نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۵

ارتش آمریکا تثبیت کننده دست روباتیک برای آموزش تیراندازی ساخته است

محققان ارتش آمریکا مشغول کار بر روی پروژه‌ای به اسم MAXFAS هستند که با پوششی شبیه یک استخوان‌بندی خارجی بر روی دست و یک بازوی روباتیک، لرزش‌های ناخواسته را گرفته و مهارت‌های تیراندازی سربازان را با سرعت بسیار بیشتری ارتقا می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

سربازان پیاده نظام معمولا برای بهبود دقت تیراندازیشان تمرین‌های زیادی انجام می‌دهند، اما رسیدن به توانایی تیراندازی حرفه‌ای زمان بسیار زیادی را می‌طلبد. با این وجود، محققان ارتش آمریکا به یک راهکار میانبر روباتیک دست پیدا کرده اند که می‌تواند به ارتقای مهارت‌های تیراندازی بیانجامد. این محققان مشغول کار بر روی پروژه ای به اسم MAXFAS هستند؛ پروژه‌ای که در آن یک پوشش خارجی (شبیه یک استخوان‌بندی خارجی) برای دست به کمک یک بازوی روباتیک لرزش‌های ناخواسته‌ی دست شما را در هنگام شلیک از بین می‌برد. برای اینکه بهتر بتوانید عملکرد آن را درک کنید می‌توانید آن را با یک تثبیت کننده‌ی دوربین مقایسه کنید. جنس فیبر کربنی این پوشش آنقدر سبک است که دست شما را به پایین نمی‌کشد و در عین حال آنقدر هوشمند هم است که بتواند فرق بین تکان‌های هدفمند (مانند نشانه گیری) و لرزش‌های دست را متوجه شود.

این مدل فعلا به صورت ثابت است و بنابر این فقط می‌تواند در کوتاه مدت برای آموزش مهارت‌های تیراندازی به تازه سربازان و علاقه‌مندان استفاده شود. در آزمایشات اولیه سازندگان مشاهده کردند که افرادی که از MAXFAS استفاده کرده بودند شلیک‌های بهتری داشتند، حتی پس از آنکه از آن دیگر استفاده نکردند. در نهایت می‌توان شاهد نسخه‌ی موبایل (متحرک) این دست آورد باشیم که می‌تواند به نیروهای نظامی در جنگ‌ها کمک شایانی کند. در آینده می‌توانیم شاهد ارتش‌هایی باشیم که سربازانش دیگر از شلیک کردن خسته نمی‌شوند. چیزی شبیه به بازی‌های Call of Duty: Advanced Warfare یا Black Ops 3!

منبع: engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده