نویسنده: مجید سجادی
// جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۹

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله گروهی - روز سوم و چهارم

برخلاف دو روز اول مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵، ترجیح دادیم که دو روز پایانی را با هم به شما گزارش دهیم. با زومجی همراه باشید تا شما را از اتفاقات روز سوم و چهارم مرحله‌ی گروهی با خبر کنیم.

در دو روز پایانی مسابقات حدود ۶۰ بازی برگزار شد و در این ۶۰ بازی نتیجه‌ی نهایی مرحله‌ی گروهی مشخص شد. تیم‌هایی همچون EG ،Team Secret ،LGD و CDEC به برتری خود ادامه دادن و برخی از تیم‌های اسم و رسم‌دار همچون Na`Vi و iG و VG نتایج بسیار ضعیفی داشتند.

day 3 and 4

گروه A
دو روز پایانی مسابقات برای تیم‌هایی همچون Na`Vi و iG روز‌های خوبی نبودند. فینالیست‌های اینترنشنال ۲۰۱۲ نتایج بسیار ضعیفی داشتند. در روز سوم Na`Vi از چهار بازی خود در مقابل LGD و Fnatic، تنها توانست یک امتیاز به دست آورد از طرف دیگر، iG هر چهار بازی خود را با شکست پشت سر گذاشت و در روز سوم هیچ امتیازی کسب نکرد. در روز چهارم Na`Vi و iG در آخرین بازی مرحله‌ی گروهی خود به مقابل هم رفتند و این iG بود که توانست هر دو بازی را با برتری به پایان برساند و وضع خود را بهبود بورزد. 
تیم Fnatic با کاپیتان معروف خود Mushi، هم وضعیت خوبی در مرحله‌ی گروهی نداشت. این تیم در روز سوم و چهارم از شش بازی خود تنها توانست یک بازی را در مقابل تیم Na`Vi پیروز شود و هر چهار بازی خود در مقابل compLexirty و LGD را به حریف واگذار کرد و در رده‌ی هفتم جدول قرار گرفت. تیم MVP.pheonix وضع بهتری نسبت به سه تیم پایین جدول دارد. این تیم توانست دو بازی خود را در مقابل iG پیروز شود و یک امتیاز با ارزش را نیز از تیم Secret بگیرد. Cloud9 هم توانست در روز سوم خود را بالا بکشد و به چهار تیم بالایی جدول بپیوند. 
بدون شک تیم شگفت‌انگیز گروه A، تیم compLexity است که بدون هیچ ادعایی به اینترنشنال ۲۰۱۵ آمد و نتایج غیرقابل باوری کسب کرد. با این که compLexity هر دو بازی خود را در روز سوم به Secret واگذار کرد ولی در روز چهارم، شش امتیاز شیرین را از تیم‌های Fnatic و Cloud9 ربود. 
دو تیم اول جدول، تیم‌های Secret و LGD هستند. این دو تیم که از روز اول نتایج بسیار خوبی کسب کردند، تا روز آخر به صدرنشینی خود ادامه دادند. در روز سوم این دو تیم به روبه‌روی هم رفتند. یک بازی را LGD پیروز شد و دیگری را Secret. و این دومین باخت LGD در این مرحله‌ از مسابقات بود. در نهایت تیم LGD با ۱۷ امتیاز و تیم Secret با ۱۵ امتیاز رده‌ی اول و دوم گروه A را به خود اختصاص دادند.

day3

گروه B
تیم MVP.Hot6 که در این دوره از مسابقات نتایج قابل‌قبولی را کسب نکرده است با تنها دو امتیاز در پایین‌ترین رده‌ی جدول جای گرفته است. تیم Newbee نیز، مدافع عنوان قهرمانی با یک رتبه بالاتر در رده‌ی هفتم جدول جا خوش کرده است. 
اما دو تیم Empire و Virtus Pro که هر دو از تیم‌های خوب امسال هستند نتایج قابل قبولی گرفتند. در روز سوم هر دو بازی خود در مقابل MVP.Hot6 را پیروز شد و یک امتیاز نیز از تیم VG گرفت. تیم Empire نیز در آن روز توانست دو امتیاز برای تساوی در مقابل تیم Newbee و EG کسب کند. اما در روز چهارم VP هر دو بازی خود را در مقابل EHOME باخت و از طرف دیگر Empire توانست تیم MVP.Hot6 را به آسانی شکست دهد و سه امتیاز کسب کند. هر دو تیم با ۹ امتیاز برابر شدند. برای مشخص شدن تیم چهارم و پنجم یک مسابقه‌ی Tiebreaker برگزار شد. در بازی اول VP توانست Empire را شکست دهد اما Empire به خود آمد و دو بازی بعدی را با برتری به پایان رساند. 
تیم ششم جدول گروه B تیم VG بود. نایب قهرمان سال گذشته و یکی از امید‌های امسال. VG نتوانست در حد خود ظاهر شود و در روز سوم و چهارم، از شش بازی خود تنها توانست دو بازی را پیروز شود که این عملکرد برای چنین تیمی اصلا قابل قبول نیست. 
از طرف دیگر تیم EHOME که از اعضای سابق تیم Orange تشکیل شده است، نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. EHOME از هشت بازی پایانی خود تنها دو بازی را شکست خورد و توانست هشت امتیاز کسب کند و در نهایت با ۱۱ امتیاز رده‌ی سوم جدول این گروه را تصاحب کند.
اما تیم دوم جدول تیم CDEC است. این تیم بر خلاف انتظار در مسابقات امسال بسیار خوش درخشید و توانست ۱۳ امتیاز در مرحله‌ی گروهی کسب کند. CDEC هر چهار بازی خود را در روز سوم در مقابل تیم‌های VG و Newbee با پیروزی پشت سر گذاشت. اما در روز چهارم  دو بازی را به EG واگذار کرد و در مقابل EHOME تنها یک امتیاز کسب کرد. 
EG که در روز اول مسابقات چندان خوب ظاهر نشد، توانست به ثبات همیشگی خود دست پیدا کند و در سه روز دیگر مرحله‌ی گروهی، آن عملکردی که از این تیم انتظار داشتیم به نمایش بگذارد و در نهایت با ۱۳ امتیاز به صدر جدول گروه B برود.

dendi

مرحله‌ی گروهی اینترنشنال ۲۰۱۵ نیز به پایان رسید. شاهد چهار روز هیجان‌انگیز و لذت‌بخش برای طرفدارن دوتا ۲ بودیم. در تاریخ سوم آگوست مرحله‌ی حذفی شروع می‌شود. پیش از شروع مرحله‌ی حذفی شما را در جریان گروه‌بندی و براکت مسابقات خواهیم گذاشت. sdmansdkl'

با هم برخی از آمار قابل توجه مرحله‌ی گروهی مسابقات را مرور می‌کنیم:

موفق‌ترین بازیکن:
Maybe از تیم LGD با ۱۱.۵ KDA

بیش‌ترین پیک‌ (Pick): 
Gyrocopter با ۶۱ درصد پیک

بیش‌ترین بن (Ban):
Undying با ۵۱ درصد بن

بیش‌ترین آمار برد:  
 Gyrocopter با ۵۷ درصد برد

طولانی‌ترین بازی:  
Fnatic vs. iG با زمان ۹۷ دقیقه و پیروزی Fnatic

کوتاه‌ترین بازی:
 Fnatic vs. MVP.pheonix با زمان ۲۱ دقیقه و پیروزی MVP.phoenix

تعداد Divine Rapiers‌ های خریداری شده:
۱۱ عدد

بن شدن هیروی Techies:

۱۲  بار

پیک شدن هیروی Techies:
۷ بار

 تهیه شده در زومجی
آمار از دوتاباف
تصاویر از اینستاگرام


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده