نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۶

کارگردان بازی No Man's Sky از سیارات، ستاره ها و حزب های این بازی می گوید

درحالی که بازی No Man's Sky قرار است تا چند ماه آینده منتشر شود، شان موری، رئیس استودیو هلو گیمز و کارگردان این بازی اخیرا اطلاعاتی را از ستاره‌های مختلف در بازی، بلایای طبیعی، حزب‌ها و بخش‌های دیگر No Man's Sky منتشر کرده است. با زومجی همراه باشید.

وسعت بازی No Man's Sky به حدی بزرگ است که اگر تا انتهای عمر خود این بازی را تجربه کنید، شاید نتوانید تمام سیارات آن را کشف کنید! در بازی حدود ۱۸ کوانتیتون سیاره وجود دارد که تمام آن‌ها به صورت داینامیک طراحی شده‌اند.

موری در مصاحبه اخیر خود گفته است نه تنها در بازی شاهد سیارات مختلفی خواهیم بود، بلکه در No Man's Sky ستاره‌های زیادی هم وجود دارد. کشف کردن برخی از این ستاره‌ها ساده و یافتن برخی دیگر که جوایز بی‌نظیری در آن‌ها نهفته است، مشکل‌تر است:

در بازی ستاره‌های زیاد و متنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار کمیاب هستند و با یافتن آن‌ها، فرصت‌های ویژه‌ای به بازیکن پیشنهاد می‌شود.

اگر آخرین ویدیوهای منتشرشده از بازی را تماشا کرده باشید، می‌توانید در زمان زوم کردن روی نقشه اصلی بازی، گونه‌های مختلف ستاره‌ها، رنگ، اندازه و جالب‌تر از همه طراحی مختلف آن‌ها را تماشا کنید.

موری درادامه صحبت‌های خود از وجود بلایای طبیعی در بازی مانند سوراخ‌های بزرگ فضایی صحبت کرد. وی گفت برای قراردادن این بلایا در بازی باید توضیح منطقی وجود داشته باشد و از آن‌جا که No Man's Sky یک بازی شبیه‌ساز فضا نیست، احتمال وجود این خصوصیت در بازی وجود ندارد:

هدف اصلی ما برای تولید No Man's Sky یک بازی بود و قصد نداشتیم یک شبیه‌ساز فضا را تولید کنیم. قابلیت کاوش در فضا باید جذاب باشد و هر چیزی که بازیکن پیدا می‌کند، باید راه جالبی را برای بازی کردن ارائه دهد. بنابراین شاید حضور یک چاله فضایی در بازی جالب باشد، اما انفجارهای بزرگ که باعث از بین رفتن ستارگان شدند به نظر زیاد جالب نیست.

No Man's Sky

 

درادامه موری گفت در بازی قطعا شاهد بلایای طبیعی خواهیم بود. با این حال وی باری دیگر تایید کرد No Man's Sky شبیه‌ساز فضا نیست و قصد آن‌ها از تولید این محصول یک بازی جذاب بوده است:

احتمال حضور باران، طوفان شِنی، برف، کولاک و طوفان در No Man's Sky وجود دارد. در بازی همچنین آب و هوای مختلف دیگر مانند رادیواکتیو، سمی و اتمسفرهایی که برای انسان‌ها ناشناخته است وجود دارد.

رئیس هلو گیمز درادامه از حزب‌های بازی و حضور آن‌ها صحبت کرد. مانند اکثر بخش‌های بازی، حضور این حزب‌ها به صورت داینامیک است و تمام آن‌ها دارای شخصیت و خصوصیات اخلاقی خود هستند:

اگر به حزب‌ها در برابر حملات دشمنان یا دزدها و چیزهای دیگر کمک کنید، آن‌ها با شما دوست می‌شوند. شاید زمانی که به قسمتی از بازی حمله کنید، اگر آن‌ها در اطراف شما باشند، به کمک بیایند و شما را مخمصه‌ای که در آن قرار دارید نجات دهند.

باوجود این تفاسیر، موری باری دیگر تاریخ انتشار دقیق بازی موردانتظار No Man's Sky را اعلام نکرد. وی گفت برخی از مسائل وجود دارد که اجازه اعلام تاریخ انتشار دقیق این بازی را به وی نمی‌دهد.

نظر شما در رابطه با این اطلاعات جدید چیست؟

بازی No Man's Sky در سال ۲۰۱۵ به صورت همزمان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. موری در صحبت‌های اخیر خود گفته بود تیم آن‌ها عرضه No Man's Sky برای هدست‌های واقعیت مجازی را در نظر گرفته است.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده