نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵

۶ نکته از بازی Mafia III پس از دیدن ۳۰ دقیقه از گیم‌پلی بازی

بازی Mafia III سرانجام در جریان نمایشگاه گیمزکام و با پخش تریلری معرفی‌ شد. پس از انتشار تریلر معرفی‌ بازی، بخش چک استودیو توکی‌، نیم ساعت از گیم‌پلی بازی را به طرفداران نشان داد. با زومجی و ۶ نکته از ویدیو گیم‌پلی بازی Mafia III همراه باشید.

در ویدیو ۳۰ دقیقه‌ای منتشر شده از گیم‌پلی Mafia III نکات بسیار زیادی به چشم می‌خورد. فضا، موسیقی و محیط بازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما از طرف دیگر بازی شباهت‌های بسیاری به بازی‌های جهان-آزاد اکشن پیش از خودش دارد.

هدف اصلی‌ بازی Mafia III این است که کنترل تمام شهر را با کشتن تیم‌های خلافکار رقیب به دست بگیرید. مانند بسیاری از بازی‌های این ژانر، شما در صورت زیر پا گذاشتن قوانین توسط پلیس تعقیب می‌شوید و همچنین نقشه کوچکی نیز در تصویر برای شما وجود دارد که مکان شما را در شهر نشان می‌دهد.

در زیر می‌توانید ۶ نکته را که با تماشای ویدیو گیم‌پلی Mafia III معلوم شد، بخوانید.

۱) یکی‌ از اقدامات شجاعانه استودیو توکی‌ این بود که شما را در بازی‌ای که نامش Mafia است در قالب دشمن Mafia قرار می‌دهد. لینکلن کلی، پروتاگونیست بازی که شما نقش وی را بر عهده دارید، جوان یتیمی است که به تازگی از جنگ ویتنام بازگشته است. وی پس از بازگشت از جنگ به گروه خلافکاران سیاه می‌پیوندد و و در حقیقت این گروه به خانواده وی تبدیل می‌شود. در همین زمان مافیای ایتالیایی طی‌ جریاناتی تمامی اعضا این گروه را به قتل می‌رسانند. به همین دلیل، کلی که بسیار از این موضوع خشمگین است در صدد انتقام بر می‌آید. شما در حقیقت یک لشگر یک نفره هستید که می‌خواهید تمام اعضای مافیا را به قتل برسانید. همچنین در بازی شما توانایی استخدام سه سرباز را دارید و در ماموریت‌های دشوار می‌توانید از کمک آنها بهره ببرید. یکی‌ از این افراد ویتو، پروتاگونیست بازی Mafia II است.

محیط بازی بسیار گیراست و شهری را برای شما به تصویر می‌کشد که تابحال نظیرش را در دنیای بازی‌های ویدیویی ندیده‌اید

۲) بازی در حقیقت GTA ای است که در اواخر دهه شصت میلادی و در شهر نیو اورلئان می‌گذرد. سال ۱۹۶۸ است و شهرنیو اورلئان پر از انرژی. هنگامی که شما در حال راه رفتن در سطح شهر هستید، صدای موسیقی از درون کلاب‌ها را به راحتی‌ می‌توانید بشنوید، می‌توانید پلیس را ببینید که در حال مبارزه با خلافکارن است و می‌توانید جوان‌هایی را مشاهده کنید که در حال کشیدن سیگار هستند. موسیقی بازی کاملا مناسب حال‌ هوا و فضای بازی است. اکثر موسیقی‌هایی که درون بازی گنجانده شده مربوط به اواخر دهه ۶۰ میلادی هستند. محیط بازی بسیار گیراست و شهری را برای شما به تصویر می‌کشد که تابحال نظیرش را در دنیای بازی‌های ویدیویی ندیده‌اید.

۳) انتخاب اواخر دهه ۶۰ میلادی برای بازه زمانی بازی عالی‌ به نظر می‌رسد. جامعه آمریکا در این زمان کماکان تحت تاثیر تاثیرات جنگ ویتنام، اصلاحات اجتماعی‌ گسترده، حقوق شهروندی و جنگ سرد بود. همچنین ۱۹۶۸ سالی‌ است که مارتین لوتر کینگ کشته شد.

شهرنیو اورلئان محیط بسیار جالبی‌ دارد. مافیا ۳، کمابیش شما را به یاد محیط بازی The Saboteur می‌اندازد. داستان The Saboteur در دوران پسا جنگ جهانی‌ دوم در شهر پاریسی می‌گذشت که از لحاظ محیطی‌ بسیار شبیه نیو اورلئان مافیا ۳ است.

Mafia III شهر نیو اورلئان در مافیا ۳ به قدری زیبا به نظر می‌رسد که شما دوست دارید به جای تیراندازی کردن و کشتن گانگسترها فقط در شهر بگردید و به جاهای مختلف سر بزنید و با رانندگی‌ کردن در محیط بازی چیزهای جالب کشف کنید

۴) مرحله‌ای که در ویدیو ۳۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی نشان داده شد، در یک باشگاه جاز زیرزمینی می‌گذشت که توسط رقیبان کلی اداره می‌شد. در ابتدا کلی باید با تعقیب کردن برخی از اعضای این گروه و بازجویی از آنها اطلاعاتی‌ راجع این باشگاه به دست می‌آ‌ورد. با به دست آوردن اطلاعات مختلف قبل از شروع هر مرحله، شما می‌توانید با روش‌های مختلفی‌ مرحله را به پایان برسانید. فضای کلاب نشان داده شده در ویدیو بسیار جالب است. نوازنده‌ایی در حال نواختن پیانو و خواندن است، دود سیگار تمام فضای کلاب را فرا گرفته است و محافظانی دست به سینه از اتاق‌هایی محافظت می‌کنند. قبل از اینکه لینکلن تمام گانگسترها را با تفنگ به قتل برساند و کلاب را در اختیار خودش در بیاورد، وی باید با مخفی‌کاری مقداری از مرحله را پیش ببرد.

۵) به دلیل اینکه در تمام بازی‌های جهان‌-آزاد تنها هدف شما رانندگی‌ کردن و کشتن افراد است، ما به عنوان گیمرها دوست داریم که شهر زیبا و بزرگی‌ در یکی‌ از این بازی‌ها ببینیم که بتوانیم کارهای متفاوتی در آن‌ انجام دهیم. یکی‌ از بهترین نکات درباره‌ بازی لوس‌سانتوس همین بود. با اینکه شما در لوس‌سانتوس تعامل زیادی با افراد شهر نداشتید و بسیاری از ساختمان‌ها برای شما قابل دسترس نبودند، اینکه در شهر می‌شد گلف بازی کرد یا دوچرخه‌سواری کرد و چندین و چند کار دیگ، رنکته بسیار جالبی بود. شهر نیو اورلئان در مافیا ۳ به قدری زیبا به نظر می‌رسد که شما دوست دارید به جای تیراندازی کردن و کشتن گانگسترها فقط در شهر بگردید و به جاهای مختلف سر بزنید و با رانندگی‌ کردن در محیط بازی چیزهای جالب کشف کنید.

Mafia III کلی، به انواع و اقسام نارنجک‌ها و تفنگ‌ها در بازی دسترسی‌ دارد
یکی‌ از نکات منفی‌ بازی خشونت بیش از حد آن‌ است

۶) یکی‌ از نکات منفی‌ بازی خشونت بیش از حد آن‌ است. هنگامی که از پشت سر به دشمنان نزدیک می‌شوید و می‌خواهید آنها را از پای در بیاورید، کلی چاقوی بزرگ خودرا بارها در شکم، صورت و گلوی دشمنان فرو می‌کند. این عمل وی با افکت‌های صوتی بسیار ترسناکی همراه است. به طور کلی اینطور به نظر می‌رسد که بازی Mafia III در تمامی‌ جوانب افراط کرده است. به عنوان مثال در هنگام رانندگی‌، پس از یک برخورد ساده با ماشینی دیگر، ماشین شما چپ می‌کند یا دشمنانتان که فاصله زیادی از شما دارند با یک شاتگان به راحتی از پا در می‌آیند. کلی، به انواع و اقسام نارنجک‌ها و تفنگ‌ها در بازی دسترسی‌ دارد.

انتظار می‌رود بازی Mafia III اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی روانه بازار شود.

منبع: Kotaku


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده