نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

شبکه یوتیوبی محبوب پیودی‌پای در سال ۲۰۱۴ چقدر درآمد داشت؟

فلیکس کیلبرگ که در فضای مجازی با نام مستعار «پیودی‌پای» شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین افراد شبکه یوتیوب است. کسی که هم‌اکنون بیشتر از ۳۷ میلیون دنبال کننده دارد و به تازگی کمپانی میگر استودیوز که دیزنی مالک آن است‌، با او قرارداد بسته است اما، این شبکه در سال چقدر درآمد دارد؟

به گزارش روزنامه‌ی سوئدی Expressen و طبق ترجمه‌‌ی انجمن NeoGAF، شرکت خصوصی کیلبرگ در حالی به چنین سودی دست پیدا کرده است که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب ۷.۲ میلیون سک و ۲۹.۶ میلیون سک درآمد کسب کرده بود.

پیودی‌پای با ساخت ویدئوهایی تحت عنوان «بیایید بازی» (Let's Play) و انتشار آنها در یوتیوب به شهرت جهانی رسید. او در هر قسمت از این ویدئوها یک بازی را انجام می‌داد و به طور همزمان نظراتش را درباره‌ی گیم‌پلی، داستان و سایر ویژگی‌های آن به صورت خنده‌دار بیان می‌کرد. پیودی‌پای برنامه‌های ویدئویی دیگری نیز تولید می‌کند که همگی جنبه طنز دارند و عموما درباره‌ی بازی‌های ویدئویی هستند. او همچنین در تهیه‌ی برخی از ویدئوها با سایر یوتیوبرهای معروف همکاری می‌کند.

کیلبرگ حدود ۶ سال پیش پیودی‌پای را به وجود آورد و از سال ۲۰۱۲ با کمپانی میکر استودیوز (که اکنون دیزنی مالک آن است) برای تهیه‌ی ویدئوهایش در اینترنت قرارداد همکاری امضا کرد. کانال یوتیوب پیودی‌پای هم‌اکنون با داشتن بیش از ۳۷ میلیون مشترک، به عنوان پرمخاطب‌ترین کانال یوتیوب شناخته می‌شود. درآمدی که کیلبرگ فقط از بخش تبلیغات در این کانال کسب می‌کند نزدیک به ۴ میلیون دلار در سال است.

کیلبرگ سال گذشته اعلام کرد که ویدئوهای او به این منظور تهیه می‌شوند تا بازی‌سازها را به ساخت بازی‌هایی تشویق کنند که نه تنها انجام آنها برای بازیکنان لذت‌بخش است، بلکه دیگران نیز از تماشای‌شان لذت می‌برند. او گفت که این میزان از تاثیرگذاری روی سازندگان بازی‌های ویدئویی، بسیار عالی و در عین حال وحشتناک است.

طبق گفته‌ی کیلبرگ،‌ نام اصلی و اولیه‌ی کانال یوتیوبش «پیودی» بود («پیو» صدایی است که پس از شلیک اسلحه‌ی لیزری شنیده می‌شود و «دی» یا «دای» یعنی مردن)، اما پس از اینکه او رمز حساب کاربریش را گم می‌کند مجبور به انتخاب یک اسم جدید می‌شود و به همین دلیل کلمه‌ی «پای» را نیز به نام اصلی اضافه می‌کند.

او همچنین عنوان کرد که محبوبیت بیش از حد او در یوتیوب می‌تواند نگران‌کننده باشد. کیلبرگ در این باره گفت:

من اکنون یک فرد بسیار مهم در یوتیوب هستم و این موضوع باعث می‌شود که در کانون توجه قرار بگیرم و سوالات مختلفی مثل اینکه «چرا او تا این حد بزرگ است؟» درباره‌ی من پرسیده شود. من بیشتر ترجیح می‌دهم که یک کانال کوچک‌تر با حدود ۵ میلیون مشترک داشته باشم.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده