fallout 4 هستند. با ۴۰۰ محتویات این بازی، نبود هیچ‌گونه محدودیت برای ارتقای شخصیت و البته قابلیت مادسازی که پس از عرضه بازی به آن اضافه خواهد شد، مطمئنا تا سالیانِ سال مبحث اصلی طرفداران بازی‌های بتسدا این بازی آخرالزمانی است.

3

در زمان معرفی بازی Fallout 4، بسیاری از مردم فکر می‌کردند این بازی در سال ۲۰۱۶ یا حتی ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. با این حالبتسدا با تاریخ انتشار دقیق خود که اواخر سال ۲۰۱۵ را نشان می‌داد، همگان را شگفت‌زده کرد. اما دلیل این موضوع چه بوده است؟ براساس صحبت‌های پیت هاینز، رئیس بخش تبلیغات بتسدا، این کار بهترین روش برای عرضه Fallout 4 بوده است. وی که مسئول بخش تبلیغات بازی است و نقش بزرگی هم در تایین کردن تاریخ انتشار آن داشته است، احساس می‌کند هرچه معرفی بازی به تاریخ انتشار آن نزدیک‌تر باشد، سازندگان مجبور نیستند برای تولید دموهای مختلف برای نمایشگاه‌های متفاوت، فشارهای زیادی را تحمل کنند.

Fallout 4 در گیمزکام حضور داشت و پشت درهای بسته بازی را به نمایش درآورد. حال بعد از حدود یک هفته، سرانجام نمایشی هفت دقیقه‌ای از گیم پلی این بازی لو رفته که می‌توانید آن را در پایین مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

شاهد به پایان رسیدن یکی دیگر از مسابقات سالانه‌ی اینترنشنال ۲۰۱۵ توسط وَلو بودیم. در این دوره تیم آمریکایی Evil Geniuses توانست دیگر تیم‌های شرکت کننده را شکست داده و قهرمان شود. در پنجمین دوره از مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ شاهد رقابت ۱۶ تیم از سراسر دنیا برای جایزه‌ی ۱۸,۴۱۶,۹۷۰ دلاری بودیم. وَلو این مسابقات را با موضوع دوتا ۲ به صورت سالانه در شهر سیاتل برگزار می‌کند.

استودیو هنگر ۱۳، سازنده بازی Mafia 3، تمام تمرکز خود را روی بخش داستانی این بازی گذاشته است، چراکه اخیرا مطلع شدیم در این بازی هیچ‌گونه بخش چندنفره‌ای وجود نخواهد داشت. با این حال فکر نکنید سازندگان مافیا ۳ علاقه‌ای به بازی‌های چندنفره و رقابتی ندارند، اما در این بازی هدف اصلی آن‌ها ارائه یک داستان بی‌نظیر است. بازی Mafia 3 در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. اگر هنوز موفق به تماشای ویدیو رونمایی و تصاویر بازی مافیا ۳ نشدید، می‌توانید از طریق زومجی به انجام این کار بپردازید.

کمپانی الکترونیک آرتز با انتشار تصاویر جدیدی از بازی Need for Speed با رزولوشن 4K، قدرت موتور فراست‌بایت را به رُخِ همگان کشید. در این تصاویر می‌توانید ماشین Porsche 930 و برخی از گزینه‌های شخصی‌سازی آن را مشاهده کنید.

4

این تصاویر، همچنین به شما نشان خواهد داد که موتور فراست‌بایت از چه قدرتی برخوردار است. بازی Need For Speed در تاریخ چهاردهم آبان ماه سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.  همان‌طور که حتما اطلاع دارید، برای تجربه بازی Need For Speed باید به صورت دائم به اینترنت متصل باشید. شما همچنین در زومجی می‌توانید توضیحات سازندگان در رابطه با دلیل اصلی این کار را جویا شوید.

طرفداران سری بازی‌های اعتیادآور Diablo، به زودی شاهد یک محصول جدید از دنیای این مجموعه خواهند بود. با این حال سوال اصلی اینجاست که آیا این محصول یک بازی جدید یا یک بسته الحاقی برای Diablo 3 خواهد بود. شرکت بلیزارد، سازنده بازی‌های محبوب Warcraft و Diablo، اخیرا آگهی شغلی جدیدی را در وب‌سایت خود منتشر کرده که به صورت کاملا واضح اشاره کرده به دنبال افراد جدید برای کار بر روی «پروژه جدید از دنیای سری بازی‌های دیابلو» است. طی روزهای اخیر در زومجی خواندیم که فروش بازی دیابلو ۳ به ۳۰ میلیون نسخه رسیده است. بنابراین با محبوبیتی که این بازی دارد، بعید است بلیزارد به این زودی پشتیبانی از آن را رها کند.

کمپانی Take-Two با انتشار جدیدترین آمار مالی خود اعلام کرد تا سال مالی آینده، «یک بازی معرفی نشده جدید» را عرضه خواهد کرد. آیا این بازی می‌تواند Red Dead Redemption 2 باشد؟ این سوالی است که ذهن ما را هم مشغول کرده است. با به کار بردن واژه «معرفی نشده»، می‌توان اطمینان پیدا کرد بازی جدید این کمپانی سه بازی Borderlands 3, Miami 3 و XCOM 2نیستند، چرا که تا به حال مراحل تولید این سه بازی به صورت رسمی تایید شده است. در جریان نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، مطلع شدیم راک‌استار برای نمایش یک بازی مرموزدر پشت درهای بسته در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بود و مشخص نیست که در این غرفه چه چیزی به نمایش گذاشته شده است.

پس از این که در جریان نمایشگاه E3 2015 اولین تریلر از گیم پلی نسخه جدید Hitman پخش شد، اسکوئر انیکس تصاویر جدیدی از این بازی منتشر کرده‌است.

5

نسخه جدید Hitman در تاریخ ۱۷ آذر برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

پس از این‌که EA  مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در نسخه کنسولی و رایانه‌های شخصی فیفا ۱۶ را اعلام کرد، این بار هم این شرکت توضیحاتی راجع به نسخه موبایل این بازی محبوب ارایه کرده است. فیفا ۱۶ در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل Android و iOS منتشر خواهد شد.این نسخه از بازی از گیم پلی و گرافیک کنسولی بهره خواهد برد و دانلود آن رایگان است ولی با خرید‌هایی که درون بازی صورت می‌گیرد می‌توانید به تمام امکانات آن دسترسی داشته باشید. همچنین در این بازی امکان ساخت تیم مورد علاقه خود از طریق نقل و انتقال بازیکنان را دارید.

اکتیویژن و ترِی‌آرک به تازگی ویدئویی را از  Call of Duty: Black Ops III منتشر کرده‌اند که محتویات و گیم‌پلی نسخه‌ی بتا را نشان می‌دهد:

دانلود ویدئو با رزولوشن 480 | دانلود ویدئو با رزولوشن 720p

در اطلاعات مربوط به این ویدئو آمده است: «جزء اولین نفراتی باشید که Call of Duty: Black Ops III را با قابلیت بازی کردن آنلاین تجربه می‌کند. اسلحه‌های جدید در دست بگیرید، سیستم متخصصان (Specialists system) را تجربه کنید و اسلحه‌های خود را در کارگاه رنگ (Weapon Paint Shop) شخصی‌سازی کنید.»

چندی پیش بلیزارد اعلام کرد که World of Warcraft با کاهش ۱.۵ میلیون نفری مشترکان خود روبرو شده است، ولی با این حال در‌آمد این شرکت همچنان رو به افزایش است. دلیل این امر هم فروش عالی بازی‌های دیگر بلیزارد از جمله Hearthstone: Heroes of Warcraft است. این بازی که تقریبا ماهی ۲۰ میلیون دلار سود خالص نصیب بلیزارد می‌کند،  با این رقم نه تنها توانسته از لحاظ میزان در‌آمد تمام بازی‌های کارتی دیگر از قبیل Heroes of Might and Magic و Pokemon را کنار بزند، بلکه به یکی از پرسود ترین بازی‌های حال حاضر دنیا تبدیل شده است.

عنوان ترسناک کلاسیک Resident Evil 2 توسط تیم سازنده Resident Evil HD Remaster، برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی ساخته خواهد شد. به نظر می‌رسد که ایده ساخت Resident Evil 2 Remake پس از فروش عالی بازسازی قسمت اول و همچنین مشاهده تلاش یکی از طرفداران برای بازسازی این بازی توسط آنریل انجین ۳ به ذهن کپ‌کام رسیده است. همان زمان بود که این شرکت نظر طرفداران را در مورد بازسازی این بازی جویا شد و پس از مشاهده بازخورد مثبت طرفداران ساخت این بازی را تایید کرده است.

6

روز پنج‌شنبه کونامی دموی قابل بازی PES 2016 را برای پلتفرم‌های اعلام شده منتشر کرد و هم‌اکنون می‌توانید این دمو را دانلود کنید.  این دمو چیزی حدود ۳.۳ گیگابایت حجم دارد و می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید. در این دمو تیم‌های بایرن مونیخ، آ.اس.رم، یوونتوس، کورینتیانس و پالمیراس حضور دارند و علاوه بر این دو تیم ملی فرانسه و برزیل نیز در دسترس هستند. زمان هر  بازی نیز بین ۶ تا ۱۰ دقیقه قابل تغییر خواهد بود. به زودی منتظر یک بررسی کوتاه این دمو در زومجی باشید.

به حرکت در آوردن بافت نرم و پوست انسان در بازی‌های کامپیوتری کار بسیار دشواری است. اما با پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی، اینکار هر سال راحت‌تر از گذشته می‌شود:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

نمایشگاه SIGGRAPH 2015 در شهر لوس انجلس آمریکا در حال برگزاری است. شرکت کنندگان در این نمایشگاه سعی‌ دارند با معرفی‌ تکنولوژی‌های جدید مرزهای کارهایی را که می‌شود با گرافیک کامپیوتری کرد جابجا کنند. در جریان این نمایشگاه تا به حال چندین پروژه بسیار جذاب مانند یک روش بسیار واقعی‌ برای به حرکت در آوردن لباس شخصیت‌ها در بازی‌های کامپیوتری معرفی‌ شده است. اما دو پروژه دیگر که توجه بسیاری از علاقمندان به این قسمت از دنیای تکنولوژی را جلب کرده، معرفی‌ دو مدل DYNA و دموی کشیده شدن پوست انسان بود.

براساس اطلاعات جدید فاش شده، بروزرسانی 3.0 کنسول پلی استیشن 4 برای آزمایش و دریافت نظرات به برخی از کاربران انتخابی فرستاده شده است. بر اساس این اطلاعات گزینه‌ها و دسترسی‌های جدیدی در بخش‌های مختلف مثل Friends، Share و Setting اضافه شده‌اند. این اطلاعات هنوز توسط سونی تایید نشده است.

7

اما در خبری دیگر، بخش سرگرمی‌های سونی  در خبری غیرمنتظره اعلام کرد امسال هم شاهد برگزاری رویداد PlayStation Experience خواهیم بود. رویداد PlayStation Experience امسال از تاریخ ۵ الی ۶ دسامبر (چهارده الی پانزده آذر) در شهر سَن‌فرَنسیسکو آمریکا به مدت دو روز برگزار خواهد شد. 

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

در پایان نیز شما را به سومین مرحله از مسابقه زومجی دعوت می‌کنیم. در سومین دوره‌ی مسابقه‌ی زومجی شرکت کنید، گل‌های زیبای خود را ارسال کرده و شانس خود را برای برنده شدن یک دستگاه مانیتور گیمینگ BenQ امتحان کنید.

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده