نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

سازنده بازی پرطرفدار Star Citizen استودیو جدیدی در آلمان تاسیس کرد

کلاد ایمپریوم سازنده بازی Star Citizen استودیوی جدیدی در شهر فرانکفورت آلمان تاسیس کرد. تعدادی از کارمندان جدید این شرکت کسانی‌ هستند که بر روی موتور کرایانجین شرکت کرای‌تک کار می‌کردند.

این مساله چیز عجیبی‌ نیست زیرا شهر فرانکفورت خانه شرکت کرای‌تک است. موتور کرای‌انجین موتوری است که در ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخصی‌ مانند Crysis و Far Cry استفاده شده است. تیم جدید این استودیو جدیدترین تیمی است که در یک سرمایه‌گذاری جمعی بی‌سابقه به مبلغ ۸۴ میلیون دلار به این شرکت اضافه شده٬است.

کریس رابرتز موسس و کارگردان هنری شرکت کلاد ایمپریوم در مصاحبه‌ای گفت:

در این قسمت دنیا بازیسازان بسیار خوبی‌ وجود دارند. ما بسیار خوشحال هستیم که این افراد را به تیم خود اضافه کردیم که می‌توانند در تمام جنبه‌ها به ما برای ساخت Star Citizen کمک کنند. تجربه کار آنها با کرای‌انجین در آینده بسیار نزدیک کمک‌های شایانی به ما خواهد کرد. برخی‌ از کمک‌های آنها هم اکنون در بخش تک نفره بازی ما (اسکادران ۴۲) و برخی عناصر تیراندازی اول شخص بازی قابل مشاهده است.

دفتر جدید این شرکت در غرب فرانکفورت و در نزدیکی‌ مرکز خرید این شهر واقع شده است. در حال حاضر این تیم دارای ۲۱ نفر است اما تا آخر سال میلادی قرار است این عدد به ۵۰ نفر برسد.

کارگردان برنامه نویسی این دفتر برایان چمبرز بسیار از این موضوع که تیم آنها در حال کار بر روی بازی جاه‌طلبانه‌ایی مثل Star Citizen است هیجان زده است.

رابرتز، سازنده بازی Wing Commander در آوریل سال ۲۰۱۲ (تیر ۱۳۹۱) کلاد ایمپریوم و شرکت وابسته به آن‌ یعنی Roberts Space Industries را تاسیس کرد. وی اخیرا نیز اعلام کرد که ساخت بازی اسپین‌آف تیراندازی اول شخص این شرکت Star Marine تا حل شدن مشکلات کیفیش به حالت تعلیق در آمده است.

منبع: Venture Beat