نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰

روند گیم پلی بازی DOOM مانند اِسکیت بازی در پارک است!

اگر نمایش فوق‌العاده زیبای بازی DOOM در نمایشگاه E3 2015 را مشاهده کرده باشید، حتما محیط‌های وسیع بازی هم چشم شما را گرفته است. درادامه با زومجی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با فلسفه انجام این کار از زبان سازندگان این بازی جویا شوید.

هدف اصلی طراحی محیط‌های وسیع بازی DOOM، استفاده از سرعت عمل در این بازی تیراندازی بوده است.

طی مصاحبه اخیری که با مارتی اِسترِتون، تهیه‌کننده بازی DOOM انجام شده، وی بازیکنان این بازی را به یک ماشین فراری تشبیه کرده که دوست ندارند آن را در پارکینک پارک کنند:

زمانی که وارد این محیط‌های وسیع شوید، به بازیکن لذت بازی کردن را ارائه خواهید داد. ما برای سرعتی شدن بیشتر بازی، خصوصیاتی مانند پرش دوگانه و گرفتن لبه‌ها را به آن اضافه کردیم.

استرتون درادامه صحبت‌های خود گفت بازیکنی که نمایش E3 2015 بازی DOOM را اجرا می‌کرد، بیشتر در سطوح پایین قرار داشت، اما راه‌های مختلف دیگری برای پیگیری روند بازی وجود دارد:

شما می‌توانید آن نمایش را به شکل‌های مختلف بازی کنید. بازیکنان می‌توانند با رفتن به سطوح بالا آتش خود را بر سَرِ شیاطین بریزند و زمانی که آن‌ها در سطوح بالا به سراغ شما آمدند، به قسمت‌های پایین بروید و از آن‌ نقاط به آن‌ها صدمه بزنید.

ما به این مناطق لقب «اسکیت بازی در پارک» را می‌دهیم. زمانی که وارد بازی شوید، در راه مبارزه با دشمنان تَقَلا و رَقص زیادی می‌کنید. شما می‌توانید مراحل بازی به شکل‌های مختلف بازی کنید.

نسخه جدید سری بازی‌های Doom بهار سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه آزمایشی این بازی قبل از عرضه بازی دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت. طرفداران همچنین می‌توانند در نمایشگاه QuakeCon امسال انتظار انتشار اطلاعات جدیدی از این بازی را داشته باشند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده