نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

اسکوئر انیکس سرویس استریم بازی‌های خود را تعطیل می‌کند

کمپانی ژاپنی Square Enix تا چندی دیگر سرویس استریم بازی‌های‌ خود را از دسترس خارج می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اسکوئر انیکس قصد دارد سرویس استریم دایو این (Dive In) را تعطیل کند. این سرویس ابری که کمتر از یک سال پیش در ژاپن راه‌اندازی شد، به کاربران امکان می‌داد که بعضی ساخته‌های کمپانی ژاپنی را بر روی دستگاه‌های موبایل‌شان تجربه کنند. اسکوئر انیکس در Dive in طرح‌های اشتراک مختلفی را، از سه روزه گرفته تا یک ساله، در نظر گرفته بود که مشترکان آن‌ها می‌توانستند در ازای پرداخت مبالغ مشخصی، بازی موردنظرشان را به مدت محدود (بعلاوه‌ی یک بازه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای رایگان، جهت امتحان کردن بازی) بر روی دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS استریم کنند. نسخه‌های سیزدهم و هفتم فاینال فانتزی و Murdered: Soul Suspect از نام‌هایی بودند که در این سرویس به چشم می‌خوردند.

در حال حاضر، تاریخ ۱۳ سپتامبر به‌عنوان پایان عمر کاری دایو این مشخص شده است. در این میان، کاربرانی که اشتراک یک‌ساله‌ی این سرویس استریم را خریداری کرده‌اند، می‌توانند تمامی مبلغ پرداخت‌شده‌‌شان را پس بگیرند. همچنین اسکوئر انیکس عنوان کرده که همچنان به فعالیت در زمینه‌ی پردازش‌های ابری ادامه می‌دهد و از این رو احتمالاً در آینده‌ی نزدیک بازهم به سراغ چنین خدماتی خواهد رفت.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده