نویسنده: حامد افرومند
// پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

معرفی بازی موبایل Escape: نجات انسان‌ها در هنگام فرار

در بخش معرفی بازی موبایل قصد داریم یکی دیگر از بازی‌های استودیو Ketchapp را معرفی کنیم. چند روز پیش در این بخش به معرفی Triple Jump پرداختیم و امروز به یک بازی یک بازی ساده‌ و سرگرم کننده‌ی دیگر به نام Escape خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

احتمالا بازی‌هایی مثل Flappy Bird را بازی کرده‌اید. بازی‌هایی که کنترل یک وسیله‌ی نقلیه یا پرنده‌‌ای در حال سقوط را در اختیار شما می‌گذارد و شما با هر بار ضربه به صفحه‌ نمایش مانع سقوط آن می‌شوید و سعی می‌کنید آن را روی هوا نگه دارید. در طول مسیر نیز موانع ریز و درشتی وجود دارند و چالش اصلی شما عبور از این موانع برای کسب امتیاز و رکورد بهتر است. استودیو  Ketchapp یکی از فعال‌ترین سازندگان بازی موبایل، این‌بار چنین تجربه‌ای را قالب یک ماجراجویی ساده تقدیم مخاطب خود کرده است. بازی Escape شما را در نقش یک فضاپیما قرار می‌دهد که هدفش نجات انسان‌هاست. انسان‌هایی که در یک محیط در حال نابودی گرفتار شده‌اند و تنها امیدشان نجات پیدا کردن توسط این فضاپیماست. اما نجات انسان‌ها با توجه به دشواری مسیر و وجود موانع بر سر راه اصلا کار ساده‌ای نیست.

Escape Scr

بازی به صورت مرحله‌ای طراحی شده و شما را غرق در یک ماجراجویی ساده و لذت‌بخش می‌کند. بعد از طی مسافت مشخص، به Checkpoint می‌رسید و در صورت شکست دوباره به همان نقطه باز خواهید گشت. طبق معمول مراحل ابتدایی بسیار ساده طراحی شده‌اند و با پیشروی در بازی به جاهاس سخت‌تر می‌رسید. کنترل این فضاپیما در ابتدا کار آسانی نیست و کمی طول می‌کشد تا با نحوه‌ی کنترل آن آشنا شوید. همچنین بعد از برخورد به مانع و شروع مجدد بازی، کمترین فرصت ممکن را برای کنترل فضاپیما دارید و باید از سقوط آن جلوگیری کنید. انسان‌ها هم در طول مسیر حضور دارند و کافی است با فاصله‌ی کمی از کنارشان عبور کنید تا بتوانید نحاتشان دهید. بدیهی است که در صورت جا گذاشتن آن‌ها و رفتن به مرحله‌ی بعدی، دیگر شانسی برای نجات انسان‌ها و افزایش امتیاز نخواهید داشت. با پیشروی در بازی نه تنها شاهد مسیرهای تنگ‌تر، بلکه شاهد فرو ریختن صخره‌ها و موانع متحرک خواهید بود. حتی بشقاب پرنده‌ای را خواهید دید که با لیزر به سمت فضاپیمای شما شلیک می‌کند. ایرادی که به بازی وارد است، مشکل آزمون و خطا در آن است. به شکلی که در بسیاری از مسیرها و دوراهی‌ها، بدون امتحان کردن مسیر‌ها قادر به تشخیص راه درست نخواهید بود. هر چه در بازی جلوتر بروید این موضوع پررنگ‌تر خواهد شد.  بهتر است قبل از شروع بازی در حالت Adventure، گزینه‌ی Daily Challenge را امتحان کنید. در این حالت یک مسیر بی‌انتها و البته با گرافیکی ساده‌تر پیش روی شما قرار می‌گیرد که علاوه بر قابلیت ثبت رکورد به شما کمک می‌کند تا تسلط بهتری روی بازی پیدا کنید و در حالت Adventure کمتر دچار مشکل شوید. در مسیر این حالت نیز شاهد موانع بسیاری هستید که برخی از آن‌ها متحرک هستند.

Escape Scr2

Escape با این‌که یک بازی دوبعدی است، ولی از کیفیت خوبی برخوردار است. اتفاقات بسیاری در محیط بازی رخ می‌دهد که شامل تخریب موانع و صخره‌های پیش رو نیز می‌شود و از طرفی شاهد حرکت بسیار روان فضاپیما در این محیط شلوغ هستیم. رنگ بندی بازی نیز بسیار زیبا بوده و پیش‌زمینه‌ی بازی مدام در حال تغییر است و مناظر بسیار زیبایی را در طول بازی مشاهده خواهید کرد که تنوع بسیار بالایی را در مراحل بازی ایجاد کرده است. با وجود سطوح تک رنگ و بسیار ساده، شاهد افکت دود و آتش نیز در بعضی از قسمت‌های بازی هستیم. افکت آتش کمی مصنوعی به نظر می‌رسد اما افکت دود بسیار طبیعی کار شده و جلوه‌ی خاصی به تخریب‌ موانع در بازی بخشیده است.  موسیقی بازی نیز به هر چه جذاب‌تر شدن بازی کمک می‌کند. حتی اگر مراحل Adventure را به پایان رساندید یا از آن خسته شدید، حالت Daily Challenge تا مدت‌ها می‌تواند شما را سرگرم کند.

دانلود از کافه بازار | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده