نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲

کامپیوتر گیمینگ در لباس کنسول افسانه‌ای Nintendo Entertainemt System

یکی از کارهای جالبی که خوش ذوق‌های حوزه کامپیوترهای شخصی انجام می‌دهند، ساخت کامپیوترهایی با ظاهرهای زیبا و البته متفاوت است. امروز قصد داریم شما را با یک کامپیوتر گیمینگی آشنا کنیم که لباس کنسول افسانه‌ای نینتندو در سال ۱۹۸۵ یعنی Nintendo Entertainment System را به تن کرده است.

یکی از کاربران خوش‌ذوق وب‌سایت Lineustechtips.com دست به ابتکار جالبی زده است و یک کامپیوتر گیمینگ را با شخصی‌سازی‌های خود به قالب کنسول سال ۱۹۸۵ نینتندو درآورده است. البته این کیس، نسخه سوم تلاش او برای هر چه بهتر کردن عملکرد و ظاهر این محصول دوست داشتنی بوده است. او درباره این‌که این ایده چطور به ذهنش رسیده گفته که وقتی کنسول نینتندو قدیمی عموی خود را شکسته بود دید، به این فکر افتاد که می‌تواند کنسول مخصوص خود را با توان پردازشی بسیار بیشتر! بسازد.

سومین تلاش این فرد خوش‌ذوق،‌ همانگونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید، منجر به ساخت محصولی دست‌ساز و البته تمیز شده است. او درباره این کامپیوتر گفته که بیشترین سعی او در ساخت این کنسول/پی‌سی دوست داشتنی، ظاهر و تمیز بودن آن بوده است. او همچنین با رنگ آمیزی بدنه این کامپیوتر سعی داشته تا چهره‌ای مدرن به کنسول کلاسیک نینتندو ببخشد.

به عقیده سازنده این کنسول/پی‌سی، سخت‌ترین قسمت ساخت این دستگاه، سیستم خنک‌کننده آن و عملکرد صحیحش بوده است. او ساعت‌ها صرف این موضوع کرده تا به آزمایش سیستم خنک‌کننده و فن‌های پردازشگر بپردازد. اگر شما هم خوش‌ذوق هستید و به ساخت چنین محصولاتی علاقه‌ دارید، می‌توانید همین الان دست به کار شده و کنسول/پی‌سی مورد نظر خود را بسازید.

لیست قطعات به کار رفته در این کامپیوتر:

پردازشگر: اینتل Core i5-4670k 3.4 Ghz Quad Core

خنک کننده پردازشگر: Noctua NH-L9i 57.5 CFM

مادربورد: ASRock H97M-ITX/AC Mini ITX LGA1150

کارت گرافیک: MSI GeForce GTX 750 Ti 2 GB

هارد: Hitachi Traveler 1TB 2.5 7200 RPM

خنک‌کننده کیس: GELID Silent 7

کیس: Nintendo Entertainment System

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده