نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳

نینتندو پلی‌استیشن: کنسولی که با واقعیت فاصله زیادی نداشت

این خبر امروز ممکن است عجیب به نظر برسد اما در اوایل دهه نود میلادی نینتندو و سونی برای ساخت یک وسیله جانبی سوپر نینتندو که قابلیت اجرای سی‌دی را به این دستگاه اضافه می‌کرد باهم کار می‌کردند.

همچنین در آن زمان  سونی به طور جداگانه در حال کار بر روی دستگاهی بود به نام پلی‌استیشن که توانایی اجرای کارتریج‌ها و سی‌دی‌های سوپر نینتندو را دارا بود.

اما این مشارکت هنگامی به‌هم خورد که نینتندو در نمایشگاه CES همکاری خود را با شرکت رقیب سونی یعنی‌ فیلیپس برای ساخت همان وسیله جانبی برای سوپر نینتندو اعلام کرد. نکته جالب ماجرا این است که سونی در همان نمایشگاه از پلی‌استیشن بر مبنای نینتندو خود رونمایی کرده بود.

یکی‌ از کاربران وب‌سایت رددیت اخیرا عکسی از دستگاهی منتشر کرده که به نظر نمونه آزمایشی‌ پلی‌استیشن یک است. بنا به گفته این کاربر این دستگاه در یک جعبه از وسایل پدرش بود. اینطور که بنظر می‌رسد پدر وی با شخصی‌ به نام اولاف که کارمند نینتندو بود در پروژه‌ای همکاری داشت.

بر اساس گزارشات کاربران، اولاف به احتمال بسیار زیاد همان موسس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت یعنی اُلافر یوهان اُلافسون است. هر چند که از صحت و سقم این خبر اطلاعاتی در دسترس نیست اما تا آنجایی که ما می‌دانیم این کنسول یک کنسول تقلبی نیست.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده