نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵

ساخت چهار بازی مخصوص ویندوز ۱۰ توسط استودیو گیم اینسایت

استودیو لیتوانیایی گیم اینسایت که سابقه ساخت بازی برای پلتفرم ویندوز ۸ را دارد، از ساخت چهار بازی کاملا جدید برای نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز ۱۰، خبر داد. با زومجی و ادامه این خبر همراه باشید.

آخرین نسخه سیستم عامل شرکت مایکروسافت، ویندوز ۱۰ از پلتفرم یکپارچه سازی ویندوز (UWP) استفاده می‌کند که به سازندگان این اجازه را می‌دهد که بازی خود را بسازند و آن‌ را روی تمام دستگاه‌هایی‌ که دارای ویندوز ۱۰ هستند اجرا کنند. مایکروسافت در توضیح این پلتفرم گفت که UWP به مصرف کنندگان این اجازه را می‌دهد که به طور مثال می‌توانند آغاز به بازی بر روی رایانه شخصی‌ خود کنند سپس ادامه بازی را بر روی یک دستگاه قابل حمل دارای ویندوز ۱۰ انجام دهند. مایکروسافت امید دارد که با پیاده سازی کردن این ویژگی‌ و این واقعیت که بیش از ۱ میلیارد دستگاه در دنیا از ویندوز استفاده می‌کنند سازندگان بازی را به سمت ساخت بازی برای ویندوز ۱۰ تشویق کند. استودیو گیم اینسایت یکی‌ از اولین استودیوهایی است که قصد استفاده از این ویژگی‌ را دارد.

Game Insight

گیم اینسایت که یک سازنده بازی‌های موبایل در ولینیوس لیتوانی است، در حال حاضر ۱۱ بازی از جمله Airport City و 2020: My Country بر روی ویندوز استور دارد. تعداد کاربرانی که از بازی‌های این استودیو استفاده می‌کنند چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون نفر است که این رقم این استودیو را به یکی‌ از بزرگ‌ترین بازی سازان دنیا تبدیل کرده است. گیم اینسایت، چهار بازی کاملا جدید را برای پلتفرم ویندوز ۱۰ معرفی‌ کرد. نام این بازی‌ها عبارتند از:

  • Running Shadow
  • Paradise Island 2
  • The Tribez & Castlez
  • Maritime Kingdom

این بازی‌ها هنوز بر روی استور قرار نگرفته‌اند و گیم اینسایت از دادن اطلاعات بیشتر راجع این بازی‌ها خودداری کرد. تنها اطلاعاتی‌ که آنها دادند از بازی Running Shadow بود.

Running Shadow یک بازی خاص است که تلفیقی از بازی‌های فانتزی نقش آفرینی و بازی‌های دونده‌ایی است که دارای ویژگی‌هایی از قبیل مبارزات سریع، پارکور فرا انسانی‌ و مبارزات سخت و هیجان انگیز است که این بازی را در حد بازی‌های بالا رده کنسول‌ها قرار می‌دهد.

بنا به گفته آناتولی روپوتوف رئیس گیم اینسایت، تعداد بازیکنان بازی‌های ویندوز این شرکت بیش از ۱۴ میلیون نفر است. همچنین آنها اعلام کردند که قصد معرفی‌ بازی‌های بیشتری برای ویندوز دارند که این بازی‌ها دارای گرافیک سه بعدی خیره کننده‌ای هستند.

اگر بخواهیم به تاریخ استناد کنیم، می‌توانیم حدس بزنیم که ویندوز ۱۰ بیشتر از اینکه روی تبلت‌ها نصب شود، بر روی رایانه‌های شخصی‌ نصب خواهد شد. اما مایکروسافت اینبار و با عرضه ویندوز ۱۰ دوست دارد به موفقیت بیشتری روی تبلت‌ها نسبت به ویندوز ۸ برسد. برای اینکه ویندوز ۱۰ برای مایکروسافت تبدیل به یک پلتفرم قابل دوام شود، آنها نیاز دارند که بازیسازان بیشتری مانند گیم اینسایت برای ویندوز ۱۰ بازی بسازند.

منبع: Win Beta


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده