نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰

مدیر نوآوری بازی XCOM 2: در عصر طلایی بازی های PC هستیم

بازی XCOM 2 به دلایل مختلفی در انحصار رایانه‌های شخصی است. اما دلیل اصلی این اتفاق و کنار گذاشتن کنسول‌های بازی که اغلب توجه صنعت بازی‌های ویدیویی روی آن‌ها است چیست؟ درادامه با زومجی و صحبت‌های مدیر نوآوری XCOM 2 در این رابطه همراه باشید.

تمرکز کردن روی یک پلتفرم به استودیو فیرَکسیس این اجازه را می‌دهد که کنترل و رابط کاربری بازی خود را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کند. اما دلیل اصلی انحصاری بودن بازی XCOM 2 را از زبان جِیک سالِمون، مدیر نوآوری این بازی می‌شنویم:

بازی‌های PC در عصر طلایی خود قرار دارند. در زمینه ارائه نوآوری، کاوش در گیم‌پلی، رابطه میان کاربران و بازیسازان، رایانه‌های شخصی بهترین پلتفرم هستند. برای فیرکسیس، PC خانه ما محسوب می‌شود و این پلتفرم جایی است که دوست داریم بازی‌های خود را روی آن تولید کنیم.

رابطه میان کاربران و تولیدکنندگان بازی XCOM 2 درادامه از طریق پشتیبانی از ساخت ماد قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد:

ساخت ماد یکی از عناصری است که در یک جامعه بازیکنان را در کنار هم می‌آورد و این خصوصیت، به ما اجازه می‌دهد بازی خود را تا مدت زمانی طولانی زنده نگه داریم.

سالِمون درادامه صحبت‌های خود از جامعه مادسازی سری Civilization و بزرگ‌ترین ماد بازی XCOM با نام «The Long War» ستایش کرده است:

ماد The Long War فوق‌العاده عالی است. رفتن سری ایکس‌کام به جهت‌های مختلف و پاسخ مثبت مردم نسبت به این تغییرات به ما انرژی فراوانی می‌دهد. این اتفاق همیشه از جبهه بازیسازی به ما اطمینان خاطر می‌دهد، چراکه پلتفرمی که بازی روی آن قرار دارد انعطاف‌پذیر است و هنوز قسمت‌های زیادی در گیم‌پلی بازی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را کاوش کرد.

XCOM 2 (5)

 

آیا ماد The Long War در روند تولید بازی XCOM 2 تاثیر خاصی گذاشت؟‌ مدیر نوآوری بازی در این رابطه توضیح می‌دهد:

با بازی XCOM 2 ما قصد نداریم به اندازه بهینه‌سازی در سیستم‌هایی که ایکس‌کام را به این بازی تبدیل کردند، چیزهای دیگری اضافه کنیم. البته عمق زیادی را به قسمت‌های مختلف بازی XCOM 2 مانند نقشه‌های داینامیک، دشمنان بیشتر، کلاس‌ها و سربازان بیشتر و غیره اضافه کردیم.

نظر شما در رابطه با این صحبت‌ها چیست؟ آیا بازی‌های پی‌سی در عصر طلایی دوران خود به سر می‌برند و برتر از هر پلتفرم دیگری هستند؟

بازی XCOM 2 توسط استودیو فیرَکسیس گِیمز ساخته شده و در ماه نوامبر امسال به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. داستان بازی بیست سال آینده و رخدادهایی که پس از شکست انسان‌ها در برابر بیگانگان به وجود آمده را نشان می‌دهد.از خصوصیات جدید این بازی می‌توان به اضافه‌کردن مراحل داینامیک، پشتیبانی از ساخت ماد و دشمنان و کلاس‌های جدید اشاره کرد.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده