نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه - قسمت ۲۲: از فروش خوب Batman Arkham Knight تا جنجال Uncharted 4

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

معمولا این موقع از سال بازار خلوتی را شاهد هستیم و هفته‌ی گذشته خبری از انتشار بازی‌های صاحب‌نام و بزرگ نبود. این روند تا شش روز بعد و انتشار F1 2015  ادامه خواهد داشت و پس از آن چند بازی خوب دیگر نیز منتشر خواهند شد. آغاز تابستان با انتشار Bataman Arkham Knight همراه بود و احتمالا مشغول انجام این بازی هستید. البته دارندگان رایانه‌های شخصی باید کمی صبر کنند تا مشکلات این نسخه برطرف شود. کمپانی برادران وارنر اخیرا لیستی از برنامه‌های خود برای انتشار بروزرسانی‌هایی که برای نسخه رایانه‌های شخصی بازی Batman: Arkham Knight اولویت دارند منتشر کرده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720 HD

میزان فروش بازی نیز  در هفته‌ی اول انتشارش بسیار شگفت‌انگیز بود. این بازی با شکستن رکورد The Witcher 3: Wild Hunt توانست سریع‌ترین فروش در بین بازی‌های سال ۲۰۱۵ را تجربه کند. Lego Jurassic World که هفته‌ی گذشته جایگاه اول را در اختیار داشت، این هفته در رتبه‌ی دوم جدول به سر می‌برد و پس از آن نیز بازی The Elder Scrolls Online قرار گرفته است. دو بازی تازه وارد جدول یعنی Yoshi’s Woolly World و Final Fantasy XIV: Heavensward نیز به ترتیب در مکان‌های چهارم و دهم قرار دارند. The Witcher 3 این هفته با دو رده سقوط در مکان پنجم جای گرفته است.

Batman Arkham Knight یک تجربه‌ی کاملا سینمایی و شگفت انگیز از دنیای بتمن و گاتهام را به شما هدیه می‌دهد. به جرات می‌توانم بگویم که راک‌استدی برای این بازی کم نگذاشته و بدون شک با یکی از بهترین بازی‌های سال طرف هستیم. اگر با خواندن بعضی از نقدها نسبت به این بازی بدبین شده‌اید، باید بگویم نگران نباشید. تیم زومجی مشغول آماده کردن بررسی کامل این بازی است و به زودی می‌توانید آن را مطالعه کنید.

در ادامه به مرور مهمترین اخبار هفته‌ی گذشته می‌پردازیم:

1

همان‌طور که می‌دانید بازی Rise of the Tomb Raider در انحصار زمانی پلتفرم ایکس‌باکس است؛‌ به تازگی شایعه‌ای منتشر شده که بیان می‌کند این بازی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 نیز منتشر خواهد شد. این خبر توسط کانال یوتیوب The Know منتشر شده است که قبلا نیز شایعه‌ی ساخت بازی Dark Souls III را فاش کرده بود. ویدئویی که اخیرا در این کانال به انتشار رسیده است، به نقل از منبعی ناشناس بیان می‌کند که اسکوئر انیکس نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider را اواسط سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد کرد.

یوشیدا، رئیس استودیو‌ی جهانی بخش سرگرمی‌های سونی، در مصاحبه‌ای به توضیح راهبرد‌ها و مسیر تصمیم‌گیری‌های این شرکت برجسته در مسیر انتخاب بین بازی‌های جدید و ساخت نسخه‌های جدیدتر بازی‌های قدیمی پرداخت. وی با صحبت درمورد ساختن ادامه‌ی بازی‌ها می‌گوید هنگامی که تیمی ساخت نسخه‌ی جدید از یک بازی قدیمی را به اتمام می‌رساند، کار آنها پر از ایده‌های جدیدی است که در نسخه‌های قبلی هم وجود داشته اند، بنابراین خیلی عادی است که بگوییم این بازی جدید بر همان پایه‌ی قبلی سوار است و ادامه‌دهنده‌ی آن می‌باشد. او همچنین اذعان داشت که شرکت سونی داشتن ترکیبی از بازی‌های آشنا و جدید را ترجیح می‌دهد.

2

استودیو آنو که سابقا به خاطر ساخت بازی موبایل Egg Oh و چند بازی دیگر شناخته شده بود، در حال ساخت بازی سبک پلتفرمری به نام «خاله قزی» است. هفته‌ی گذشته تصاویر جدیدی از این بازی منتشر شد. خاله قزی چیزی حدود دو سال در دست تولید است و قرار است برای پلتفرم پی‌سی در تابستان سال جاری منتشر شود.

از زمان عرضه بازی Mortal Kombat X، تا به حال دو شخصیت جدید از طریق بسته الحاقی به این بازی اضافه شده است. حال قرار است جدیدترین شخصیت این بازی که «غارتگر» محبوب است، در ماه جولای مهمان علاقه‌مندان به بازی Mortal Kombat X باشد. اگر دوست دارید با غارتگر بازی کنید، باید Season Pass این بازی با مبلغ ۳۰ دلار خریداری کرده باشید.

همچنین دو ویدیو نیز از شخصیت Predator بازی Mortal Kombat X به صورت غیر رسمی منتشر شده است. این ویدیوها توسط کاربر KommunityFinishHim در یوتیوب منتشر شد. با اینکه بسته الحاقی Predator در ماه جولای برای این بازی عرضه می‌شود اما بنابر گفته سایت Shoryuken این کاراکتر در قسمت Tower Mode بازی دیده شده است.

سری بازی‌های Fallout همیشه طرفداران زیادی داشته، اما یکی از خصوصیاتی که علاقه‌مندان درخواست اضافه‌شدن آن به این سری را دارند، بخش چندنفره است. تاد هاوارد، کارگردان بازی Fallout 4 در این رابطه صحبت کرده و دلایلی را برای عدم وجود بخش چندنفره در بازی ارائه کرده است. او به این موضوع اشاره کرده که از خواسته‌ی طرفداران باخبر است و در مراحل اولیه تولید بازی وجود بخش چند نفره را به همراه تیمش در بازی بررسی کرده و تیم سازنده در نهایت به این نتیجه رسیده که وجود این بخش حواسِ کاربران را از چیزهایی که ما قصد ارائه به آن‌ها را داشتیم پرت می‌کرد. احتمالا  این بخش در بازی کار می‌کرد، اما تجربه‌ای کاملا متفاوت را به کاربران ارائه می‌داد.

یکی از خبرهای خوب E3 امسال،‌ معرفی  و نمایش بازی Dark Souls 3 بود. هیدتاکا میازاکی، کارگردان این بازی و بازی Bloodborne عنوان کرد که نسخه سوم این سری در دو سال گذشته تحت ساخت و توسعه توسط تیم دیگری بوده است. بر طبق این گفته، میازاکی به طور همزمان روی Dark Souls 3 و Bloodborne فعالیت داشته است. بازی Dark Souls 3 اوایل سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه خواهد شد.

3

در خبری دیگر اعلام شد که فروش کلی سری Dark Souls به بیش از ۸ میلیون نسخه رسیده است.

استودیو مونترال کمپانی برادران وارنر، سازندگان بازی Batman: Arkham Origins، این روزها درحال استخدام افراد جدید برای ساخت یک بازی «جهان‌آزاد» و «کاملا جدید» هستند.  علاوه بر Batman: Arkham Origins، وارنر مونترال روی نسخه Batman: Arkham City Armoured Edition برای کنسول Wii U و همچنین بازی Lego Legends Of Chima Online کار کرده است. این امکان هم وجود دارد که این استودیو درحال کار روی چند پروژه متفاوت است.

به نظر می‌رسد که کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، صاحب استودیوهای بزرگی مانند توکی گیمز و راک‌استار، دامنه اینترنتی جدیدی را مخصوص بازی Mafia 3 ثبت کرده باشد.  البته پیشنهاد می‌شود که آنچنان امید خود را بالا نبرید چرا که به راحتی می‌توان ثبت چنین دامنه‌هایی را جعل کرد. همچنین از طرفی دیگر در این مورد به سرورهایی واقع در وبسایت‌‌های «RockstarGames.com» و «Take2Games.com» اشاره شده که به نوعی غیر معمول به نظر می‌رسد. کمپانی تیک-تو اینتراکتیو صاحب کمپانی توکی گیمز در ماه مارچ سال ۲۰۱۳ میلادی اعلام کرده بود که استودیوهایشان لاین آپی بسیار غنی و سیع از بازی‌های رونمایی نشده در دست ساخت دارند.

7

اما در هر صورت همچنان باید منتظر معرفی رسمی این بازی بمانیم.

نولان نورث صداپیشه‌ی مشهور صنعت بازی‌سازی اخیرا در جدیدترین پادکست سوال و جواب خود به صورت کاملا غیر منتظره اشاره‌ای به ساخت دنباله‌ی بازی Last of Us داشته است. او بیان کرده که اعضای تیم ناتی‌داگ درحال ساخت بازی The Last of Us 2 هستند ولی شخصیت من در آن مجموعه پایانی ناگوار داشت. احتمال اینکه گفته‌های او اشتباه باشد نیز وجود دارد زیرا نولان نورث قصد داشت توضیح دهد که چرا فعلا در پروژه‌های دیگر ناتی داگ حضور ندارد بنا بر این هر شایعاتی که شنیده باشد را نمی‌توان به عنوان اطلاعات داخلی از اعضای استودیو دانست. با این حال او هفت سال است که با این استودیو همکاری می‌کند به همین خاطر می‌توان به گفته‌هایش کمی اعتبار و سنخیت بخشید.

4

براساس گزارشات اخیر منتشرشده، کمپانی مایکروسافت درحال مذاکره با AMD، غول تولیدکننده پردازنده برای خرید این کمپانی بزرگ است. KitGuru با تخمین‌زنی‌های خود اعلام کرده ارزش کلی کمپانی اِی‌اِم‌دی حدود ۱.۸۱ میلیارد دلار و ارزش حال‌حاضر مایکروسافت ۹۵.۳ میلیارد دلار است، بنابراین خرید این کمپانی از نظر مالی زیاد برای مایکروسافت مشکلی ندارد. درکنار مایکروسافت، کمپانی سامسونگ هم یکی از خریداران جدی AMD است.

استودیو ویزرال گیمز، خالق سری بازی‌های Dead Space و Battlefield: Hardline، این روزها با همکاری بزرگان صنعت گیم مانند اِمی هِنینگ، درحال ساخت یک نسخه جدید از سری Star Wars است. اگر به خاطر داشته باشید، قبل از بسته‌شدن استودیو لوکاس‌آرتز، این استودیو درحال ساخت بازی Star Wars: 1313 بود که تمی تاریک و متفاوت داشت. پس از منتفی‌شدن ساخت این بازی، ظاهرا ویزرال گیمز برای ساخت بازی خود از همین تم تاریک و متفاوت استفاده کرده است. براساس صحبت‌های نولان نورث، یکی از صداپیشگان بازی Star Wars استودیو ویزرال گیمز، این بازی شبیه به سری Uncharted و Star Wars: 1313 است.

پِتریس دِیسِلِتس، خالق و کارگردان سابق سری Assassin’s Creed پس از مدت‌ها انتظار از بازی جدید خود با نام Ancestors: The Humankind Odyssey رونمایی کرد. اخیرا اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر شده است که بر اساس آن Ancestors: The Humankind Odyssey یک بازی سوم‌شخص است که داستان انسان‌های اولیه و نقش آن‌ها در سیاره زمین را بیان می‌کند. در این بازی مشاهده خواهید کرد انسان‌ها چگونه کنترل این سیاره را در دست می‌گیرند و باعث نابودی آن شدند. در بازی شما کنترل شخصیتی را در دست دارید که تصمیم‌های او، باعث تاثیر جدی بر روی خانواده‌اش شده است. در حال حاضر حدود پنجاه نفر در این استودیو مشغول کار هستند و اولین بازی آن‌ها که با نام Ancestors: The Humankind Odyssey و به صورت اپیزودیک عرضه خواهد شد، یک بازی درجه یک (AAA) است. هنوز پلتفرم خاصی برای این بازی اعلام نشده است.

بازی محبوب و پرافتخار The Witcher 3: Wild Hunt با حضور پر رنگ خود توانست محبوبیت بسیاری دست و پا کند و به یکی از بهترین تجربه‌های نقش آفرینی در طول سالیان اخیر تبدیل شود. تیم زومجی پس از بررسی کامل این بازی، حالا بررسی ویدیویی این بازی را نیز آماده کرده است. در بررسی ویدیویی پیش رو، ما دنیای ویچر ۳ را به شما معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که چرا این بازی توانسته یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ را برای مخاطبان به خصوص نقش‌آفرینی بازها به ارمغان آورده است:

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود نسخه HD از مدیافایر

بازی Minecraft که آوازه موفقیت‌هایش به گوش همه رسیده، اخیرا یک موفقیت دیگر را در دفتر خاطرات خود ثبت کرده است. براساس اطلاعات اخیر منتشرشده، فروش کلی این بازی روی رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک تاکنون ۲۰ میلیون نسخه بوده است. در جدیدترین گزارش مالی مایکروسافت برای سال اقتصادی گذشته، با اینکه بخش ایکس‌باکس با اُفتِ درآمد مواجه شده بود، اما بازی Minecraft با درآمد بالای خود جزو موفقیت‌هایشان به حساب می‌آمد.

5

بعد از مدتی انتظار و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با بروزرسانی جدید بازی محبوب Clash of Clans ، این آپدیت در حال حاضر قابل دسترس است. بروزرسانی جدید بازی که در تاریخ ۱ جولای ۲۰۱۵ منتشر شد، از لحاظ تغییرات یکی از بزرگترین‌ها است. کارخانه جادوی سیاه، لیگ جدید و تورنمنت لیگ Legend، توازن‌های ایجاد شده در بازی، بهبود هوش مصنوعی و بهبودهای رابط کاربری بازی را در این بروزرسانی خواهید دید.

For Honor یکی از بازی‌هایی بود که کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت در نمایشگاه E3 2015 معرفی کرد. اخیرا اطلاعاتی از سلاح‌های بازی و سیستم مبارزات این بازی منتشر شده است که بر اساس آن تمرکز اصلی For Honor روی مبارزات نزدیک و تن به تن است. بازیکنان از سه کلاس مبارز، شوالیه و سامورایی یکی را انتخاب و و ارد میدان مبارزه خواهند شد. بازی For Honor که توسط استودیو مونترال یوبی‌سافت در دست تولید قرار دارد، در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۰ اعلام کرد با برنامه‌های خود قصد دارد تعاملی میان ایکس‌باکس و این نسخه از ویندوز اجرا کند. حال دراجرای اقدامات انجام شده برای عملی‌کردن این وعده، از لیست خصوصیات جدید ایکس‌باکس که در راه ویندوز ۱۰ هستند رونمایی شده است. با بروزرسانی جدید نسخه پیشنمایش ویندوز ۱۰، یک بخش جدید با نام «My Games» که لیست بازی‌های نصب شده از فروشگاه ویندوز را نشان می‌دهد به ویندوز ۱۰ اضافه شده است. این بروزرسانی همچنین با اضافه‌کردن یک صفحه جدید، به کاربران اجازه می‌دهد در ویندوز ۱۰ به استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان بپردازند. کسانی که از اعضای preview ویندوز نیستند، در تاریخ ۲۹ جولای (هفتم مرداد) می‌توانند این خصوصیات را آزمایش کنند. ویندوز ۱۰ با قیمت ۱۱۹ دلار عرضه خواهد شد و کسانی که هم‌اکنون درحال استفاده از ویندوز ۷ یا ۸ هستند، یک سال می‌توانند از نسخه جدید ویندوز به صورت رایگان استفاده کنند.

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های ترسناک هستید،شما را با یک بازی جدید آشنا می‌کنیم. Allison Road یک بازی مستقل و در سبک ترس وو حشت است که وقایع آن در یک خانه مرموز در یکی از روستاهای بریتانیا اتفاق می‌افتد.

Allison Road توسط یک تیم شش نفره با نام لیلیث (Lilith) تولید شده و مراحل ساخت آن از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ (درست یک هفته پس از عرضه دمو قابل‌بازی P.T که در نمایشگاه گیمزکام معرفی شد) آغاز شده و درحالی که مکانیک‌های اصلی آن در بازی قرار گرفته شده، در مراحل پیش از آلفا سپری می‌کند.

دانلود ویدیو

Allison Road هم‌اکنون در مراحل پیش از آلفا به سر می‌برد و تاریخ انتشار و پلتفرم مقصد مشخصی ندارد. برای اطلاعات بیشتر از این بازی، می‌توانید به صفحه فیس‌بوک این بازی مراجه کنید.

کمپانی سونی، بروزرسانی نسخه ۲.۵۵ خود را برای کنسول PS4 منتشر کرد. دانلود و نصب این بروزرسانی ضروری است و برای استفاده از قابلیت‌های آنلاین، این نسخه از نرم‌افزار سیستمی باید برروی کنسول شما نصب باشد. در این بروزرسانی ویژگی جدیدی به کنسول اضافه نشده است و فقط ثبات کنسول در هنگام استفاده از برخی ویژگی‌ها بهبود پیدا کرده است.

با اینکه تریلر گیم‌پلی UNCHARTED 4: A Thief’s End درE3 2015 ما را بسیار به وجد آورد، ولی ظاهرا این برای سونی کافی نبوده و حالا نسخه‌ای کامل‌تر از این تریلر را که ۱۵ دقیقه است منتشر شد. تریلر جدید Uncharted 4 ادامه‌ی نسخه‌ی قبلی این تریلر است که در انتهای کنفرانس E3 2015 سونی به نمایش در آمد. شما می‌توانید در ادامه این تریلر را با رزولوشن HD تماشا کنید یا آن را با کیفیت FullHD 1080p دانلود کنید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 1080p | رزولوشن 720p | رزولوشن 480p

Uncharted 4: A Thief’s End که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شود، حداکثر تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۶ (اسفند-فروردین) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. با توجه به انتشار تریلر، اطلاعات جدیدی نیز از بازی منتشر شده است که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

اگرچه بازی The Last Guardian مجددا معرفی شد، اما بدست‌آوردن اطلاعات از پشت صحنه مراحل ساخت این بازی که چندسالی در سکوت فرو رفته بود جالب است. اخیرا سونی اعلام کرده «اگر به خاطر طرفداران نبود»، ساخت این بازی را لغو و منتفی می‌کرد. یوشیدا مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در مورد مراحل پر فراز و نشیب ساخت بازی توضیح داده و گفته است آن‌ها فکر می‌کردند محصول نهایی نمی‌توانند مانند نمایش اولیه بازی ظاهر شود. تنها انتقال بازی از پلی‌استیشن 3 به پلی‌استیشن 4 بوده که امکان تولید بازی به همان شکلی که در نمایش بازی مشاهده کردیم را برای سازندگان مویََثَر کرده است.

6

درحالی که تنها یک هفته دیگر به اتمام عرضه بسته‌های الحاقی رایگان بازی دوست‌داشتنی The Witcher 3: Wild Hunt زمان باقی مانده، استودیو سی‌دی پراجکت رد اقدام به انتشار پانزدهمین DLC این بازی برای پلی‌استیشن 4 کرد. این بسته الحاقی که «Where the Cat and the Wolf Play» نام دارد، هم‌اکنون با حجم ۹۲ مگابایت به صورت رایگان از طریق فروشگاه پلی‌استیشن 4 در دسترس است. داستان این محتوای جدید به این شکل است که شما با گَرالت، شخصیت اصلی بازی که یک ویچر است، باید راز قتل‌عام ساکنین یک روستا را کشف و به کشتن موجودی که این کار را انجام می‌دهد بپردازید.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

 

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده