نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

اسکوئر انیکس و ایداس به فکر حفظ ویژگی‌های متفاوت استودیوهای خود هستند

یوسوکه ماتسودا، مدیرعامل کمپانی ژاپنی اسکوئر انیکس اعلام کرد که اکنون این شرکت و بازوی غربی‌اش یعنی استودیوی ایداس، به طور کامل با یکدیگر ادغام شده‌اند و با هماهنگی بیشتر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

همان‌طور که می‌دانید اسکوئر انیکس تعداد زیادی از بازی‌هایش را در غرب منتشر می‌کند؛ از سال ۲۰۰۹ که ایداس به اسکوئر انیکس ملحق شد، مسئولیت اداره‌ی اکثر استودیو‌های غربی ناشر ژاپنی به این شرکت واگذار گردید. طبق صحبت‌هایی که ماتسودا با وبسایت GamesIndustry انجام داده است، این دو شرکت علاوه بر اینکه به سطح قابل قبولی از هماهنگی رسیده‌‌اند، تلاش می‌کنند تا هویت و ویژگی‌های متمایز استودیو‌های زیرمجموعه‌ی خود را حفظ کنند.

ماتسودا ضمن اشاره به زمان شش ساله‌ای که از همکاری دو شرکت می‌گذرد گفت که خودش و فیل راجرز،‌ مدیرعامل بخش غربی اسکوئر انیکس، هر هفته با مسئولین استودیوهای مختلف خود در سراسر دنیا تماس می‌گیرند و با آنها به گفتگو و تبادل نظر می‌پردازند. او توضیح داد:

طرز رفتار و نحوه‌ی کار ما با این استودیوها هیچ تفاوتی با اعضای ژاپنی‌مان ندارد. نکته‌ای که درباره‌ی کمپانی ما وجود دارد این است که بسیاری از استودیو‌ها (نه تنها ایداس بلکه تمام استودیوهای ژاپنی ما) دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و روش‌های خاص خود را دارند. ما سعی می‌کنیم که این ویژگی‌ها را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم. از زمان ادغام اسکوئر انیکس ما تلاش کردیم تا تمرکزمان را روی استخراج این ویژگی‌ها که مختص هر استودیو است بگذاریم؛ ویژگی‌هایی که احتمالا در بازی‌های ما نیز منعکس می‌شوند.

اسکوئر انیکس در نمایشگاه E3 امسال مثل شرکت‌های بتسدا، یوبی‌سافت و الکترونیک آرتز کنفرانس اختصاصی خود را برگزار نمود. بر خلاف تصور خیلی‌ها این کنفرانس صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی نداشت و در آن شاهد معرفی و نمایش بازی‌های زیادی بودیم؛ عناوینی مثل Hitman و Rise of the Tomb Raider و Deus Ex: Mankind Divided و Just Cause 3 و Kingdom Hearts 3 در کنار دنباله‌ی جدید بازی Nier، آخرین محتوای اضافی Final Fantasy 14، بازسازی Final Fantasy 7 و شماره‌ی جدید Star Ocean جزء بازی‌هایی بودند که اسکوئر انیکس در E3 2015 به نمایش گذاشت.

با وجود تمام این بازی‌ها شاید فقط جای خالی Final Fantasy 15 در کنفرانس اسکوئر انیکس حس می‌شد. احتمالا در نمایشگاه گیمزکام (ماه آگوست) و یا توکیو گیم شو (ماه سپتامبر) شاهد ارائه اطلاعات بیشتر و نمایش این بازی نیز خواهیم بود.

منبع: VG 247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده