// شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

صحبت‌های جدید فیل اسپنسر راجع به رقابت سونی و مایکروسافت

با اعلام سونی مبنی بر عرضه‌ی بیش از بیست و پنج میلیون پلی‌استیشن 4 به بازار جهانی می‌توان گفت کنسول نسل بعدی این کمپانی در حال حاضر پادشاه بازار کنسول‌ها است. حال فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس اخیرا طی مصاحبه‌ای راجع به موفقیت سونی و اقدامات مایکروسافت برای این مسئله صحبت‌هایی انجام داده است. با زومجی همراه شوید.

فیل اسپنسر ابتدا سونی را بخاطر موفقیت بی نظیری که به اعتقاد او کاملا سزاوارش بودند ستایش کرده و در ادامه توضیح داد که ایکس‌باکس وان نیز در مقیاس خودش بسیار موفق عمل کرده است.

حقیقتش را بخواهید از نظر من هدف اصلی ما رشد برند ایکس‌باکس است. سونی با برند پلی‌استیشن موفقیت بی نظیری را بدست آورده است. آن‌ها برای چندین دهه در این بازار فعالیت کرده و توانستند تجربه‌ی لازم برای ارائه یک محصول موفق را بدست آورند. صد آفرین به آن‌ها و موقعیتی که در بازار فروش کسب کرده‌اند. تمام کاری که من درحال حاضر قادر به انجام آن هستم تمرکز بر روی برند ایکس‌باکس است، کاری که به شدت نسبت به آن علاقه دارم.

او در ادامه افزود که:

من عاشق طرفداران و شرکای تجاری‌مان هستم. ما سال به سال برند ایکس‌باکس را پرورش می‌دهیم، ما نسبت به جایگاهی که در بازه‌ی زمانی مشابه برای کنسول ایکس‌باکس 360 داشتیم بسیار بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر شده‌ایم. بنا بر این نسل به نسل ما در جایگاه بهتری قرار خواهیم گرفت. سال به سال جایگاه خود را ارتقا خواهیم داد. ما با گذشت زمان تعداد افراد آنلاین بیشتری را مشاهده می‌کنیم، فروش بازی‌هایمان بیشتر می‌شود، فروش کنسول‌هایمان افزایش پیدا می‌کند. بنا بر این به طور کلی من نسبت به مسیری که در آن قرار گرفته‌ایم احساس خیلی خوبی دارم.

xbox one

از آنجایی که این مصاحبه طی نمایشگاه گیمزکام در آلمان اتفاق افتاد، اسپنسر توضیح داد که مایکروسافت باید فروش خود در اروپای مرکزی و دیگر بخش‌هایی که ایکس‌باکس وان موفق ظاهر نشده است را ارتقا دهد.

این کار تلاش بلند مدتی را می‌طلبد و ما نیز به شدت نسبت به این عمل متعهد هستیم.

هنگامی که از او سوال شد آیا کنسول ایکس‌باکس وان می‌تواند ظرف یکی دو سال آینده از لحاظ فروش به کنسول پلی‌استیشن 4 برسد یا خیر اسپنسر جواب داد که او بیشتر نسبت به عملکرد اکوسیستمی که میان محصولات مایکروسافت به وجود آمده علاقه‌مند است تا اینکه تنها یک کنسول چگونه عمل خواهد کرد.

راستش را بخواهید من اصلا به افراد تیمم دستور نمی‌دهم تا مبنای هدفشان را رسیدن به آمار فروش سونی قرار دهند. من بیشتر نسبت به کارهایی که باید انجام دهیم فکر می‌کنم و اینکه کمپانی ما چه تعداد طرفدار ایکس‌باکس در میان ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و ویندوز دارد. به جامعه مشترکی فکر می‌کنم که میان این دستگاه‌ها به وجود آمده و بازی‌هایی که قرار است عرضه شود. آمار و ارقام مذکور هیچگاه در تاریخ ایکس‌باکس به این اندازه بزرگ نبوده است.

phil spencer_e3_2015

اسپنسر همچنین تاکید کرد که دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان خیالشان راحت باشد زیرا کمپانی مایکروسافت در حوزه بازی‌های رایانه‌ای سرمایه گذاری بلند مدتی کرده است.

همیشه راه‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها کنسول‌های بیشتری فروخت اما از لحاظ پولی ضرر کرد و درنتیجه یک ساختار تجاری غیر معمول به وجود آورد، من هیچگاه قصد ندارم چنین کاری کنم. در پایان مسئله مهم این است که وقتی مردم نسبت به برند ایکس‌باکس متعهد شده و شروع به خرید کنسول‌ها می‌کنند، شروع به خرید بازی‌ها می‌کنند، دلشان می‌خواهد مطمئن شوند که کمپانی مایکروسافت و برند ایکس‌باکس قصد دارد در بلند مدت فعالیت کند.

اینکه برنامه‌های بلند مدت را برای سود کوتاه مدت قربانی کنیم اصلا معنا ندارد. من به شدت بر روی بازی‌هایی که توسط استودیوهای خودمان ساخته می‌شوند تمرکز کرده‌ام و شما می‌توانید نتیجه آن را در لیست بازی‌های سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی مشاهده کنید. لاین آپ ما برای سال آینده بی نظیر است، درحالی که هنوز هم راجع به تمام بازی‌هایی که قصد داریم عرضه کنیم صحبت نکرده‌ایم. سرمایه گذاری بر روی استودیوهای خودمان ریسک بسیار بیشتری را می‌طلبد و می‌توان گفت که تلاش برای یک سرمایه گذاری درست بسیار چالش پذیر است. سرمایه گذاری بر روی قراردادهای خارج از کمپانی بسیار راحت‌تر خواهد بود اما اهمیت استودیوهای داخلی برای تجارت بسیار بیشتر است و ما نیز تمامی سرمایه گذاری‌هایمان را بر مبنای بلند مدت قرار داده‌ایم.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده